Η ηλεκτροκίνηση θα φέρει και το τέλος της κυριαρχίας των SUV;
Ο επικεφαλής σχεδιαστής της Kia πιστεύει πως οι μέρες των SUV είναι... μετρημένες.
Μια ρηξικέλευθη άποψη διατύπωσε σε συνέντευξή του στο βρετανικό Autocar ο επικεφαλής σχεδιασμού της KIA, o Karim Habib. Σύμφωνα με αυτήν, η δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς παγκοσμίως, αυτή των SUV, μετρά μέρες.
Ο Karim Habib λέει πως τα SUV πέτυχαν γιατί έχουν το σαφές πλεονέκτημα των μεγαλύτερων χώρων, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος που δίνει στην χρήστη την δυνατότητα να κινείται σε εδάφη που με ένα άλλο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε και την τετρακίνηση -όπου αυτή υπάρχει. Προσθέστε σε αυτά και την υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την καλύτερη εποπτεία του δρόμου που δίνει στον οδηγό ένα πρόσθετο αίσθημα ασφάλειας.
Ο Karim Habib πιστεύει επίσης πως τα SUV προέκυψαν ως εναλλακτική λύση στα MPV. Τα τελευταία σύμφωνα με τον σχεδιαστή της ΚΙΑ μάλλον είχαν κουράσει και κάπως έτσι οι καταναλωτές υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό τα SUV.
Ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν και η έλευση της ηλεκτροκίνησης δίνει στους σχεδιαστές το δικαίωμα να φτιάχνουν αυτοκίνητα τελείως διαφορετικά από αυτά που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε.
Ο Karim Habib λέει πως στην «μέτα-SUV εποχή», αρχικά θα χαθεί αυτό το γνωστό σε όλους μας «τετραγωνισμένο» σχήμα. Ήδη πολλοί κατασκευαστές έχουν από καιρό την... τετράγωνη προσέγγιση και έχουν υιοθετήσει καμπύλες και πιο απαλές γραμμές.
Στο άμεσο μέλλον θα δοκιμάσουμε διαφορετικά πράγματα. Μπορούμε να εξασφαλίσουμε τους χώρους ενός SUV δίχως το τετράγωνο παραδοσιακό του σχήμα, λέει ο αρχισχεδιαστής της ΚΙΑ.
Η ηλεκτροκίνηση, συμπληρώνει, μας βοηθά να αναθεωρήσουμε εκ βάθρων τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Και αυτό γιατί δεν χρειαζόμαστε πλέον χώρο για τον θερμικό κινητήρα ούτε ένα τούνελ μετάδοσης. Έτσι το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μπορεί να σχεδιαστεί πολύ πιο ελεύθερα και τα αυριανά αυτοκίνητα θα έχουν την άνεση και τη χρηστικότητα ενός SUV δίχως όμως να έχουν το σχήμα του, ίσως και το μέγεθός του.
Τέλος επιμένει πως τα MPV μπορεί να γίνει ελκυστικά στον σχεδιασμό αναφέροντας ως παράδειγμα το KIA Carnival και καταλήγει λέγοντας πώς το καίριο ερώτημα για το μέλλον είναι «τι ακριβώς συμβολίζει ένα αυτοκίνητο». Πάνω σε αυτό το θεωρητικό αλλά πρακτικό ερώτημα πρέπει να κινηθούν οι σχεδιαστές στο μέλλον. Τα SUV καταλήγει συμπερασματικά, πως θα επιβιώσουν αν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, διαφορετικά θα τα «καταπιούν» τα οι εξελίξεις.