Η Hyundai βάζει για τα καλά το AI στα εργοστάσιά της
Η Hyundai είναι σε θέση να κατασκευάζει και να παραδίδει αυτοκίνητα μόλις έξι ώρες μετά την παραγγελία, έχοντας τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI).
H «έξυπνη εγκατάσταση» (smart facility) της Hyundai, όπου επί του παρόντος κατασκευάζεται το Ioniq 5 και προσεχώς το Ioniq 6, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο νέο κέντρο καινοτομίας της κορεατικής μάρκας στη Σιγκαπούρη.
Η κορεάτικη φίρμα δεν περιορίζεται μόνο σε αυτή την «έξυπνη εγκατάσταση», καθώς εξετάζει την περαιτέρω επέκτασή της ακόμα και στην Ευρώπη, με σκοπό να εξυπηρετήσει τις τοπικές αστικές αγορές, με μεγάλη εστίαση στην εξατομίκευση και την εμπειρία των πελατών, ως μέρος της στρατηγικής της μάρκας.
Όπως άλλωστε αποκάλυψε ο προϊστάμενος του εργοστασίου Alpesh Patel, «αυτό δεν είναι απλώς ένα εργοστάσιο, αλλά ένα κέντρο εμπειρίας πελατών. Οι πελάτες μας μπορούν να αλληλεπιδράσουν στενά μαζί μας». Αυτή η διαδικασία ξεκινά στο «Ioniq Lounge», όπου οι πελάτες δημιουργούν και παραγγέλνουν το δικό τους Hyundai.
H Hyundai έχει επενδύσει σχεδόν 500 εκατομμύρια ευρώ στην ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης στις εγκαταστάσεις της
Στη συνέχεια μεταφέρονται σε μια σουίτα εικονικής πραγματικότητας για να δουν μια προσομοίωση του αυτοκινήτου που δημιουργείται, προτού ανέβει μια οθόνη για να αποκαλύψει το πραγματικό εργοστασιακό πάτωμα και το πραγματικό αυτοκίνητο.
Έπειτα κατευθύνονται στο εστιατόριο της τοποθεσίας για να φάνε προϊόντα που καλλιεργούνται επί τόπου στο ρομποτικά συντηρημένο Smart Farm της Hyundai, προτού δουν το αυτοκίνητο να δοκιμάζεται στην πίστα δοκιμών οροφής του εργοστασίου. Τέλος, το αυτοκίνητο παραδίδεται ολοκληρωμένο από αυτόνομα ρομπότ στο φουαγιέ του εργοστασίου.
Ο Patel πρόσθεσε επίσης ότι οι δυνατότητες εξατομίκευσης θα διευρυνθούν ακόμα περισσότερα στην μελλοντική γκάμα της Hyundai.
Το εν μέρει ανθρώπινο δυναμικό που τροφοδοτείται από την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί ένα μετα-εργοστάσιο (ένα ψηφιακό δίδυμο) για να εκτελέσει προσομοιώσεις για την επεξεργασία επερχόμενων εργασιών, όπως μεγάλες αποστολές, ή ακόμα να βρει πού να στείλει ρομπότ ανά πάσα στιγμή αλλά και πόσα χρειάζεται να αναπτυχθούν.
Ο στόχος είναι να επιτραπεί στον εγκέφαλο της τεχνητής νοημοσύνης να αναλάβει την ηγεσία τόσο στις καθημερινές λειτουργίες όσο και στον μελλοντικό σχεδιασμό, συνεπικουρούμενος πάντα από τη βοήθεια των ανθρώπων της εταιρείας.
«Θέλουμε να συνδυάσουμε την παρακολούθηση με την πρόληψη», συμπλήρωσε ο Patel. «Αυτό που έχουμε εδώ είναι η βάση. Μέχρι το 2027, θέλουμε αυτό να είναι ένα αυτόνομο ον με την ανθρώπινη βοήθεια απλώς να επιβεβαιώνει τις αποφάσεις του».
Η επένδυση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι καινούργια. Η Hyundai έχει επενδύσει μισό δισεκατομμύριο δολάρια για την ανάπτυξη προγραμμάτων ΑΙ, με γνώμονα την δημιουργία ρομπότ και νοημόνων μηχανών επόμενης γενιάς, οι οποίες θα είναι πιο έξυπνες, ευέλικτες και ασφαλείς από όσες υπάρχουν σήμερα.
Το εργοστάσιο χρησιμοποιεί επίσης κυτταρική κατασκευή, μια ευέλικτη μέθοδο παραγωγής που επιτρέπει την παραγωγή πολλών διαφορετικών μοντέλων στην ίδια γραμμή ταυτόχρονα χωρίς την ανάγκη αναδιαμόρφωσης σταθμών. Μαζί με μία πλείαδα από τεχνητά ευφυή ρομπότ που κάνουν τα πάντα, από τη μετακίνηση αποθεμάτων μέχρι τον ποιοτικό έλεγχο και την τοποθέτηση ανταλλακτικών, αυτό επιτρέπει στο εργοστάσιο της Σιγκαπούρης να λειτουργεί με μόλις 29 τεχνικούς ενώ παράγει 70 αυτοκίνητα την ημέρα (αριθμός που μπορεί να αυξηθεί) κατά τη διάρκεια μιας οχτάωρης βάρδιας.
Οι άνθρωποι που εργάζονται στη μονάδα της Σιγκαπούρης κάνουν λιγότερες χειρωνακτικές εργασίες, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να ασχοληθούν απρόσκοπτα με ζητήματα τεχνικής φύσεως.
Αυτή η βαριά τεχνολογικά εγκατάσταση είναι απίθανο να αναπτυχθεί σε πιο παραδοσιακά εργοστάσια, είπε ο Patel, όπως για παράδειγμα στο τεράστιο εργοστάσιο της Ulsan στην Κορέα, όπου 34.000 εργαζόμενοι παράγουν 5.600 αυτοκίνητα καθημερινά. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι οτιδήποτε βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των εργοστασίων θα εξεταστεί.