Η Ford εξελίσσει μηχανικό κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη
Σύμφωνα με μία πατέντα που κατέθεσε, η Ford πειραματίζεται επάνω σε ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη, για συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τώρα τελευταία δείχνει να υπάρχει μία κινητικότητα στα συστήματα μετάδοσης κίνησης. Μετά από την Toyota, που σκέφτεται να παρουσιάσει ένα ψευδο-χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά οχήματα, έρχεται η Ford με τη δική της ιδέα για ένα χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη. Η λειτουργία του τελευταίου θα είναι αυτοματοποιημένη και δεν θα ελέγχεται μέσω του κλασικού, τρίτου πεντάλ.
Σύμφωνα με το κείμενο που έχει κατατεθεί στο γραφείο ευρεσιτεχνίας, το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων περιγράφεται ως «μονταρισμένο στο μπλοκ του κινητήρα», υποδεικνύοντας ότι αυτή η λύση προορίζεται για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο οδηγός το μόνο που θα έχει να κάνει είναι να κινεί τον επιλογέα, επιλέγοντας τη σχέση που επιθυμεί.
Αισθητήρες πίεσης επάνω σε αυτόν ανιχνεύουν πότε ο χρήστης είναι έτοιμος να αλλάξει ταχύτητα. Με βάση τα στοιχεία κίνησης υπολογίζουν ποια είναι η επόμενη σχέση και ακολούθως δίνουν στον κατάλληλο χρόνο την εντολή αποσύμπλεξης/ σύμπλεξης, ώστε η αλλαγή να πραγματοποιηθεί ομαλά, κατά την κίνηση του επιλογέα.
Με αυτή την προσέγγιση η Ford ευελπιστεί πως θα επανακτήσει κάποια από τη χαμένη λάμψη των χειροκίνητων κιβωτίων. Αυτό καθώς η αλλαγή των σχέσεων θα δίνει μεν τον έλεγχο στα χέρια του οδηγού, χωρίς όμως να τον δυσκολεύει με το συγχρονισμό πεντάλ/ επιλογέα και αφαιρώντας κάτι από το φόρτο του, σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Επίσης, αναμένεται να δώσει έμφαση και στη fun-to-drive πλευρά, μιας που οι αισθητήρες θα ενεργοποιούνται απευθείας με το πρώτο άγγιγμα. Έτσι θα δίνεται χρόνος στο σύστημα να προετοιμαστεί και, εν τέλει, να επιτύχει σβέλτες αλλαγές, χωρίς μεγάλους νεκρούς χρόνους.
Φυσικά, υπάρχει πρόβλεψη το σύστημα να παρακάμπτει λάθος επιλογές του οδηγού, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο. Επίσης θα δίνεται και η δυνατότητα του χρήστη -σφίγγοντας τον επιλογέα- να απεμπλέκει κατά το δοκούν.
Παρόμοια συστήματα μπορούμε να σκεφτούμε και από άλλους κατασκευαστές στο παρελθόν, όπως οι Renault, Mercedes-Benz και Saab. Όλα εκείνα αποδείχτηκαν όχι τόσο επιτυχημένα, με αποτέλεσμα γρήγορα να καταργηθούν. Η Ford, φυσικά, εξελίσσει κάτι σαφώς πιο εξελιγμένο από αυτά. Τώρα το αν θα περάσει στην παραγωγή και θα καταφέρει να επικρατήσει, ο χρόνος θα το δείξει.