H Toyota δεν εγκαταλείπει το υδρογόνο

H Toyota δεν εγκαταλείπει το υδρογόνο

Η Toyota είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που φημίζεται για την τεχνογνωσία της. Εξ ου και η συνεχής εξέλιξη των κινητήρων υδρογόνου.

Toyota Hydrogen

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Η Toyota, ετοιμάζεται να κάνει δυναμικό μπάσιμο στην αγορά των EV, θέλοντας να παράγει περίπου 3,5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως εγκαταλείπει τις υπόλοιπες αναζητήσεις της. Τουναντίον. Ο ιαπωνικός κολοσσός κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έναν κινητήρα που περιλαμβάνει βαλβίδες έγχυσης νερού στις θύρες εισαγωγής για τον θάλαμο καύσης. Ή για να μιλήσουμε πιο απλά, για έναν κινητήρα υδρογόνου. Το CarBuzz μάλιστα αποκαλύπτει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Toyota δεν εγκαταλείπει την εξέλιξη κινητήρων υδρογόνου. Κατέθεσε μάλιστα αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας

Toyota Hydrogen

Το εν λόγω δίπλωμα εξηγεί ότι το νερό θα μπορούσε είτε να εγχυθεί καθώς ανοίγει η βαλβίδα εισαγωγής είτε καθώς κλείνει, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα ψεκάζεται συνεχώς. Σύμφωνα με την Toyota, το νερό δεν θα ρέει στον κύλινδρο, καθώς θα εξατμιστεί εάν τα σταγονίδια είναι αρκετά μικρά. Εάν το νερό περάσει στον στροφαλοθάλαμο, μπορεί να αναμειχθεί με το λάδι, αλλά είναι πιο πιθανό να εξατμιστεί λόγω της εσωτερικής πίεσης.

Το συγκεκριμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αφορά κινητήρα καυσίμου υδρογόνου, που όμως δεν πρέπει να ταυτίζεται με τη μονάδα του Toyota Mirai. Πρόκειται για έναν εντελώς διαφορετικό σε σχεδιασμό κινητήρα υδρογόνου για την ακρίβεια.

Toyota Hydrogen

Στην ουσία λειτουργεί σχεδόν το ίδιο με κάθε άλλη μηχανή εσωτερικής καύσης, αλλά χρησιμοποιεί αέριο υδρογόνου για να δημιουργήσει τις απαραίτητες εκρήξεις. Η Toyota παρουσίασε ένα  concept-car με το όνομα AE86 με κινητήρα καύσης υδρογόνου νωρίτερα στη διάρκεια του έτους.

Toyota Hydrogen

Κάθε κύλινδρος έχει δύο βαλβίδες έγχυσης νερού, με την πρώτη να ψεκάζει νερό στην πρώτη θύρα εισαγωγής. Το δεύτερο εγχέει νερό στη δεύτερη θύρα εισαγωγής. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Σε έναν τυπικό κινητήρα που χρησιμοποιεί παραδοσιακό καύσιμο, ο κύλινδρος ψύχεται από τη λανθάνουσα εξάτμιση του καυσίμου. Σε έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου, η θερμοκρασία στο εσωτερικό των κυλίνδρων είναι υψηλότερη, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να συμβεί μη φυσιολογική καύση. Έτσι, αντί να χρησιμοποιεί λανθάνουσα εξάτμιση καυσίμου, η Toyota θέλει να χρησιμοποιήσει νερό. Φυσικά όλα αυτά θα ελέγχονται από το ECU.

Toyota Hydrogen

Η ECU θα παρακολουθεί την κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα και θα καθορίσει την ποσότητα νερού που πρέπει να εγχυθεί. Είναι μια αρκετά περίπλοκη ρύθμιση, αλλά η βασική ιδέα είναι ότι η Toyota βρήκε έναν τρόπο να ψύχει έναν κινητήρα καύσης υδρογόνου υψηλής απόδοσης.

Είναι λοιπόν δεδομένο πως η Toyota πέρα από την ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει την έρευνα και την εξέλιξη κι άλλων συστημάτων κίνησης, ούσα πρωτοπόρα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube