H Tesla έτοιμη να μειώσει κι άλλο το κόστος παραγωγής
H Tesla βρίσκεται κοντά στην τελειοποίηση μιας νέας κατασκευαστικής διαδικασίας που θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους κατασκευής και να αυξήσει τους ρυθμούς παραγωγής.
Ένα από τα μεγαλύτερα πρόσφατα επιτεύγματα της Tesla ήταν το Model Y, το οποίο κατασκευάζεται με gigapresses που συμβάλλουν στη μείωση της πολυπλοκότητας και του κόστους κατασκευής.
Κατασκευάζοντας το Model Y με λιγότερα και μεγαλύτερα ανταλλακτικά, η Tesla κατάφερε να το κάνει πολύ φθηνότερο στην παραγωγή του. Ήταν τόσο εντυπωσιακή η διαδικασία, που οι μηχανικοί της Toyota αποκάλεσαν πρόσφατα το αμερικανικό crossover «έργο τέχνης».
Σκοπός της Tesla είναι να μειώσει κατά το ήμισυ το κόστους κατασκευής των ηλεκτρικών της μοντέλων
Επειδή όμως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, η Tesla θέλει να το κάνει ένα βήμα παραπάνω και να φτιάξει ένα τεράστιο τμήμα του επερχόμενου συμπαγούς EV αξίας μικρότερης των 25.000 δολαρίων από ένα μόνο εξάρτημα, όπως αναφέρουν δημοσιογραφικές πηγές. Η στρατηγική μπορεί να βασίζεται στη χρήση μηχανών που είναι ακόμη μεγαλύτερες από τις «γιγαπρέσες» που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η Tesla στο Model Y. Λέτε να ήρθε για terapresses;
Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά; Ουσιαστικά, η Tesla, απλοποιώντας τη διαδικασία χύτευσης βρίσκεται κοντά στο να κατασκευάσει ολόκληρο το πλαίσιο του αμαξώματος των οχημάτων της σε ένα ενιαίο, μασίφ κομμάτι (προφανώς χρησιμοποιώντας τεράστια καλούπια). Κάπως έτσι δεν θα απαιτείται η συγκόλληση.
Ενώ τα εργαλεία που κάνουν τα μεγαλύτερα τμήματα του Model Y έχουν από 6.000 έως 9.000 τόνους πίεση σύσφιξης, αυτά τα νέα θα μπορούσαν να σφίξουν έως και 16.000 τόνους για να φτιάξουν ακόμη μεγαλύτερα εξαρτήματα.
Συγκεκριμένα, η Tesla διερευνά τη δυνατότητα να φτιάξει ολόκληρο το κάτω μέρος του αμαξώματος του επερχόμενου μικρού οχήματός της (συχνά αναφέρεται ως Model 2) από ένα μόνο κομμάτι, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα κατά τη διαδικασία κατασκευής. Συγκριτικά, το αντίστοιχο τμήμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου αποτελείται από περίπου 400 κομμάτια.
H Tesla όμως δεν έχει πάρει ακόμα την τελική της απόφαση, καθώς υπάρχουν κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες. Όσο μεγαλύτερη είναι η πρέσα, τόσο περισσότερο κοστίζει η κατασκευή του, και ενώ σχεδιάζεται ένα νέο αυτοκίνητο, μια εταιρεία μπορεί να περάσει από πολλές επαναλήψεις εργαλείων καθώς βελτιώνει πράγματα. Είτε μικρά, όπως τριξίματα, είτε πιο σημαντικά, όπως δομικές αστοχίες.
Ο αμερικανικός κολοσσός όμως, θεωρεί πως έχει βρει κάποιες λύσεις για να ξεπεράσει αυτούς στους σκοπέλους. Ποιες είναι αυτές; Η τρισδιάστατη εκτύπωση αλλά και η βιομηχανική χρήση άμμου. Με μια πρώτη ανάγνωση, δεν φαίνεται να διαφοροποιείται σημαντικά από την παραδοσιακή μέθοδο χύτευσης αλουμινίου, η οποία είναι ευρέως διαδεδομένη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κυρίως στα μικρότερα τμήματα ενός αυτοκινήτου για λόγους κόστους.
Με την δική της τεχνική όμως, η Tesla μπορεί να φτιάξει το καλούπι στρώση προς στρώση, για να είναι πιο φιλικό σε μελλοντικές τροποποιήσεις. Σύμφωνα με το Reuters, τα κράματα αλουμινίου που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα για την παραγωγή δεν είχαν την αναμενόμενη συμπεριφορά. Για να καταστεί όμως η συγκεκριμένη τεχνική εφαρμόσιμη και λειτουργική, ειδικοί στις μεθόδους χύτευσης, τροποποίησαν το κράμα και βελτιστοποίησαν τις διαδικασίες ψύξης και θερμικής επεξεργασίας.
Όταν λοιπόν φτάσει στο τελικό στάδιο, η Tesla θα μπορεί να προχωρήσει στη χύτευση του πλαισίου του αμαξώματος σε ένα ολόκληρο κομμάτι αντί για δύο ή περισσότερα, όπως απαιτεί η τρέχουσα διαδικασία. Για να κατασκευαστεί το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου, βασική προϋπόθεση είναι η συγκόλληση ορισμένων κομματιών. Για να φτάσουμε στην τελική του μορφή, ένα κούφιο υποπλαίσιο, ιδιαιτέρα βοηθητικό σε περιπτώσεις σύγκρουσης.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προσανατολίζεται στο να το κατασκευάσει με μία γιγαντοχύτευση, χρησιμοποιώντας ένα νέο είδους καλουπιού που περιλαμβάνει τρισδιάστατα εκτυπωμένους πυρήνες στερεάς άμμου στο εσωτερικό του. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της χύτευσης, η άμμος αφαιρείται, αφήνοντας το ίδιο υποπλαίσιο χωρίς να απαιτείται στη συνέχεια η συγκόλληση μεταξύ τους.
Αυτή η πρωτοποριακή διαδικασία χύτευσης, φαίνεται να είναι στα τελευταία στάδια της ανάπτυξής της. Αυτό που απομένει τώρα για την Tesla είναι να προμηθευτεί ακόμα ισχυρότερες «γιγαντιαίες πρέσες». Αν όλα λειτουργήσουν βάσει σχεδίου, η νέα αυτή μέθοδος θα έλυνε τα χέρια των μηχανικών της αυτοκινητοβιομηχανίας, ως προς την επιτάχυνση της παραγωγής.
Σκοπός της Tesla είναι να εφαρμόσει αυτή τη μέθοδο στο επερχόμενο προσιτό οικογενειακό της μοντέλο, το Model 2, το οποίο θα στοιχίζει περίπου 25.000 δολάρια, όπως προείπαμε. Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε μείωση των τιμών στα Model S και Model X αλλά δεν περιορίζεται εκεί. Στα άμεσα σχέδιά της είναι η μείωση του κόστους κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων της στο μισό, αν βεβαίως λειτουργήσει η παραπάνω μέθοδος που περιγράψαμε.
Αν μη τι άλλο, τα νέα της δημιουργήματα της θα αναλυθούν από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να δουν εάν τα αποτελέσματα είναι έργα τέχνης όπως το Model Y και εάν μια τέτοια επένδυση θα μπορεί να είναι όντως αποδοτική.