Ferrari: Η αυτόνομη οδήγηση δεν είναι για εμάς!
Όταν οδηγείς μια Ferrari πρέπει να είσαι εκεί, να συμμετέχεις και να το απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις, τονίζει ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna.
«Υπάρχουν τέσσερα είδη λογισμικού. Υπάρχει λογισμικό απόδοσης, υπάρχει λογισμικό άνεσης, υπάρχει λογισμικό ενημέρωσης και λογισμικό ψυχαγωγίας. Υπάρχει και αυτό της αυτόνομης οδήγησης», δήλωσε ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna, στο συνέδριο με τίτλο Future of the Car Summit που διοργανώθηκε από τους Financial Times στο Λονδίνο. Και κατέληξε: «Ε, αυτό της αυτόνομης οδήγησης δεν μας ενδιαφέρει καθόλου».
Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της Ferrari εκφράζεται ανοικτά κατά της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης. Λογικό, διότι ουδείς αγοράζει μια Ferrari (ή κάποιο άλλο supercar) για να κάθεται αναπαυτικά στη θέση του και το αυτοκίνητο να πηγαίνει μόνο του.
«Για εμάς», είπε ο Vigna, «η αξία του ανθρώπου στο αυτοκίνητο είναι μια θεμελιώδης αξία που δεν πρόκειται να απεμπολίσουμε».
Όταν οδηγείς μια Ferrari πρέπει να είσαι εκεί, να συμμετέχεις και να απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις, έχουν κατά καιρούς τονίσει υψηλόβαθμα στελέχη από το Μαρανέλο, περιγράφοντας τις αξίες της μάρκας.
«Δεν θα ξοδέψουμε ούτε ένα ευρώ για την ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, είναι έξω από τη φιλοσοφία μας», κατέληξε ο CEO της Ferrari.
Σύμφωνα με έκθεση της McKinsey του 2021, οι εταιρείες του κλάδου, από startup έως ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν επενδύσει στην αυτόνομη οδήγηση από το 2014 πάνω από 100 δισ. δολάρια. Παρόλα αυτά, λίγες είναι οι εταιρείες που έχουν να επιδείξουν σημαντικά αποτελέσματα των επενδύσεών τους, καθώς τα οχήματα της Tesla που είναι εξοπλισμένα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν κατηγορηθεί ότι έχουν προκαλέσει εκατοντάδες ατυχήματα.
Όπως σημειώνει το Fortune, παρά τις αποτυχίες πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση, ειδικά αυτές που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους. Για παράδειγμα, η Volkswagen ανακοίνωσε επένδυση 2,3 δισ. δολαρίων σε κοινοπραξία με κινεζική εταιρεία αυτόνομης οδήγησης πέρυσι.