Bosch και υδρογόνο, συν Αθηνά και χείρα κίνει
Η Bosch αποφάσισε να επενδύσει $2,5 δισ. στο υδρογόνο και στις κυψέλες καυσίμου. Εστιάζοντας κυρίως σε φορτηγά και επαγγελματικά. Και -ποιος ξέρει;- προετοιμάζοντας το έδαφος για τα αυτοκίνητα.
Η μονάδα της Στουτγάρδης-Feuerbach της Bosch, όπως και άλλα εργοστάσια της πολυεθνικής, έχουν ξεκινήσει τον μετασχηματισμό τους.
Μέρος του hub που κάποτε ήταν αφιερωμένο στο ντίζελ, τώρα ασχολείται με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Και αποτελεί συγκεκριμένο μέτρο ενός επενδυτικού σχεδίου 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2021 και 2026 για τεχνολογίες H2. Μέχρι το 2030, το συνολικό κονδύλι θα φτάσει τα €5 δισ., με την Bosch να σκοπεύει να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου.
H Bosch ξεκίνησε τη «μαζικής» αλλά χειροποίητη παραγωγή για τα κινητήρια συστήματα κυψελών καυσίμου που εξέλιξε
Η πιο συντεταγμένη και ολοκληρωμένη εργασία για το 2023 είναι ένα φορτηγό κυψελών καυσίμου Nikola Iveco, του οποίου η εμπορία έχει ήδη ξεκινήσει. Και περιλαμβάνει το πλήρες πακέτο των στοιχείων που εξελίχτηκε από την Bosch.
Εκεί που θα περίμενε λοιπόν κάποιος να βρει ένα ντίζελ, ανακαλύπτει, στον ίδιο χώρο, ένα δίδυμο κυψελών καυσίμου που υποστηρίζει έναν ηλεκτρικό κινητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα.
Το πίσω μέρος της καμπίνας έχει επεκταθεί για να χωρέσει τις δεξαμενές υδρογόνου, με την αποθήκευση 70 kg από αυτό το αέριο. Ποσότητα που επιτρέπει στο φορτηγό να καλύψει 800 km. Το «γέμισμα» στη συνέχεια διαρκεί περίπου είκοσι λεπτά. Αυτές οι δύο μονάδες FCPM (Ful Cell Power Module) μαζί παρέχουν ισχύ 200 kW (272 PS) για να κινήσουν τους 40 τόνους.
Αυτό το όχημα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Bosch και της Nikola Motors στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνεργασία που επέτρεψε την έναρξη μιας «μαζικής» αλλά χειροποίητης παραγωγής για το κινητήριο σύστημα κυψελών καυσίμου.
Αλλά η Bosch δεν εστιάζει μόνο στα φορτηγά. Στο Feuerbach, τα πρωτότυπα Volkswagen e-Crafter δεν έχασαν μόνο τον λογότυπο «VW», αλλά και τη μπαταρία τους. Οι μηχανικοί της Bosch έχουν ενσωματώσει πλέον το δικό τους FCPM πάνω στο αυτοκίνητο. Με τα αποτελέσματα να είναι θετικά: Η αυτονομία αυξήθηκε από 173 km που είχε το e-Crafter ως BEV σε 500 km με υδρογόνο.
Ο ανεφοδιασμός σε υδρογόνο διαρκεί από 6’ έως 10’, σε σύγκριση με τα 45’ φόρτισης της μπαταρίας. Επιπλέον, με την κυψέλη καυσίμου, εγκατεστημένη χωρίς απώλεια του παραμικρού χρήσιμου όγκου, η μέγιστη ταχύτητα αυξήθηκε από τα 90 km/h στα 115 km/h. Απόδειξη ότι η τεχνολογία FCEV μπορεί αναμφίβολα να καλύψει καλύτερα ορισμένες συγκεκριμένες ανάγκες από το ηλεκτρικό BEV.
Τα ελαφρά επαγγελματικά αποτελούν το κλειδί για τη γενίκευση του υδρογόνου. Καθώς ανοίγουν μια αγορά που θα έπρεπε να ενδιαφέρει τις εταιρείες προκειμένου να ενισχύσουν την υποδομή των πρατηρίων υδρογόνου και μια θρυαλλίδα για να δρομολογηθούν δημόσιες επιδοτήσεις. Κάτι που τελικά θα άνοιγε τον δρόμο για το ΙΧ υδρογόνου.
Η Bosch είναι ήδη έτοιμη, έχοντας σχεδιάσει ιδιαίτερα κάμπακτ δεξαμενές από χάλυβα μεγέθους μιας τυπικής μπαταρίας με πυκνότητα 80 kWh. Επομένως μπορούν εύκολα να χωρέσουν κάτω από το δάπεδο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, χωρίς να αυξήσουν το βάρος του.
Επιπλέον, η Bosch έχει επίσης εξελίξει τεχνολογίες που επιτρέπουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης να λειτουργούν με υδρογόνο, καθώς και λύσεις για ηλεκτρόλυση, ακόμη και για θέρμανση στο σπίτι.
[Πηγή bosch-presse.de]