Στροφή σε μεγαλύτερους κινητήρες θα φέρουν οι νέες μετρήσεις κατανάλωσης
Φαίνεται πως οι μελλοντικές μετρήσεις κατανάλωσης και ρύπων που θα προσομοιάζουν τις πραγματικές συνθήκες κίνησης, θα πάψουν να ευνοούν τους downsized κινητήρες.
Σύμφωνα με αναφορές του Reuters, η εξέλιξη των downsized κινητήρων θα επιβραδυνθεί στο μέλλον και τα μοτέρ μεγαλύτερης χωρητικότητας θα επανακάμψουν κατά ένα μέρος.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την εφαρμογή των νέων δοκιμών μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων που αναμένεται να δυσκολέψει πολύ τους μικρούς, τούρμπο κινητήρες. Οι τελευταίοι είναι γνωστό ότι εξελίχθηκαν για να πετυχαίνουν εξαιρετικές επιδόσεις στις μέχρι σήμερα ισχύουσες δοκιμές και τα κατάφεραν περίφημα.
Ωστόσο, τα πρώτα δείγματα των δοκιμών που κάνουν προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών οδήγησης και θα έχουν τεθεί σε ισχύ μέχρι το 2019, δείχνουν ότι το downsizing δε δίνει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Peugeot: Οι πρώτες επίσημες τιμές κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες
Ο λόγος είναι ότι αναπτύσσουν υψηλότερη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης, η οποία για να πέσει χρειάζεται πλουσιότερο μίγμα. Αυτό με τη σειρά του είναι κάτι που σημαίνει πιο ατελή καύση, άρα αύξηση σε άκαυτους υδρογονάνθρακες, μικροσωματίδια και μονοξείδιο του άνθρακα.
Γι’ αυτό και σύμφωνα με αναλυτές του οργανισμού IHS Automotive, η στροφή σε λίγο μεγαλύτερους κινητήρες είναι κάτι που θα δούμε να συμβαίνει στο άμεσο μέλλον, ειδικά στους ντίζελ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υπάρχουν αρκετοί κατασκευαστές που κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα η Opel λέγεται πως θα πάψει να χρησιμοποιεί τον 1.300άρη CDTi (που είναι της FIAT), η Volkswagen θα βάλει στο ντουλάπι τον 1.4 TDI για χάρη του νέου 1.5 TDI όπως αντίστοιχα έχουν ήδη κάνει οι Peugeot-Citroen, ενώ και η Renault αναμένεται να αυξήσει ελαφρώς τη χωρητικότητα του 1.6 dCi.
Αν κρίνουμε πάντως από το ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή εταιρείες με κορυφαία τμήματα R&D όπως η Ferrari και η Porsche που μόλις ξεκίνησαν το downsizing, φαίνεται πως το θέμα δεν είναι τόσο μονοδιάστατο. Δεν είναι καθόλου απίθανο στο μέλλον το downsizing απλώς να πάρει μια άλλη μορφή, όπως για παράδειγμα το να ταυτιστεί με την υβριδική τεχνολογία, όπως κατά καιρούς έχουν αναφέρει κορυφαία στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως και να έχει, το σίγουρο είναι πως έχουμε ακόμα αρκετά να δούμε στο κομμάτι της τεχνολογίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
[Πηγή: Autocar.co.uk]