Νέος κινητήρας φυσικού αερίου από τη Volkswagen
O 1.5 TGI Evo αποδίδει 130 PS και, αν τοποθετηθεί στο Golf, καταναλώνει μόνο 3,5 kg/100km (κόστος 3,1 €/100km).
Ύστερα από το σκάνδαλο ρύπων “Dieselgate”, η VW έχει δώσει έμφαση στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, χωρίς όμως να εγκαταλείπει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Πριν λίγες μέρες, σε ένα τεχνικό συμπόσιο στη Βιέννη, παρουσίασε νέους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με σύστημα mild hybrid.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο VW Golf VIII του 2019 θα είναι Mild Hybrid
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέος 2λιτρος ντίζελ της VW με σύστημα Mild Hybrid
Στην ίδια εκδήλωση, η VW παρουσίασε κι έναν νέο κινητήρα φυσικού αερίου, τον 1.5 TGI Evo (με τον κωδικό ΕΑ211 Evo).
Είναι βασισμένος στον γνωστό μας βενζινοκινητήρα 1.5 TSI ACT BlueMotion, με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας VTG. Λειτουργεί κι αυτός πάνω στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, για οικονομία, κι έχει την ίδια μέγιστη ιπποδύναμη των 130 PS και μέγιστη ροπή 20,4 kgm από τις 1.400 έως τις 4.500 rpm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Golf 1.5 TSI Evo 150 PS
Για τη Volkswagen, o νέος 1.5 TGI Evo είναι «κομβικός για το πρόγραμμα φυσικού αερίου» της, που «στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση του όγκου παραγωγής κινητήρων φυσικού αερίου, που λειτουργούν αποδοτικά και σχεδόν χωρίς εκπομπές σωματιδίων». Σημειώνει μάλιστα ότι οι κινητήρες φυσικού αερίου είναι «το κινητήριο σύστημα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στη Γερμανία». Επιπλέον, οι κινητήρες TGI φυσικού αερίου/βενζίνης μπορούν να λειτουργήσουν και με e-gas, δηλαδή ένα είδος ανανεώσιμου CNG που βασίζεται σε μεθάνιο το οποίο παράγεται με αιολική, ηλιακή, ή υδροηλεκτρική ενέργεια, ή από βιομάζα.
Η παραγωγή του νέου 1.5 TGI Evo θα ξεκινήσει μέσα στο 2018. Αν τοποθετηθεί σε Golf με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, η VW υπολογίζει ότι θα καταναλώνει 3,5 kg CNG ανά 100 km (κατά NEDC), που αντιστοιχεί –στην Ελλάδα– σε ένα κόστος κίνησης μόλις 3,1 €/100km.
Σύμφωνα με τον ίδιο (υπό αντικατάσταση) κύκλο δοκιμών, η αυτονομία αυτού του Golf 1.5 TGI Evo θα φτάνει τα 490 km. Κι όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, η αυτόματη αλλαγή σε βενζίνη θα δίνει άλλα 190 km.
H κίνηση με φυσικό αέριο αναμένεται να έχει δυνατό ρυθμό ανάπτυξης και στην Ελλάδα, όπου όχι μόνο πληθαίνουν τα αντίστοιχα εργοστασιακά μοντέλα στην αγορά, αλλά και επιτρέπεται η μετατροπή κινητήρων βενζίνης σε CNG/βενζίνης, με κόστος από 1.200 έως 3.000 ευρώ (το οποίο μπορεί να αποσβεστεί αρκετά γρήγορα από κάποιον που κάνει χιλιόμετρα).
[Πηγή: Volkswagen]