Έρχονται οι εξωτερικοί αερόσακοι;

Έρχονται οι εξωτερικοί αερόσακοι;

Οι κατασκευαστές πειραματίζονται με αερόσακους στην εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου.

Τον περασμένο μήνα η ZF TRW δοκίμασε έναν αερόσακο που φουσκώνει στην εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου για να προστατέψει το ίδιο το όχημα και τους επιβάτες του από έναν κάθετο διεμβολισμό, σύγκρουση σχήματος Τ, δηλαδή.

Πριν τρία χρόνια η εταιρεία είχε συμμετάσχει σε μια έρευνα με σκοπό την εξέλιξη και κατασκευή ενός πρωτοτύπου με τον αερόσακο μέσα στα μαρσπιέ. Με όγκο 200 λίτρα, ο αερόσακος είχε περίπου διπλάσιο όγκο από έναν συμβατικό τύπου «κουρτίνας» και χρειάζονταν δύο συμπιεστές για να τον φουσκώσουν. Και επειδή θα χρειαζόταν περισσότερη ώρα για να φουσκώσει, ήταν ρυθμισμένος να ενεργοποιείται στιγμές πριν την σύγκρουση.

Μετά από πολλές δοκιμές πρόσκρουσης, οι ερευνητές κατέληξαν ότι ένας τέτοιου τύπου αερόσακος θα μείωνε την ισχύ μιας πλευρικής σύγκρουσης κατά 30%, σύμφωνα με τον Steve Peterson, διευθυντή μηχανολογίας συστημάτων ασφαλείας των επιβατών της ZF TRW. «Είναι σίγουρα ενδιαφέρον», δήλωσε ο Peterson. «Νομίζω ότι θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, ειδικά σε ένα μικρό αυτοκίνητο».

Φυσικά υπάρχουν δυσκολίες. Ένας εξωτερικός αερόσακος θα πρέπει να αντέχει στην ταλαιπωρία από το νερό, τον ήλιο, το αλάτι, κ.λπ. Και επειδή θα πρέπει να ενεργοποιείται λίγες στιγμές πριν την σύγκρουση, θα χρειαστούν ιδιαίτερα έξυπνοι αισθητήρες και ανάλογο software ώστε να ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχει πραγματικά λόγος.

Η ZF TRW συνεργάστηκε στενά με κατασκευαστές ώστε να μελετήσουν λύσεις για το πώς θα μπορούσε αυτός ο αερόσακος να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Η SEAT έλαβε μέρος στην έρευνα. «Η δουλειά συνεχίζεται ακόμη. Υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις», δήλωσε ο Peterson.

Προφανώς υπάρχουν ακόμη σοβαρές πρακτικές δυσκολίες και τεχνικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν. Η ZF TRW επεξεργάζεται και άλλες λύσεις, όπως έναν πυροκροτητή που θα μετακινεί το κάθισμα μακριά από τα πλευρά του αυτοκινήτου, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Με ταυτόχρονη ενεργοποίηση ενός συστήματος αερόσακων που θα καλύπτουν τον κενό χώρο.

Μπορεί όλα αυτά να είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο, όμως σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και θα είναι σημαντικές. Σε έναν χώρο που εδώ και αρκετά χρόνια μοιάζει στάσιμος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube