Βαρύ πλήγμα οι δοκιμές WLTP για το VW Group

Βαρύ πλήγμα οι δοκιμές WLTP για το VW Group

Πάνω από €1 δις υπολογίζει ο όμιλος το κόστος εναρμόνισης των μοντέλων του με τις νέες προδιαγραφές κατανάλωσης/καυσαερίων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) για τα καυσαέρια και την κατανάλωση, πριν μπει σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου.

Η διαδικασία WLTP, που θα αντικαταστήσει την μέχρι σήμερα ισχύουσα New European Driving Cycle (NEDC), περιλαμβάνει δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες κι επικεντρώνεται περισσότερο σε μεμονωμένα μοντέλα και σειρές μοντέλων. 

Όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μετά την 1/9/2018 θα πρέπει να έχουν περάσει με επιτυχία τις νέες δοκιμές. Κι αυτό έχει οδηγήσει στην απόσυρση ορισμένων μοντέλων από την αγορά –ιδίως αυτών με πολύ πιεσμένους ή/και υποκυβισμένους κινητήρες– μέχρι να τροποποιηθούν για να περάσουν τις δοκιμές WLTP.

Αυτό έχει αποδειχτεί εξαιρετικά επιβαρυντικό για τους κατασκευαστές. Η Volkswagen εκτιμά ότι η οικονομική επιβάρυνση από την ευθυγράμμιση με τους νέους κανονισμούς θα ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Η Mercedes-Benz έχει επίσης προειδοποιήσει τους μετόχους της για αναμενόμενη πτώση κερδών αργότερα φέτος, αν και τώρα λέει ότι έχει δοκιμάσει όλα της τα μοντέλα με τις νέες προδιαγραφές.
  
Σχετική έρευνα του «αδελφού» μας, βρετανικού Autocar αποκάλυψε ότι, ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν περίμεναν να έχουν θέματα και καθυστερήσεις λόγω WLTP, κάποιοι έχουν αναγκαστεί να αναβάλουν την παραγωγή ή και να καταργήσουν μοντέλα για να εναρμονιστούν με τους νέους κανονισμούς.
 
Οι μάρκες του VW Group είναι αυτές που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την αλλαγή. Οι Audi, SEAT, Skoda και VW απάντησαν όλες με την ίδια ανακοίνωση, ότι δεν μπορούν να αποκαλύψουν ακριβώς ποιες σειρές μοντέλων πρέπει να υποστούν αλλαγές ή υφίστανται καθυστερήσεις.

Σε κάμποσα γνωστά μοντέλα της VW, άλλαξαν οι επίσημες τιμές κατανάλωσης και ρύπων λόγω των δοκιμών WLTP. Για το VW up! GTI, οι τιμές που ανακοινώνονται τώρα είναι 6,7 lt/100km και 127-129 g/km αντί για 5,8 lt/100km και 110 g/km. Η ιπποδύναμη του Golf R έχει μειωθεί από τους 310 στους 300 PS, λόγω ενός πιο περιοριστικού συστήματος εξαγωγής για να μειωθούν οι εκπομπές NOx. Παράλληλα, έχει μειωθεί και η ισχύς του SEAT Leon Cupra R κατά 10 PS. 

Οι πωλήσεις κάποιων μοντέλων έχουν αναβληθεί και κάποια άλλα έχουν αποσυρθεί λόγω των νέων δοκιμών. Η Porsche ανέβαλε την αποδοχή παραγγελιών για όλα της τα μοντέλα λόγω WLTP και δεν έχει ακόμη ανακοινώσει την γκάμα κινητήρων για την πρόσφατα ανανεωμένη Macan.

VW Golf GTI 2018

Το πιο σημαντικό μοντέλο που αποσύρθηκε από την αγορά είναι το (απλό) VW Golf GTI (φωτ. επάνω), που δεν θα αντικατασταθεί αφού αναμένεται του χρόνου η νέα γενιά. H παραγωγή του Audi SQ5 είναι σε αναστολή, ενώ το A4 1.4 TFSI αντικαταστάθηκε από ένα 2.0 TFSI με την ίδια ιπποδύναμη. 

Το κορυφαίο Skoda Superb υπέστη μείωση ισχύος από τους 280 στους 272 PS και ο 1.4 TSI στο Kodiaq αντικαταστάθηκε από τον νέο 1.5 TSI Evo.

Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή για εναρμονισμό με το WLTP έχουν επιφέρει καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Η SEAT εκτιμά ότι θα υπάρξει περίοδος αναμονής 4-8 μηνών για τα δημοφιλέστερα μοντέλα της.

Η Peugeot σταμάτησε την παραγωγή του 308 GTi 270 το Μάιο και το εναρμονισμένο με WLTP μοντέλο δεν αναμένεται πριν τον Οκτώβριο. Ανάλογες αναστολές παραγωγής έχουν επηρεάσει και τις εκδόσεις 130 και 165 PS των 2008, 3008 και 5008.

Το Autocar ρώτησε όλους τους κατασκευαστές αν οι σειρές μοντέλων τους έχουν περάσει τις νέες δοκιμές. Ιδού οι απαντήσεις:

ΕΤΟΙΜΕΣ:
Alfa Romeo, BMW, Citroën, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Renault, Ssangyong, Suzuki, Toyota, Vauxhall, Volvo

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ Ή ΕΧΕΙ ΕΠΗΡΕΑΣΤΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ:
Audi, Peugeot, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube