Τα υβριδικά ρυπαίνουν 5πλάσια από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Νέα έρευνα από τις ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι με διαφορά τα πιο καθαρά αναφορικά με τον συνολικό κύκλο ζωής ενός οχήματος.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι με διαφορά ό,τι καθαρότερο υπάρχει αναφορικά με τις τοπικές εκπομπές ρύπων. Στην περιοχή όπου κινούνται, απλώς δεν βγαίνει τίποτα από την εξάτμισή τους, αφού δεν υφίσταται καν.
Τι γίνεται όμως με τις συνολικές εκπομπές στον κύκλο ζωής ενός οχήματος; Νέα έρευνα του International Council of Clean Transportation (ICCT) διατείνεται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μεγάλοι νικητές. Με το εύρος της διαφοράς να μεγαλώνει όταν φορτίζουν από ανανεώσιμες ενέργειας.
Ακόμα κι όταν λαμβάνονται υπόψη οι συνολικές εκπομπές καθ' όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν αντίπαλο
Η έρευνα έλαβε υπόψη τα μοντέλα που πωλούνται καινούργια στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2024 και τα αποτελέσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα: Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά εκπέμπουν 2,2 — αν πρόκειται για σεντάν — και 2,5 φορές — αν είναι SUV — περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους από τα αντίστοιχα BEV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί το 2024 στην Ευρώπη;
Ομοίως, τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) και για τους δύο τύπους αμαξώματος εκπέμπουν περίπου διπλάσιες εκπομπές από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης παράγουν έως και 3,5 φορές τις εκπομπές ρύπων από τα ισοδύναμα BEV.
Τα στοιχεία που αναφέρονται βασίστηκαν σε φόρτιση από το μέσο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, όταν τα BEV τροφοδοτούνται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας, τα υβριδικά SUV εκπέμπουν 4,9 φορές περισσότερους ρύπους και τα θερμικά SUV το απίστευτο νούμερο των 6,7 πολλαπλάσιων αερίων του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κι όμως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λύσσαξαν στις Σέρρες [video]
Το ICCT δηλώνει ότι η μέτρηση κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός οχήματος περιλαμβάνει τις εκπομπές από την κατασκευή οχημάτων και μπαταριών, την παραγωγή πρώτων υλών και καυσίμων, τη χρήση του οχήματος και την απόρριψή του στο τέλος του κύκλου ζωής του. Έτσι, η ολοκληρωμένη μέτρηση παρέχει μια σαφή κι ολιστική εικόνα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενός αυτοκινήτου μέχρι να πεταχτεί.