Τα θερμικά «εξαφανίστηκαν» από τη Νορβηγία
Η Νορβηγία μπορεί να μην χρειαστεί να περιμένει μέχρι το 2025 για να σταματήσει να βλέπει βενζινοκίνητα σε αντιπροσωπείες. Τους τελευταίους μήνες, το μερίδιο των 100% θερμικών αυτοκινήτων έχει πέσει κάτω από το 10%.
Η Νορβηγία συνεχίζει να είναι «ο πιο καλός ο μαθητής» στην Ευρώπη όσον αφορά τα αυτοκίνητα. Πρόσφατα στοιχεία από τη νορβηγική αγορά δείχνουν μια πολύ ισχυρή τάση: Το μερίδιο των 100% θερμικών οχημάτων μειώνεται τώρα σε επίπεδο ισοδύναμο με εκείνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε άλλες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.
Τους τελευταίους μήνες, έχει πέσει κάτω από το 10%, σημάδι ότι η Νορβηγία κερδίζει ήδη το στοίχημά της οικολογικής μετάβασης. Θυμηθείτε ότι η σκανδιναβική χώρα είναι αυτή με το πιο σφιχτό πρόγραμμα, με την κατάργηση των θερμικών αυτοκινήτων να έχει προγραμματιστεί για το 2025. Η ΕΕ υπολογίζει τη μετάβαση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2035, αν και χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, πιέζουν τα plug-in hybrid να επιτρέπονται και πέραν του 2035.
Προς το παρόν, τους πρώτους μήνες του έτους, το μερίδιο των EV βρίσκεται κοντά στο 60% στη Νορβηγία, ξεκάθαρα και με απόσταση εμπρός από τα υβριδικά (32%). Ντίζελ και βενζίνη μοιράζονται τα ψίχουλα. Το best-seller παραμένει η Ford Mustang Mach-E, εμπρός από το Škoda Enyaq που έκανε καλό ντεμπούτο στη νορβηγική αγορά.