«Τα γυρίζει» η Volvo σχετικά με την πλήρη ηλεκτροκίνηση το 2030
Η Volvo αναπροσαρμόζει τις δηλώσεις της για πλήρως ηλεκτρική γκάμα στην αλλαγή της δεκαετίας. Κλείνοντας το μάτι στην υβριδική τεχνολογία.
Η Volvo ήταν μια από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που υποσχέθηκαν ότι η γκάμα της θα περιλαμβάνει 100% ηλεκτρικά μοντέλα μελλοντικά. Η αρχική ανακοίνωση έγινε τον Μάρτιο του 2021, ενώ στα τέλη του φετινού Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι ένα EV χαρτοφυλάκιο εξακολουθεί να είναι «πολύ εφικτό».
Σε εκείνο το σημείο, ο Jim Rowan ήταν «σίγουρος» ότι η Volvo θα μπορούσε να τερματίσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε μόλις πέντε χρόνια. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης 3μηνιαίας διαδικτυακής ενημέρωσης των επενδυτών που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιουλίου, ο Βρετανός CEO παραδέχτηκε ότι «θα χρειαστεί χρόνος για να επικρατήσει πλήρως η ηλεκτροκίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο».
Το «100% ηλεκτρικά» έγινε «τουλάχιστον 90% στην πρίζα». Και βλέπουμε!
Και τώρα, στις αρχές Σεπτεμβρίου, η Volvo αναπροσαρμόζει επίσημα τους ηλεκτρικούς στόχους της. Αντί για 100% ηλεκτρικά, πλέον θέτει ως ιδανικό τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 90% των ετήσιων πωλήσεών της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Φρένο της Bentley στην ηλεκτροκίνηση, αναβολή και βλέπουμε
Παραδέχεται δηλαδή ότι μοντέλα που δεν μπαίνουν στην πρίζα είναι πιθανό να παραμείνουν περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί. Και πάλι όμως, θα προσφέρει έναν «περιορισμένο αριθμό ήπια υβριδικών μοντέλων».
Κατά το δεύτερο 3μηνο του τρέχοντος έτους, τα PHEV και τα EV αφορούσαν το 48% των πωλήσεων των Σουηδών σε παγκόσμια βάση. Ποσοστό που θέλουν να ανέλθει στο 50-60% των ταξινομήσεων μες στο 2025.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Audi ποντάρει στα υβριδικά, η ηλεκτρική μετάβαση θα αργήσει
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2024, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων. Γιατί όμως η Volvo αναδιπλώνεται σχετικά με τον πλήρη εξηλεκτρισμό της;
Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι αρκετοί παράγοντες έχουν συμβάλλει στην πιο αργή από την αναμενόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών μοντέλων. Η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης είναι ένας από αυτούς. Επιπλέον, ορισμένες χώρες έχουν είτε μειώσει είτε πλήρως εξαλείψει τις κρατικές επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ευρωπαϊκές πωλήσεις Ιουλίου: Κάτω τα ηλεκτρικά, πάνω τα υβριδικά
Και βέβαια, η Volvo δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα με τους νέους δασμούς που επιβάλλονται στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ορισμένες αγορές. Και που την αναγκάζουν να μετακομίσει τη γραμμή παραγωγής του EX30 στο Βέλγιο και να προσφέρει $2.500 σε όσους το είχαν παραγγείλει στις ΗΠΑ, ώστε να αγοράσουν κάτι άλλο.
Δεν είναι η πρώτη που αλλάζει γνώμη σχετικά με τον 100% ηλεκτρικό προγραμματισμό της. Τους τελευταίους μήνες, έχουμε δει αρκετές εταιρείες να είναι σκεπτικές: Την Porsche, τη Mercedes-Benz, την Bentley, την Audi και τη Ford.