Τα EV στην Ευρώπη θα φέρουν διαβατήριο μπαταρίας από το '27
Το διαβατήριο μπαταρίας θα αποκαλύπτει και θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Φεβρουάριο του 2027 θα πρέπει να συνοδεύονται από «διαβατήριο μπαταρίας». Θα παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα και τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιήθηκαν.
Ενώ οι ρυθμιστικές αρχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουν καταλήξει ακόμα επακριβώς στις πληροφορίες που θα περιέχονται στο διαβατήριο μπαταρίας, έχουν δημιουργήσει μια επιτροπή που θα διευκρινίσει τις λεπτομέρειες.
Κοβάλτιο, λίθιο, νικέλιο κι ένα σωρό ακόμα σπάνια μέταλλα. Είναι η εξόρυξή τους επιζήμια για το περιβάλλον; Τηρούνται οι πρέπουσες εργασιακές συνθήκες; Το διαβατήριο μπαταρίας έρχεται να βοηθήσει στο να γίνονται όλα με τον σωστό τρόπο
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Δράσης για το Κλίμα. Συνεργάζεται με κατασκευαστές όπως η Audi κι η BMW, ενώ ο τεχνικός επικεφαλής των διαβατηρίων θα είναι η βρετανική εταιρεία λογισμικού Circulor.
Η τρέχουσα πρόταση προτείνει τη χρήση 90 πληροφοριών, χωρισμένες σε επτά κατηγορίες. Θα περιλαμβάνουν κάποιες γενικές πληροφορίες, τον κατασκευαστή, με ποιες πιστοποιήσεις συμμορφώνεται η μπαταρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Harvard υποστηρίζει ότι έλυσε το πρόβλημα των μπαταριών
Ποιο είναι το αποτύπωμα άνθρακα, θα γίνεται εκτενής αναφορά στα υλικά και τη σύνθεση της μπαταρίας, την αποδοτικότητά της και τέλος, θα ιχνηλατείται η εφοδιαστική αλυσίδα ώστε να φτάσει στο όχημά μας.
Η Ellen Carey, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων της Circulor, δήλωσε ότι τα διαβατήρια θα κοστίζουν μεταξύ €7 και €13 ανά μπαταρία και στοχεύουν στο να γνωρίζουμε «ποιος, τι, πότε και πού» συνέβαλε στην κατασκευή της.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει η αντικατάσταση της μπαταρίας σε ένα Tesla;
Οι μπαταρίες περιλαμβάνουν σπάνιες γαίες, πολλές από τις οποίες εξορύσσονται υπό άγνωστες περιβαλλοντικές συνθήκες και με σκιώδεις κατηγορίες για παιδική εργασία σε άθλιες συνθήκες. Η ΕΕ έχει υποχρέωση να διασφαλίσει ότι όλες οι διαδικασίες είναι σύννομες και τηρούνται τα απαραίτητα πρωτόκολλα.
Το διαβατήριο μπαταρίας θα μπορεί να ενσωματωθεί στο VIN του οχήματος ή θα υπάρξει ένας νέος QR κωδικός, που θα αποκαλύπτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Μόνο με αυτό κι εφόσον δεν υπάρχουν παρατυπίες θα μπορεί ένα ηλεκτρικό μοντέλο να πουληθεί εντός Ευρώπης σε τρία χρόνια από τώρα.