Τα EV πιάνουν εύκολα φωτιά, μύθος ή πραγματικότητα;
H AutoInsuranceEZ, μια διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει πληροφορίες και συγκρίσεις για ασφαλιστικά προϊόντα αυτοκινήτου στις ΗΠΑ πραγματοποίησε έρευνα για να εξετάσει αν τα EV ή τα θερμικά αυτοκίνητα πιάνουν πιο εύκολα φωτιά.
Αναλύοντας τα δεδομένα, η έρευνα της AutoInsuranceEZ έδειξε πως ένα EV έχει λιγότερες πιθανότητες να πιάσει φωτιά σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο. Αν όμως αυτό συμβεί, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι καταστροφικό.
Όπως λοιπόν αποτυπώθηκε στην έρευνα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα έχουν 100 περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν φωτιά σε σχέση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα στοιχεία που αναλύθηκαν δείχνουν ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε περίπου 1.530 πυρκαγιές ανά 100.000 πωλήσεις, ενώ τα ηλεκτρικά εμπλέκονται σε μόλις 25 πυρκαγιές για τον ίδιο αριθμό πωλήσεων. Ωστόσο, όταν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιάσουν φωτιά, αυτές σβήνουν πάρα πολύ δύσκολα.
Τα EV εμπλέκονται σε 25 πυρκαγιές ανά 100.000 πωλήσεις. Αν όμως η φωτιά μεταφερθεί στην μπαταρία, τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Model 3 λαμπάδιασε στην Αγία Παρασκευή, η μπαταρία ανέπαφη
Ο κίνδυνος πυρκαγιάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνδέεται φυσικά με την μπαταρία λιθίου. Και μπορεί να προκληθεί από εσωτερικά βραχυκυκλώματα της μπαταρίας, λόγω βλάβης που προκαλείται από ατύχημα ή από ακατάλληλη φόρτιση (είτε υπερφόρτιση είτε φόρτιση σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία). Αυτό που συμβαίνει στη συνέχεια ονομάζεται «θερμική διαφυγή». Οι πυρκαγιές της μπαταρίας λιθίου μπορούν να φθάσουν και τους 1.000 °C, θερμοκρασία που καθιστά πολύ δύσκολη την κατάσβεση.
Το νερό που θα πέσει πάνω στις μπαταρίες σε περίπτωση κατάσβεσης μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να επιδεινώσει τη φωτιά, ακόμα και να προκαλέσει εκρήξεις. Εάν χρησιμοποιηθεί νερό για την κατάσβεση, τότε χρειάζεται τεράστιος όγκος. Οι αναφορές που υπάρχουν από αντίστοιχα περιστατικά τονίζουν ότι θα απαιτηθούν έως και 150 τόνοι νερού, δηλαδή 40 φορές περισσότερο νερό για μια αντίστοιχη κατάσβεση πυρκαγιάς ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, ακόμη και αφού φαινομενικά έχουν σβήσει, οι πυρκαγιές λιθίου μπορεί να αναζωπυρωθούν λόγω της υπολειπόμενης θερμότητας.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Αν αναλογιστούμε πως στις ΗΠΑ, όπου και πραγματοποιήθηκε η έρευνα, ταξινομούνται κάθε χρόνο ταξινομούνται πάνω από 250.000.000 αυτοκίνητα, αντιλαμβανόμαστε πως βάσει της έρευνας, ο αριθμός των πυρκαγιών που θα προέκυπτε θα ήταν επταψήφιος.
Επιπροσθέτως, τα στοιχεία της έρευνας, δεν φαίνεται να προκύπτουν Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) αλλά ούτε και από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA). Πιθανότατα λοιπόν, το πόρισμα προέκυψε από τα στοιχεία του Εθνικού Συστήματος Συμβάντων Πυρκαγιάς. Που όμως δεν κατηγοριοποιεί τις πυρκαγιές ανάλογα με το σύστημα κίνησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Κορεάτες δημιουργούν την μπαταρία που σβήνει μόνη της
Σε κάθε περίπτωση όμως, πυρκαγιές τόσο στα θερμικά όσο και στα EV προκύπτουν. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζουν την κατάσταση και καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να μειώσουν τον ήδη μικρό κίνδυνο πυρκαγιάς λιθίου, βελτιώνοντας τον σχεδιασμό και την τεχνολογία των ηλεκτρικών μοντέλων τους. Έτσι βγάζουν όλο και πιο εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης μπαταριών (BMS) παρακολουθούν το ρεύμα, την τάση και τη θερμοκρασία για να αποτρέψουν την υπερθέρμανση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ήταν τελικά τα ηλεκτρικά το πρόβλημα στην Αράχωβα;
Οι χημικές αλλαγές στην μπαταρία, η σχεδίαση και η ψύξη των μπαταριών βοηθούν στο να γίνουν πιο ανθεκτικές. Άλλωστε όσο περνάει ο καιρός ερχόμαστε πιο κοντά (;) στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που θα έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία και ασφάλεια.