Tα αυτόματα κιβώτια πιο γρήγορα από τα χειροκίνητα ήδη από τα '90s
Μια Mercedes-Benz 500E αποδεικνύει ότι τα αυτόματα κιβώτια μπορούσαν να είναι ταχύτερα από τα χειροκίνητα εδώ και τρεις δεκαετίες
Αργά τα αυτόματα κιβώτια; Η Mercedes-Benz 500E του 1992 δείχνει έμπρακτα ότι τα αυτόματα ήταν ταχύτερα από τα χειροκίνητα κιβώτια.
Για του λόγου το ασφαλές, έκανε κόντρα με την BMW M5 Touring και το Audi RS2 Avant του 1994, αμφότερα με χειροκίνητο σασμάν και καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο.
Αυτόματα κιβώτια σημαίνουν αργά και βαρετά αυτοκίνητα; Χμ! Όχι ακριβώς, διατείνεται μια 500E του 1992
Υπάρχει η πεποίθηση ότι μόλις τα τελευταία 10-15 χρόνια τα αυτόματα κιβώτια έγιναν πιο γρήγορα από τα αντίστοιχα χειροκίνητα. Στο τελευταίο βίντεο του Hagerty, αυτός ο μύθος καταρρίπτεται καθώς μια αυτόματη Mercedes-Benz 500E τα βάζει με δύο έτερα χειροκίνητα μοντέλα επιδόσεων από τη Γερμανία.
Μοντέλο του 1992, το αυτόματο κιβώτιο της Mercedes-Benz συνδυάζεται με έναν V8 5,0 λίτρων, με διαφορά το μεγαλύτερου κυβισμού μοτέρ από τα τρία. Η BMW M5 Touring χρησιμοποιεί έναν 6κύλινδρο σε σειρά 3,8 λίτρων, ενώ το Audi RS2 Avant αντιπαραθέτει μόλις 2,2 λίτρα και πέντε κυλίνδρους, αλλά και μία τουρμπίνα, ενάντια στα πληθωρικά κυβικά και τους πολλούς κυλίνδρους.
Έτσι αποδίδει 315 PS, οριακά λιγότερα από τους 326 PS της Mercedes-Benz που επίσης υπολείπεται ελάχιστα των 340 PS της M5. Η μεγάλη διαφορά έγκειται στη ροπή. Ο μεγάλος κινητήρας της 500E αποδίδει 480 Nm, τη στιγμή που το υπερτροφοδοτούμενο Audi αρκείται στα 409 Nm, ενώ ο straight-six της BMW βρίσκεται ελάχιστα χαμηλότερα στα 400 Nm.
Αυτό το πλεονέκτημα δίνει φτερά στη Mercedes-Benz στο 1/4 μιλίου (402,3 m). Όπως εξηγεί ο διάσημος παρουσιαστής Jason Cammisa, ο μεγάλος κυβισμός κι ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων συνεπάγονται ότι ο κινητήρας στέλνει άφθονη ροπή στους τροχούς σε όλο το εύρος στροφών. Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο της πλεονέκτημα.
«Παρά τη μακριά πρώτη ταχύτητα που φτάνει σχεδόν τα 80 km/h, η 500E παίρνει προβάδισμα από την αρχή», λέει. Το αυτόματό της είναι βέβαια παλιό με τα σημερινά δεδομένα, αλλά και στις δύο αλλαγές ταχύτητας, η Mercedes-Benz κερδίζει ακόμα περισσότερο έδαφος από τους δύο χειροκίνητους ανταγωνιστές της.
Αυτό σημαίνει ότι η γερμανική μπερλίνα τερματίζει 0,8 δευτερόλεπτα ταχύτερα από την BMW στο 1/4 του μιλίου και 0,9 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το Audi. Για να το κάνουμε πιο χειροπιαστό, παρότι έχει τη χειρότερη αναλογία κιλών ανά ίππο, στα 400 μέτρα και κάτι αφήνει ξερή και 7,5 μήκη αυτοκινήτου πίσω την M5 Touring.