Σύνταξη για το θρυλικό μοτέρ της Volkswagen μετά από 34 χρόνια

Σύνταξη για το θρυλικό μοτέρ της Volkswagen μετά από 34 χρόνια

34 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας ήταν αρκετά. Ο VR6 της Volkswagen συμπλήρωσε τα χαρτιά του για τη συνταξιοδότηση.

Volkswagen

«Ο VR6 της Volkswagen; Γιατί; Υπήρχε ακόμα;». Οι απορίες σου είναι εύλογες, άλλωστε στην Ελλάδα τον έχουμε συνδέσει με το Golf 3ης γενιάς. Ναι, αυτό που σταμάτησε να παράγεται το 1998 για τις περισσότερες εκδόσεις και το 2002 για το καμπριολέ αμάξωμα.

Κι όμως, ο ένδοξος VR6 έπαυσε να παράγεται μόλις την περασμένη εβδομάδα. Στην Ευρώπη είχε σταματήσει από τα μέσα της δεκαετίας του 2010, αλλά στις ΗΠΑ, η Volkswagen τον πουλούσε μέχρι το 2023 στο Atlas. Στην δε Κίνα, ήταν διαθέσιμος στο Talagon και το θερμικό Audi Q6. Αλλά πλέον ο VR6 περνά κι επίσημα στο χρονοντούλαπό της Ιστορίας.

34 χρόνια είναι αριθμός ρεκόρ για έναν κινητήρα. Ειδικά στην εποχή μας, που οι εξελίξεις κι οι κανονισμοί ρύπων ανανεώνονται με καταιγιστικό ρυθμό

Volkswagen

Ο εκπρόσωπος της Volkswagen, Andreas G. Schleith, μοιράστηκε τα θλιβερά νέα στο LinkedIn. Ο τελευταίος VR6 συναρμολογήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου 2024, ακριβώς πριν επτά μέρες. Ο θρυλικός κινητήρας έκανε πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1991 στο Golf 3ης γενιάς. Έκτοτε, συναρμολογήθηκαν σχεδόν 1,87 εκατομμύρια τεμάχια, με χωρητικότητα από 2,5 έως 3,6 lt. Εκτός από το Golf, φορέθηκε σε πολλά ακόμα μοντέλα της Volkswagen: Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC και Sharan.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βελτιωμένο VW Golf R με twin-turbo VR6 780 ίππων πιάνει 354 km/h! [video]

O VR6 χρησιμοποιήθηκε επίσης σε πολλά μοντέλα εκτός της γερμανικής μάρκας. Όπως την Porsche Cayenne, τα Audi Q7 και TT, τα SEAT Leon κι Alhambra, αλλά και το Škoda Superb. Καθώς και σε κάμποσα μοντέλα εκτός του Ομίλου: Το Ford Galaxy, το Mercedes Vito, ακόμη και σε αυτοκινούμενα της Winnebago. Αποτέλεσε τη βάση για τον W12, ο οποίος καταργήθηκε το καλοκαίρι. Όταν η Bentley συναρμολόγησε τον τελευταίο 12κύλινδρο κινητήρα.

Volkswagen

Γιατί ο VR6 επιβίωσε τόσο πολύ; Είχε μαζεμένες διαστάσεις και πλούσια ελαστικότητα από χαμηλά, ταιριάζοντας αρχικά σε προσθιοκίνητα μοντέλα μικρότερων κατηγοριών. Όπως ήταν άλλωστε το Golf τρεις δεκαετίες πίσω. Αλλά το downsizing και τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα συνδύαζαν ροπή με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερους ρύπους. Κάτι που κατέστησε τον VR6 ξεπερασμένο. 

Πέρα από τα αυτοκίνητα παραγωγής που αναφέραμε, η Volkswagen παρήγαγε επίσης μυστικά ένα πρωτότυπο Golf 6ης γενιάς το 2009. Φορούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο VR6 3,2 lt με ισχύ 470 ίππων.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube