Stanford, οι μπαταρίες για EV θα αντέξουν παραπάνω απ' όσο λέγαμε
Νέα έρευνα του φημισμένου πανεπιστημίου ισχυρίζεται ότι οι μπαταρίες των EV θα αντέξουν 38% περισσότερο από αυτό που υπολογίζαμε, διότι ο τρόπος μέτρησης ήταν λάθος.
Επιστήμονες του SLAC-Stanford Battery Center δημοσίευσαν τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης. Σύμφωνα με την οποία, οι τρέχουσες δοκιμές που εστιάζουν στην εμβέλεια και στην απώλεια αυτονομίας στις EV μπαταρίες είναι λανθασμένες.
«Τόσο καιρό, δεν δοκιμάζαμε τις EV μπαταρίες με τον σωστό τρόπο», δήλωσε στο Stanford Report η Simona Onori, αναπληρώτρια καθηγήτρια και μία εκ των τριών κύριων συγγραφέων της μελέτης. Οι EV μπαταρίες ελέγχονται με παρόμοιο τρόπο με τους κινητήρες. Δηλαδή σε εργαστήρια, όπου οι κύκλοι φόρτισης καθορίζονται με βάση έναν σταθερό ρυθμό εκφόρτισης που ακολουθείται από επαναφόρτιση. Ένας κύκλος που επαναλαμβάνεται μέχρι να χαλάσει η μπαταρία.
Χολοσκάς για το πόσο θα αντέξει η μπαταρία σου; Τσάμπα σκοτίζεσαι, λέει το Stanford
Αυτή τη μεθοδολογία ακολουθεί κι η αμερικανική EPA για να ανακοινώσει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Και δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τον τρόπο με τον οποίο ο οργανισμός αξιολογεί την οικονομία καυσίμου στα θερμικά μοτέρ. Η δοκιμή είναι τόσο απλή όσο η οδήγηση ενός πλήρως φορτισμένου ηλεκτρικού μέχρι να εξαντληθεί η μπαταρία του. Η μελέτη του Stanford ισχυρίζεται ότι αυτό παράγει παραπλανητικά αποτελέσματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρευνα, οι μπαταρίες θα αντέξουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά, λένε οι Καναδοί
«Η πραγματική οδήγηση περιλαμβάνει συχνές επιταχύνσεις, φρενάρισμα που ξαναφορτίζει λίγο τις EV μπαταρίες, στάση για κάμποσα λεπτά για ψώνια. Το να παρκάρεις και να επιτρέπεις στις μπαταρίες να μείνουν αδρανείς για κάμποσες ώρες, όλα αυτά βοηθούν τις μπαταρίες να διαρκέσουν περισσότερο από ό,τι πιστεύαμε με βάση τις εργαστηριακές δοκιμές», είπε η Onori. Ναι, αλλά τελικά πόσο περισσότερο διαρκούν πραγματικά οι EV μπαταρίες;
Έως και 38% πιο πολύ, κατά την έρευνα. Κάτι άλλο που σημειώνει είναι ότι οι κύκλοι φόρτισης έχουν περισσότερη σημασία παρά ο ίδιος ο χρόνος σε ηλεκτρικά που έχουν συνεχή χρήση. Όπως κάποια δημόσια μέσα μεταφοράς ή EV επαγγελματικής χρήσης, τα οποία βρίσκονται σε συνεχή χρήση και τακτικές φορτίσεις. Όταν όμως πρόκειται για το μέσο νοικοκυριό, αυτό αλλάζει. «Για τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά τους οχήματα για να πάνε στη δουλειά, να τα παρκάρουν για ώρες, να πετάξουν τα παιδιά στις δραστηριότητες, να πάνε για ψώνια, αλλά τον περισσότερο χρόνο τα EV μένουν ακίνητα, ο χρόνος γίνεται η κύρια αιτία γήρανσης της μπαταρίας», δήλωσε ο Alexis Geslin, διδακτορικός φοιτητής στο Stanford.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μόλις 15% πτώση μπαταρίας για Tesla Model 3/Y στα 322.000 km
Η πραγματική διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας δεν μπορεί να προσδιοριστεί μέσω εργαστηριακών δοκιμών, ανεξάρτητα από το πόσο δυναμικές είναι αυτές. Ωστόσο, η νέα έρευνα παρέχει μια πιο ρεαλιστική άποψη ως προς τον αντίκτυπο των κύκλων φόρτισης-εκφόρτισης, καθώς και προσπαθεί να προσδιορίσει την πιθανή ισορροπία μεταξύ του χρόνου και της γήρανσής της.