Η BMW i8 αποτέλεσε ένα ορόσημο για τη γερμανική εταιρεία. Όχι τόσο αναφορικά με τις πωλήσεις, όσο με την τεχνολογική πρωτοπορία και τον υβριδικό εναγκαλισμό. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι αποτελεί προπάτορα όλων των σημερινών επαναφορτιζόμενων μοντέλων του Μονάχου.
Τώρα, η διάδοχη κατάσταση της BMW i8 φωτογραφήθηκε να υπόκειται σε δοκιμές εξέλιξης στο κέντρο έρευνας κι εξέλιξης της φίρμας στη Βαυαρία. Αν κι έντονα καμουφλαρισμένο, το πρωτότυπο φέρει ξεκάθαρα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από τα Neue Klasse και Neue Klasse X, όπως η μάσκα σαφώς πιο μαζεμένων διαστάσεων.
Καλά τα 362 PS της γνήσιας i8. Η διάδοχός της θα έχει καμιά 1.000άδα ίππους παραπάνω
Δεδομένης της απουσίας ορατών δισκόφρενων, όσο διακρίνουμε στις φωτογραφίες τουλάχιστον, εικάζουμε ότι χρησιμοποιεί τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό. Μηχανολογική διαφοροποίηση σε σχέση με τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα της BMW, όπως την i4, τα οποία έχουν κινητήρες τοποθετημένους κεντρικά.
Η BMW επένδυσε πέρσι σχεδόν €15 εκατομμύρια στην Deepdrive, εταιρεία που εξειδικεύεται στα ηλεκτρομοτέρ κι οι εγκαταστάσεις της είναι πολύ κοντά στο τμήμα R&D των Γερμανών. Η Deepdrive ισχυρίζεται ότι οι μονάδες μετάδοσης κίνησης που παράγει — τόσο στους τροχούς, όσο κι οι «συμβατικές» — είναι πιο αποδοτικές. Τόσο από θέμα κατανάλωσης ενέργειας, όσο και κόστους.
Το καμάρι της λέγεται RM2400, εδράζεται στον τροχό κι αποδίδει έως και 250 kW (340 ίππους). Έχοντας διάμετρο μόλις 50 cm και ζυγίζοντας 37 kg. Για κάντε τον πολλαπλασιασμό: 340 ίπποι επί 4 έχουν ως γινόμενο 1.360 ίππους. Ταυτόσημο νούμερο με την ισχύ που λέγεται ότι θα έχει η ηλεκτρική M3. Προφανώς φορώντας τέσσερις RM2400.
Ο Felix Poernbacher της Deepdrive δήλωσε πρόσφατα στο Automotive News ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεκινήσει μικρής κλίμακας παραγωγή ηλεκτροκινητήρων διπλού ρότορα το 2026. Με την παραγωγή «μεγάλης κλίμακας» να ακολουθεί το 2028.
Ο Poernbacher πρόσθεσε ότι η Deepdrive αναμένει ότι οι «in-wheel» κινητήρες θα αντιπροσωπεύουν το 5-10% της συνολικής αγοράς κινητήρων έως το 2030. Υπονοώντας ότι θα δώσει προτεραιότητα στην παραγωγή πιο συμβατικών κεντρικών μονάδων μετάδοσης κίνησης.
Αυτό υποδηλώνει ότι το νέο κουπέ μοντέλο, η διάδοχος της BMW i8, θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένα νούμερα. Αναμένεται να αποτελέσει τη ναυαρχίδα των Neue Klasse ηλεκτρικών της φίρμας. Τα δύο πρώτα — μια νέα iX3 κι η ηλεκτρική 3 Series — θα λανσαριστούν μέσα στο επόμενο έτος.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media