Škoda: Έτοιμο το κουπέ Kodiaq
Η Škoda θα γίνει μία από τις πρώτες μαζικές φίρμας που ενέδωσε στη μόδα των κουπέ SUV. Το Kodiaq GT σχεδιάστηκε πρωτίστως για την Κίνα.
Τα SUV κουπέ αποτελούν μια περιθωριακή προς το παρόν υπό-κατηγορία που έχει προσελκύσει μόνο premium κατασκευαστές. Αλλά κατά πώς φαίνεται και οι μαζικές εταιρείες αρχίζουν να ενδιαφέρονται.
Η Škoda θα είναι μία από τις πρώτες που αποφάσισαν να δώσουν το παρών σε αυτήν την υπό-κατηγορία με μια κολοβωμένη παραλλαγή του Kodiaq -το πράσινο φως είχε δοθεί ήδη από το 2016. Το μοντέλο απαθανατίστηκε χωρίς καμουφλάζ κάπου στη σινική επικράτεια, αγορά όπου θα σταδιοδρομήσει με το όνομα «Kodiaq GT». Το αυτοκίνητο είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Vision E που παρουσιάστηκε στο Auto Shanghai το 2017.
Σε σύγκριση με το κλασικό Kodiaq, το GT διακρίνεται από την οπισθοκλινή οροφή του και το έντονα κεκλιμένη πίσω πόρτα, σε μια προσπάθεια αισθητικής ενδυνάμωσης του προφίλ και του πίσω μέρους. Το τρίτο πλευρικό παράθυρο ξεχωρίζει με το ανυψωμένο κάτω άκρο του. Η σιλουέτα είναι λιγότερο κουπέ από ό,τι σε μια BMW X6, για παράδειγμα, προφανώς διότι η Škoda δεν θέλησε να θυσιάσει το ζωτικό χώρο στο πίσω κάθισμα, έτσι ώστε να μην αποθαρρύνει την κινεζική πελατεία που δίνει μεγάλη σημασία στη χωροταξία του πίσω μέρους.
Στο πίσω μέρος που αποτελεί και το αντικείμενο του σχεδιασμού στο Kodiaq GT, τα φώτα είναι σχεδιασμένα με ένα πρωτότυπο κόψιμο και συμπληρώνονται από ένα φαρδύ κόκκινο ζωνάρι στον προφυλακτήρα που δεν ξέρουμε αν είναι φωτεινή στήλη ή ανακλαστήρας. Την εικόνα συμπληρώνουν δύο ευμεγέθεις μπούκες για τις εξατμίσεις στα δύο άκρα του προφυλακτήρα. Εμπρός, βρίσκουμε τη διώροφη διάταξη στα φώτα, αλλά ο προφυλακτήρας είναι καινούργιος.
Το Kodiaq GT σχεδιάστηκε κυρίως για την Κίνα, όπου αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του στις αρχές του 2019. Η τσεχική εταιρεία δεν αποκλείει το λανσάρισμα του αυτοκινήτου και στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Škoda αντιμετωπίζει πρόβλημα παραγωγής στη Γηραιά Ήπειρο, όπου τα τσεχικά εργοστάσια της έχουν πλαφονάρει, λειτουργώντας στο 100%. Οπότε, σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να βρουν και μια «γωνίτσα» για το Kodiaq GT.
[Φωτογραφίες μέσω autohome.com.cn]