SIMCA 8 Sport 1949-1952: Ferrari υπό κλίμακα
Με γοητευτική σιλουέτα υπογεγραμμένη από τη Stabilimenti Farina, το SIMCA 8 Sport ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο παραγωγής που ενέδωσε στη γοητεία που πρέσβευαν οι Ιταλοί καροσερίστες.
Γνωστός για το οξύ διαφημιστικό, επικοινωνιακό πνεύμα του, ο Henri-Théodore Pigozzi, o εκρηκτικός ιδρυτής της SIMCA (Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile) ευχόταν να βρει κάτι που θα προκαλέσει αίσθηση στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του 1948.
Ο Pigozzi με την τορινέζικη καταγωγή διατηρούσε παλιές και στενές σχέσεις με τον οίκο Farina, επίσης επαγγελματικά εγκατεστημένο στην πιεμοντέζικη πρωτεύουσα. Οπότε, το πιο φυσικό όταν αποφάσισε να δημιουργήσει μια σπορ έκδοση για την μπερλίνα SIMCA 8, ήταν να απευθυνθεί στους συμπατριώτες του.
Ο Ιταλός στιλίστας, που εργαζόταν ήδη πάνω στο πρότζεκτ της καμπριολέ Ferrari 166, αποφάσισε να υιοθετήσει το σχέδιο της καροσερί του ιταλικού μοντέλου πάνω σε ένα γαλλικό σασί. Μια «ανακύκλωση» σαφώς εύκολη, καθώς οι διαστάσεις της μελλοντικής Ferrari ήταν πανομοιότυπες με αυτές του FIAT 1100, από το οποίο εξάλλου προερχόταν το SIMCA 8.
Άλλη αίσθηση
Με πρεμιέρα ως ένα απλό πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948, το καμπριολέ SIMCA 8 δημιούργησε αίσθηση ανάμεσα στα κακομοίρικα μεταπολεμικά μοντέλα. Με λατινικές γραμμές, μοντέρνες και σπορ, ο νεοφερμένος προκάλεσε τέτοιο ενθουσιασμό που ο Pigozzi αποφάσισε να το βάλει σε παραγωγή ευθύς αμέσως.
Αγόρασε λοιπόν την άδεια από τη φίρμα του Farina και συμφώνησε με την εταιρεία Facel τη βιομηχανική παραγωγή της καροσερί που επιπλέον θα λανσαριζόταν και σε κουπέ. Με εμπορικό λανσάρισμα τον Νοέμβριο του 1949, το SIMCA 8 Sport υπέστη ελάχιστες τροποποιήσεις σε σχέση με το ορίτζιναλ μοντέλο του παρισινού Σαλονιού.
Από την άλλη όμως, κάτω από το καπό φόρεσε τον ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο κινητήρα των 1.221 cc, το ίδιο μοτέρ που εμφανίστηκε και στην ομώνυμη μπερλίνα στο Mondial de l’Automobile του ’49. Παρότι όμως αυτή η μονάδα διέθετε νεύρο, έβγαζε 51 άλογα, ήταν στιβαρή και με ευχάριστη λειτουργία και ήχο, ήταν μακριά από το να χρίσει το SIMCA 8 Sport… σπορ.
Γνωρίζοντας την απόρριψη από τους ερασιτέχνες εραστές της ταχύτητας και του σπορ πνεύματος, το SIMCA 8 Sport θα διέπρεπε στα διάφορα concours d’elegance που ήταν πολύ της μόδας εκείνη την εποχή. Και θα σαγήνευε μια γυναικεία πελατεία χάρη στην αιλουροειδή σιλουέτα και στη ποιότητα του φινιρίσματός του. Έτσι η φιλοδοξία του Pigozzi περιορίστηκε στο να «πουλήσει το σπορ 8άρι σε όλες τις όμορφες γυναίκες του Παρισιού».
Μια αμφιλεγόμενη δήλωση, καθώς θα έπρεπε να συμπληρώσει και «πλούσιες». Πράγματι, το SIMCA 8 Sport κόστιζε τα διπλά λεφτά από την μπερλίνα, διακηρύσσοντας με αυτόν τον τρόπο τον ελιτίστικο χαρακτήρα του. Εξ ου και οι περιορισμένες πωλήσεις που σήμερα το καθιστούν σπάνιο κομμάτι.
Ο διάσημος ξάδερφος
Η καμπριολέ Ferrari 166, συγγενής με το SIMCA 8 Sport και επίσης φιλοτεχνημένη από τον οίκο Farina, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1949. Με το δίλιτρο μοτέρ V12 των 110 ίππων της 166 Inter Coupé ήταν και το πρώτο κάμπριο του Maranello, με το εκθεσιακό αυτοκίνητο να πουλιέται στον Ιταλό σκηνοθέτη και σεναριογράφο Roberto Rossellini.
Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν μόνο δύο αυτοκίνητα που όμως δεν βρήκαν αγοραστή για πολλά χρόνια.
Κι ενώ την 166 Inter Coupé, εκτός από τη Stabilimenti Farina έντυσαν με καροσερί οι Touring, Ghia, Bertone και Vignale, μόνο οι δύο τελευταίοι ασχολήθηκαν με την κάμπριο, φτιάχνοντας από ένα κομμάτι ο καθένας τους.
Το 8 Sport με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.221 cc
Ισχύς 51 PS
Τελική ταχύτητα 130 km/h
Παραγωγή 3.726 αυτοκίνητα (1949-1952)
Τιμή σήμερα €70.000 (πολύ καλή κατάσταση)
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ
Simca 1301/1501 1966-1975
Simca 1100 1967-1981 [videos]
Matra-SIMCA (Talbot) Rancho 1977-1985 [video]
Matra Bagheera 1973-1980
Matra Murena 1980-1983 [video]