Σιγοψήνεται η επιστροφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού smart Roadster
Σιγοψήνεται η επιστροφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού smart Roadster
Σε μια γκάμα γεμάτη crossover και SUV, το smart Roadster θα αποτελεί τρόπον τινά μια επιστροφή στις ρίζες.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Λατρεμένο smart Roadster, αγαπήθηκε πολύ στην ελληνική αγορά γιατί συνδύαζε τη μικρή κατανάλωση, το τσαγανό του λιλιπούτειου κινητήρα και την ξενοιασιά του αυτόματου κιβωτίου του κλασικού Fortwo με ένα σπορτίφ αμάξωμα.
Τώρα, το smart Roadster αναμένεται να αναβιωθεί και σύμφωνα με τα EV ειωθότα της εταιρείας, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Η ευρωπαϊκή γκάμα της φίρμας περιλαμβάνει προσώρας το #1 και το #3, ενώ αναμένεται και το μεγαλύτερο #5το επόμενο έτος. Ταυτόχρονα, επιζητά τη συνεργασία με άλλο κατασκευαστή για τον αστικό αντικαταστάτη του Fortwo.
smart, έπηξε στα SUV, τώρα θέλει κάτι πιο κοντά στο μοντέλο που την έκανε διάσημη
Έχοντας λοιπόν στήσει μια βιώσιμη γκάμα, η μάρκα θα μπορούσε να αρχίσει να εστιάζει σε πιο ενθουσιώδεις προτάσεις, χαμηλότερου όγκου πωλήσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος Ευρώπης, Dirk Adelmann, δήλωσε ότι η αναβίωση του smart Roadster συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα.
Ο Adelmann σχολίασε ότι όταν αυτός κι οι συνάδελφοί του άρχισαν να σχεδιάζουν τη νέα γκάμα smart το 2020, την εποχή που η κινεζική Geely απέκτησε το 50% της μάρκας από τη μητρική εταιρεία Mercedes-Benz, «υπήρχε ένας πολύ ενθουσιώδης συνάδελφος που παρουσίασε αμέσως τα πρώτα σχέδια ενός νέου smart Roadster». Ενδεχόμενο που δεν απορρίφθηκε ποτέ.
«Έχουμε τρία υπέροχα μοντέλα και κανένα από αυτά δεν είναι ρόουντστερ, οπότε γιατί όχι;» είπε, όταν ρωτήθηκε για την προοπτική επιστροφής. Ο Adelmann είχε ένα smart Roadster ως το πρώτο του εταιρικό αυτοκίνητο, έτσι έχει μια «συναισθηματική σχέση με το συγκεκριμένο μοντέλο» κι υποσχέθηκε ότι οποιοσδήποτε EV διάδοχος θα είναι πιστός στο πνεύμα του πρωτότυπου. «Με μαζεμένες διαστάσεις και σίγουρα δύο θέσεις».
Η τρέχουσα γκάμα της μάρκας είναι εστιασμένη στα crossover και στα SUV, αλλά η κυκλοφορία ενός σπορ μοντέλου με συγκρίσιμο αποτύπωμα με το αρχικό Roadster – το οποίο είχε μόλις 3,4 m μήκος και 1,2 m ύψος – θα συνέβαλλε σε κάποιο βαθμό ώστε να επιστρέψει η smart στις ρίζες της.
Θα ερχόταν σε έντονη αντίθεση με τη νέα ναυαρχίδα #5, για παράδειγμα, η οποία με μήκος 4,7 m κι ύψος 1,7 m θα ανταγωνίζεται το Tesla Model Y. Αλλά ο Adelmann επιμένει ότι δεν είναι το μέγεθος αλλά ο μοναδικός σχεδιασμός που χαρακτηρίζει τη μάρκα. «Η smart είναι πάντα αντισυμβατική και νομίζω ότι το αποδείξαμε πάλι με το #5. Κανείς δεν περίμενε ένα τέτοιο μοντέλο από εμάς».
«Αλλά κι αν κοιτάξετε 20 χρόνια πίσω, κανείς δεν περίμενε το Crossblade», πρόσθεσε αναφερόμενος στη συλλεκτική έκδοση σπίντστερ του Fortwo που κυκλοφόρησε το 2002. «Η smart είναι πολύ περισσότερα από το Fortwo», είπε υπονοώντας τη δυνατότητα για μια δραστική επέκταση της γκάμας, η οποία ιστορικά επικεντρωνόταν σε μεγάλο βαθμό στο βασικό της μοντέλο.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media