SEAT, δεν είναι ακόμα ώρα για να μπούμε στην ηλεκτροκίνηση

SEAT, δεν είναι ακόμα ώρα για να μπούμε στην ηλεκτροκίνηση

Όλες οι εταιρείες κοιτούν πώς θα εξηλεκτρίσουν την γκάμα των μοντέλων τους. Η SEAT τολμά να διαφέρει.

SEAT

Η SEAT δεν θα λανσάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο μες στη δεκαετία που διανύουμε. Αλλά η ισπανική μάρκα θα χρειαστεί οπωσδήποτε ένα, εάν θέλει να επιβιώσει στο μέλλον, επιβεβαίωσε ο CEO της, Wayne Griffiths.

Η μάρκα που ανήκει στον Όμιλο Volkswagen θα καταρτίσει ένα EV χρονοδιάγραμμα «στο τέλος της δεκαετίας», κατά δήλωση του Griffiths. Ωστόσο, μιλώντας στη διάσκεψη αποτελεσμάτων για το 2024 της SEAT και της CUPRA, ο Griffiths παραδέχτηκε ότι το μέλλον είναι ηλεκτρικό. «Αν η SEAT θέλει να έχει μέλλον, αυτό πρέπει να είναι ηλεκτρικό».

Η SEAT θα βασιστεί στα σίγουρα. Τα καλώδια μπορούν να περιμένουν μια 5ετία ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει...

SEAT

Ερωτηθείς γιατί η SEAT θα περιμένει μέχρι τη δεκαετία του 2030, τη στιγμή που οι υπόλοιποι έχουν ήδη λανσάρει EV μοντέλα, ο Griffiths δήλωσε ότι «η SEAT είναι σε καλή κατάσταση αυτή τη στιγμή». Και πράγματι, πέρυσι σημείωσε 310.000 πωλήσεις  –αύξηση 7,5% σε σχέση με το 2023. Άρα προτιμά να πορευθεί στα σίγουρα, τα οποία φαίνεται να αποδίδουν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό είναι το SEAT Leon Coupé που δεν κυκλοφόρησε ποτέ

Αν θέλει να κάνει αλλιώς, θα χρειαστούν κάμποσες επενδύσεις. Γιατί το εργοστάσιό της στο Martorell της Ισπανίας δεν μπορεί να παράξει άλλα μοντέλα. Βρίσκεται στα όριά του, αφού εκεί θα κατασκευαστούν τα επερχόμενα τρίδυμα CUPRA Raval, Volkswagen ID.2 και Škoda Epiq

«Προς το παρόν, ένα EV για τη SEAT δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα», είπε. Υποτίθεται ότι το Born θα ήταν δικό της μοντέλο. Το παρουσίασε το 2019, το ονόμασε «el-Born», ένα ισπανικό ID.3. Τελικά αποφασίστηκε ότι η νεοσυσταθείσα CUPRA το είχε περισσότερη ανάγκη για να εδραιωθεί στην αγορά.

SEAT

Κάτι που έγινε και με το παραπάνω. Ο 59χρονος επεσήμανε ότι η αδερφή επωνυμία είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη SEAT EV. Δεδομένου ότι η επιτυχία και η κερδοφορία της αναιρεί την ανάγκη να επισπεύσει ένα EV. Η CUPRA, της οποίας η ηλεκτρική γκάμα περιλαμβάνει το Born και το Tavascan, κατέγραψε 248.100 πωλήσεις το 2024.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι Ισπανοί έφαγαν το SEAT Tarraco για χάρη του CUPRA Terramar

Ο Griffiths εξήγησε ότι το σημείο κλειδί για οποιοδήποτε ηλεκτρικό SEAT είναι η κερδοφορία. «Τα μοντέλα μας θα πρέπει να είναι κερδοφόρα» και έχει απόλυτο δίκιο. Για τους Ισπανούς που παλεύουν να πείσουν τον Όμιλο ότι πρέπει να διατηρηθούν εν ζωή, δεν είναι ώρα για στοιχήματα. 

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του Ομίλου, Arno Antlitz, το προσιτό ηλεκτρικό ID.1 δύσκολα θα φέρει κέρδη στα ταμεία των Γερμανών.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube