SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda στην πίστα των Σερρών
Το Ενιαίο επέστρεψε σε μια πραγματική πίστα. Πήγαμε με χαμηλές προσδοκίες και ευχαριστηθήκαμε το θέαμα και την ατμόσφαιρα του αγώνα
Οι συμμετέχοντες του SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda ευχαριστήθηκαν τη συμμετοχή τους στον αγώνα του Αυτοκινητοδρομίου των Σερρών στο Σαββατοκύριακο 28-29 Οκτωβρίου. Πέρα από την εξαιρετική άσφαλτο και τις προδιαγραφές ασφάλειας της πίστας, είναι συνολικά το περιβάλλον και οι άρτιες εγκαταστάσεις που αναβαθμίζουν την εικόνα του θεσμού και επιδρούν θετικά στη διάθεση των οδηγών και των ομάδων. Με αποτέλεσμα είναι υψηλότερου επιπέδου συναγωνισμός και πιο όμορφο θέαμα.
Το αγώνα διοργάνωσε η Λέσχη Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας Σερρών, με 14 οδηγούς σε ένα πρόγραμμα το οποίο προέβλεπε την πρώτη μέρα δύο σκέλη ελεύθερων δοκιμών και ένα χρονομετρημένων. Από το πρωί του Σαββάτου ο Στράτος Κυρλαγκίτσης έδειξε πως έχει «ξεκλειδώσει» τα μυστικά της πίστας και κατάφερε να είναι ταχύτερος και στα δύο σκέλη των ελεύθερων. Μάλιστα σημείωσε και τον καλύτερο χρόνο από όσους καταγράφηκαν σήμερα με το 1’37”435 στο 2ο ελεύθερο.
Στις χρονομετρημένες δοκιμές ωστόσο μίλησε η εμπειρία και ο Μίλτος Κύρκος με χρόνο 1’37”948 που σημείωσε στον 2ο γύρο του, εξασφάλισε την πρωτιά στην αυριανή εκκίνηση. Πίσω του Στράτος Κυρλαγκίτσης σημείωσε την καλύτερη επίδοση μεταξύ των Νέων, ενώ ο Στέφανος Καμιτσάκης στην πρώτη του επαφή με το Skoda Fabia 1.2 TSI του Ενιαίου κατέλαβε την 3η θέση στο grid με τον 2ο καλύτερο χρόνο στους οδηγούς άνω των 30 ετών.
Η αποκάλυψη ήρθε από τον Σπύρο Γαλεράκη της Skoda Μακρής ο οποίος πέτυχε τον 4ο χρόνο στις κατατακτήριες, και 2ο χρόνο ανάμεσα στους Νέους, εμπρός από τον Φίλιππο Καλέση, ο οποίος έμεινε τρία δέκατα πιο πίσω. Ακόμη πιο κοντά ήταν ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος που ολοκλήρωσε μόλις 36 χιλιοστά αργότερος από τον Καλέση, ενώ 39 χιλιοστά ήταν η διαφορά του Στάθη Κουκέα από τον Χαραλαμπόπουλο.
Μετά το τέλος των κατατακτήριων είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους τους δύο πρώτους Γενικής και τους δύο πρώτους Νέους. Σε αυτό που όλοι συμφώνησαν ήταν ότι η πίστα των Σερρών είναι ο ιδανικός χώρος για το Ενιαίο και χαρακτήρισαν αυτόν τον αγώνα τον καλύτερο του θεσμού από την αναβίωση του πέρσι. Ακόμη και οι πιο έμπειροι Κύρκος και Καμιτσάκης, με παραστάσεις από πολύ ισχυρότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα, δήλωσαν ότι οι μόλις 140 ίπποι του 1200άρη κινητήρα τούρμπο της Skoda δεν λειτουργούν αρνητικά στο κίνητρό τους για οδήγηση. Από την άλλη, έκαναν ιδιαίτερη μνεία στην αξιοπιστία του συνόλου καθώς είναι σημαντική ώστε αφενός το κόστος της σεζόν να είναι χαμηλό, αφετέρου να μπορούν οι οδηγοί να πιέζουν σκληρά σε όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού διημέρου. Οι πρωτοπόροι των κατατακτήριων δήλωσαν ευχαριστημένοι από τη διοργάνωση συνολικά, και από τον τρόπο που διασφαλίζεται η ισότητα μεταξύ των αυτοκινήτων. Τέλος, δεν παρέλειψαν να αναφερθούν με κολακευτικά σχόλια και στα semisclick λάστιχα της Nankang με τα οποία αγωνίζονται. Προφανώς από τη στιγμή που είναι ίδια για όλους, είναι θέμα του κάθε οδηγού να κατανοήσει το λάστιχο καλύτερα και να πάρει τη μέγιστη απόδοση, αλλά είναι σημαντικό οι αγωνιζόμενοι να χαίρονται την οδήγηση. Μιλώντας για αυτό, η μεγαλύτερη πρόκληση για τους οδηγούς είναι βρουν τη χρυσή τομή στο ρυθμό. Περισσότερη φόρα, λιγότερα μέτρα, πιο ανοιχτό τιμόνι και απαλές κινήσεις ώστε να μην ενεργοποιείται το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Δύσκολη άσκηση που κρίνεται στις πολύ μικρές λεπτομέρειες.
Την Κυριακή, στον πρωινό αγώνα ο Στράτος Κυρλαγκίτσης επικράτησε κάνοντας εξαιρετική εκκίνηση από τη δεύτερη θέση, προσπερνώντας τον poleman, Μίλτο Κύρκο. Ο Κύρκος παρέμεινε στη 2η θέση μέχρι την καρό σημαία, και πίσω του μαίνονταν μια συναρπαστική μάχη μεταξύ Καλέση και Καμιτσάκη, την οποία τελικά κέρδισε ο 2ος. Ο Καλέσης τερμάτισε στην 4η θέση και 2ος ανάμεσα στους Νέους, μια θέση εμπρός από τον 3ο της κατηγορίας, Γιάννη Χαραλαμπόπουλο, ο οποίος διατηρήθηκε σε τροχιά τίτλου στην κατηγορία. Ωραία μάχη είχαν και οι Κουκέας - Δουλτσίνος που βρέθηκαν στην 7η και 8η θέση αντιστοίχως, με διαφορά λίγο μεγαλύτερη από ένα δέκατο.
Στον επόμενο αγώνα, στο 10ο αγωνιστικό σκέλος του φετινού SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda, ο Κυρλαγκίτσης ξεκίνησε από την πρώτη θέση με τον Κύρκο πίσω του. Μέχρι το μέσον περίπου τόσο ο Καμιτσάκης όσο και ο Καλέσης προσπέρασαν τον Κύρκο, ο οποίος είχε μια συντηρητική προσέγγιση ώστε να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο. Ο Στάθης Κουκέας ήταν ο άνθρωπος του αγώνα πραγματοποιώντας τρεις προσπεράσεις επί των Σπύρου Γαλεράκη, Μιχάλη Δουλτσίνου και Γιάννη Χαραλαμπόπουλου. Αντίστοιχα κινήθηκε και ο “LE MAN” που πέρασε τόσο τον Γιώργο Σαρταμπάκο όσο και τον Χριστόφορο Γρατσία.
Εντός πίστας ο Κυρλαγκίτσης ολοκλήρωσε στην κορυφή, εμπρός από τον Καμιτσάκη και τον Καλέση. Ωστόσο μετά το τέλος του αγώνα τα αυτοκίνητα των Κυρλαγκίτση και Καλέση τέθηκαν εκτός αποτελεσμάτων, έπειτα από απόφαση των αγωνοδικών, που έλαβαν υπόψη τους έκθεση του τεχνικού εφόρου. Η παράβαση αφορούσε τον πίσω άξονα και εξαρτήματα που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό να υπάρχουν εκεί για την τροποποίηση της γεωμετρίας των πίσω τροχών. Σημειώνεται πως ο Φίλιππος Καλέσης κατέθεσε πρόθεση ένστασης κατά της απόφασης των αγωνοδικών.
Έτσι, ο Στέφανος Καμιτσάκης πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στην πρώτη του εμφάνιση στο SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda με τους Μίλτο Κύρκο και Στάθη Κουκέα να παίρνουν τις άλλες δύο θέσεις στο βάθρο. Στους Νέους η νίκη πήγε στον Γιάννη Χαραλαμπόπουλο, με τον Μιχάλη Δουλτσίνο να ακολουθεί και τον Σπύρο Γαλεράκη να συμπληρώνει το βάθρο.
Επόμενος αγώνας για το SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda 2018 είναι ο αγώνας ταχύτητας στα Μέγαρα στις 16 Δεκεμβρίου.