Σε δημοπρασία ένα Renault 5 Turbo του 1980
Η αξία του κεντρομήχανου σουπερμίνι υπολογίζεται μεταξύ €100.000 και €130.000!
Ένα ιδιαίτερα σπάνιο Renault 5 Turbo Series 1 θα δημοπρατηθεί από τον οίκο RM Sotheby's στις 25 Μαΐου με την προβλεπόμενη τιμή ανάμεσα στα €100.000 και τα €130.000!
To R5 Turbo σχεδιάστηκε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, και όπως όλα τα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής κυκλοφόρησε και σε έκδοση δρόμου για λόγους homologation. Συνολικά, μέσα σε έξι χρόνια παραγωγής κατασκευάστηκαν 1.678 R5 Turbo (1980-1982) και 3.163 R5 Turbo 2 (1982-1986), αρκετά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες.
Το γαλλικό hot hatch μοιράζεται ελάχιστα μέρη με το συμβατικό Renault 5, καθώς ο κινητήρας 1,4 λίτρων που στην έκδοση δρόμου αποδίδει 160 PS και 221 Nm ροπής είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων.
Το φαρδύ bodykit που σχεδιάστηκε από τον Marcelo Gandini όταν ήταν στο Bertone καλύπτει τα μεγαλύτερα μετατρόχια και φέρει τις απαραίτητες εισαγωγές αέρα για την ψύξη του μοτέρ. Η επιταχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 6,9" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200km/h, νούμερα πολύ εντυπωσιακά για τη δεκαετία του '80, ειδικά αν λάβουμε υπόψην τις διαστάσεις του μοντέλου.
Σήμα κατατεθέν του R5 Turbo ήταν το εσωτερικό που είχε στυλ Art Deco με το χαρακτηριστικό τιμόνι με δύο ακτίνες, το μπλε ταμπλό, τα στρογγυλά όργανα και τις κόκκινες επενδύσεις σε καθίσματα και μοκέτες. Πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό βρίσκεται ο κινητήρας με το κόκκινο κάλυμμα και ένα σετ από εργαλεία για τις απαραίτητες επισκευές.
Σύμφωνα με την αγγελία, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα παραδείγματα Series 1 στον κόσμο και από το 1980 έχει αλλάξει 3 ιδιοκτήτες, παραμένοντας για δεκαετίες στην κατοχή μιας οικογένειας Γάλλων. Όπως βλέπουμε στο οδόμετρο έχει διανύσει λίγο πάνω από 84.000 km όμως η κατάστασή του είναι εξαιρετική αισθητικά και μηχανικά.
Η δημοπρασία που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών συλλεκτών, θα πραγματοποιηθεί στην Villa Erba του Lake Como της Ιταλίας στις 25 Μαΐου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault R5 Turbo 1980-1982