Renault Arkana E-Tech: Θα έρθει το υβριδικό κουπέ SUV στην Ελλάδα;
Με τιμή λίγο παραπάνω από 30 χιλιάδες ευρώ και υβριδικό σύστημα κίνησης 145 ίππων, το Arkana E-Tech το πρώτο κουπέ SUV της Renault ξεκινά την εμπορική καριέρα του στην Ευρώπη.
Το τρίτο υβριδικό μοντέλο της Renault ύστερα από το Captur και το Clio E-Tech, το Arkana έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Billancourt με μια ορίτζιναλ σιλουέτα. Το νέο μοντέλο, που βασίζεται στην πλατφόρμα του Captur, την CMF-B, έχει κοψιά κουπέ SUV, σιλουέτα πιο συνηθισμένη στις ακριβές, premium φίρμες.
Το Renault Arkana, που παρουσιάστηκε στο τέλος του καλοκαιριού του 2020, περιγράφει λεπτομερώς το υβριδικό του σύστημα, το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του Clio E-Tech. Οπότε μιλάμε για μέγιστη ισχύ 145 ίππων, εκ των οποίων οι 94 προέρχονται από τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και οι 48 από τις δύο ηλεκτρικές μονάδες. Απόδοση που αρκεί για να κάνει το Arkana E-Tech να πιάνει τα 100 km/h, ξεκινώντας από στάση, σε 10,8 δευτερόλεπτα. Επίδοση που δεν επαληθεύει τη «σπορ» διάσταση που θέλει να δώσει η Renault στο αυτοκίνητο.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι ότι η ανακοινωθείσα μέση κατανάλωση είναι 4,9 lt/100 km στον κύκλο WLTP. Αυτό σημαίνει ότι καίει 16% σε σύγκριση με την έκδοση βενζίνης TCe 140, ενώ με 111 g/km CO2 έρχεται να κάτσει σε προνομιακή θέση έναντι των άλλων της γκάμας στα τέλη κυκλοφορίας και στην κυκλοφορία στον Πράσινο Δακτύλιο, μιλώντας για την Ελλάδα.
Όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι η TEOREN θα πετύχει την τιμή που θα του εξασφαλίσει μια καλή εμπορική καριέρα. Πάντως, η βούλησή της για την εισαγωγή του αυτοκινήτου είναι δεδομένη. Αν θα τολμούσαμε να κάνουμε εμείς έναν υπολογισμό της τιμής, θα λέγαμε ότι αναμένουμε το Arkana E-Tech να κινηθεί τιμολογιακά γύρω από τις 33.000 ευρώ.
Στο σημείο αυτό, φρεσκάροντας τη μνήμη, να θυμίσουμε ότι το Arkana είναι 8 cm πιο μακρύ και 4 cm πιο κοντό από το Kadjar, με μήκος που φτάνει τα 4,57 m. Αλλά επειδή βασίζεται στην πιο κοντή πλατφόρμα του Captur, το όφελος αντικατοπτρίζεται, στην περίπτωση των θερμικών Arkana τουλάχιστον, στο πορτμπαγκάζ με 513 lt έναντι των 472 του Captur. To Arkana Ε-Tech περιορίζεται στα 438 lt.
Και μιας και αναφέραμε τα θερμικά Arkana, το μοτέρ είναι ένα σε δύο εκδοχές ισχύος: 1.3 TCe με 140 ή 160 άλογα. Κινητήρας που επικουρείται από ελαφρύ υβριδικό σύστημα, πρεμιέρα μάλιστα για τη Renault. Σύστημα που λειτουργεί διά μέσου μιας 12βολτης μπαταρίας που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, και μιας μίζας-εναλλάκτη.
Μοτέρ ντίζελ δεν διατίθεται στην γκάμα, αλλά η Renault έχει δηλώσει ότι, δεδομένης της ζήτησης, θα μπορούσε να ενσωματώσει στην γκάμα μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Τεχνική επιλογή που είναι έτοιμη, καθώς θα προέλθει από το Captur E-Tech Plug-in.