Ράλι Φιλανδίας: Μάχη Tanak με Ostberg
O Εσθονός της Toyota είναι μόνο 1,1” μπροστά από τον Νορβηγό της Citroen μετά το πρωινό σκέλος, ενώ ο Neuville είναι μόλις 10ος.
Πριν τον αγώνα, ο Thierry Neuville επέμενε ότι ο στόχος του θα ήταν να προστατέψει τη διαφορά του των 27 βαθμών από τον Sebastien Ogier στο πρωτάθλημα, αφού πέρσι η Hyundai είχε δυσκολευτεί στον φιλανδικό αγώνα και ο ίδιος φέτος θα έπρεπε να ξεκινά πρώτος τις ειδικές, σκουπίζοντας το δρόμο για τους επόμενους.
Ο Βέλγος ήταν αρχικά 9ος, με τον Ogier 7o, αλλά κέρδισε μια θέση όταν ο team-mate του, ο Andreas Mikkelsen, έχασε 3 λεπτά όταν βγήκε από το δρόμο στην 3η ειδική, την Assamaki. Όμως ο Neuville έκανε κι αυτός λάθος στην επόμενη ειδική, την Aanekoski.
Έχασε την αυτοσυγκέντρωσή του σκεπτόμενος να διορθώσει μια πολύ αισιόδοξη σημείωση για την προηγούμενη στροφή, με αποτέλεσμα να φρενάρει πολύ αργά για την επόμενη και να βγει από το δρόμο. Χτύπησε σε ένα δέντρο κι έχασε μισό λεπτό για να φτάσει στον τερματισμό, οπότε έμεινε ένα λεπτό πίσω από τον πρώτο και 40” πίσω από τον Ogier.
Μπροστά, ο Ott Tanak, παρότι ξεκινούσε τις ειδικές 3ος, έδειχνε ότι θα ξέφευγε. Όμως ο Ostberg (φωτ. κάτω), που ήταν πρώτος στο shakedown και είχε δηλώσει ότι έβλεπε μέχρι και νίκη με το βελτιωμένο Citroen, όχι μόνο έμεινε κοντά στον Εσθονό, αλλά και πέρασε 0,5” μπροστά κερδίζοντας την Ε.Δ.4. Όμως κάποια μικρολάθη στην Ε.Δ.5 τον έριξαν και πάλι στη 2η θέση, 1,1” πίσω από τον Tanak.
O Jari-Matti Latvala παραδέχτηκε ότι τον επηρέασε η πίεση του να οδηγεί στη χώρα του, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει αργά στον αγώνα. Όμως στη συνέχεια, κερδίζοντας δύο ειδικές, ανέβηκε από την 4η στην 3η θέση και είναι μόνο 10,8” πίσω από τον πρώτο, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου ειδικών.
Ο επίσης τοπικός Teemu Suninen, με το Fiesta της M-Sport, ήταν 4ος αλλά ένα λάθος στο τέλος της Aanekoski τον έριξε στην 5η θέση, πίσω από τον Hayden Paddon με το πρώτο από τα Hyundai.
Έκτος είναι ο Elfyn Evans, μπροστά από τα άλλα δύο M-Sort Fiesta, των Suninen και Ogier.
O περσινός νικητής, Esapekka Lappi, έχασε αμέσως την επαφή με τους πρώτους όταν το Toyota του έσβησε την ώρα που φρέναρε, στην πρώτη ειδική της ημέρας. Ο Φιλανδός είναι 8ος, 49” πίσω από τον Tanak.
Τον Εσθονό της Toyota θα μπορούσε να απειλεί και ο Craig Breen, με το δεύτερο Citroen, όμως του έσκασε ένα λάστιχο στην Ε.Δ.1 και ο Ιρλανδός, παρότι έχει κάνει πολύ καλούς χρόνους στις άλλες ειδικές, είναι ακόμα 9ος, 54” πίσω από τον πρώτο.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΙΝΟ ΚΥΚΛΟ (Ε.Δ.1-5)
Θ. | ΠΛΗΡΩΜΑ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 27m22.2s |
2 | Mads Ostberg, T.Eriksen | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 1.1s |
3 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 10.8s |
4 | Hayden Paddon, S.Marshall | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 14.8s |
5 | Teemu Suninen, M.Markkula | M-Sport Ford WRT | Ford | 16.4s |
6 | Elfyn Evans, D.Barritt | M-Sport Ford WRT | Ford | 25.7s |
7 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 28.7s |
8 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 49.1s |
9 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 54.0s |
10 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 1m07.5s |