Ράλι Ισπανίας: Θρίλερ με 6 διεκδικητές
Ο Jari-Matti Latvala είναι επικεφαλής στο τέλος του Σαββάτου, αλλά με τους Ogier, Loeb, Evans, Neuville και Sordo σε απόσταση βολής.
O Latvala έγινε ο τέταρτος διαφορετικός οδηγός που πέρασε επικεφαλής του ισπανικού αγώνα, καθώς κυνηγά την πρώτη του νίκη με το Toyota τους τελευταίους 20 μήνες.
Ο Sebastien Ogier (M-Sport Ford) είναι ο πιο κοντινός από τους αντιπάλους του, στα 4,7”, έχοντας 3,3” πίσω του τον 9 φορές πρωταθλητή Sebastien Loeb (Citroen). Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Thierry Neuville (Hyundai), είναι 5ος, στα 12,7”, ενώ ο άτυχος Ott Tanak δηλώνει πως οι ελπίδες του για τον φετινό τίτλο εξανεμίστηκαν.
Ο Εσθονός έκανε μια «μπούκα» στην τελευταία πρωινή ειδική (Ε.Δ.10) και η άκρη της ασφάλτου έκοψε εσωτερικά το μπροστινό, μαλακό λάστιχο βροχής που φορούσε το Yaris. To πλήρωμα αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει τροχό, έχασε 1’ 43” κι από την πρώτη έπεσε στην 9η θέση.
Έτσι ο Dani Sordo (Hyundai) βρέθηκε επικεφαλής του ράλι της πατρίδας του. Όμως έχασε την πρωτοπορία από τον Latvala, αμέσως, στη δεύτερη απογευματινή ειδική (η πρώτη ακυρώθηκε λόγω πληθώρας θεατών σε επικίνδυνες θέσεις) που έγινε σε μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, ο Ισπανός ήταν ο πιο αργός από τους πρωτοπόρους στην επόμενη ειδική, τη 13, πέφτοντας στην 6η θέση.
O Latvala πέρασε λοιπόν πρώτος με διαφορά 4,7”, παρότι πίστευε πως δεν πήγε καλά στην E.Δ.13, την ανάποδη El Montmell: «Είχε αρκετή λάσπη στο δρόμο και ήμουν υπερβολικά προσεκτικός επειδή ο Ott έπαθε λάστιχο εκεί», εξήγησε ο Φιλανδός. «Παραήμουν προσεκτικός στις εξόδους. Δεν είχα εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο. Ήταν κακή επίδοση, δεν οδήγησα καλά».
Παρότι ανέβηκε ψηλά στην κατάταξη μετά το πρόβλημα του Tanak, o Ogier συνέχισε να κλαίει το χρόνο που έχασε στην Ε.Δ.13. Η ειδική ξεκίνησε στεγνή, επιτρέποντας στον Neuville να κάνει τον καλύτερο χρόνο φορώντας μαλακά σλικ, αν και ο Ogier ήταν μόλις 0,9” πιο αργός με τα λάστιχα βροχής.
«Ήταν, δυστυχώς, ένα δύσκολο απόγευμα», παραπονέθηκε ο Γάλλος. «Είναι ένα ομαδικό σπορ, όλοι συνεργαζόμαστε, αλλά εδώ εμπιστευθήκαμε τον μετεωρολόγο μας και δεν έβρεξε όλο το απόγευμα».
Όμως αφού ο Ogier τερμάτισε την ειδική, άρχισε να βρέχει. Έτσι ο Loeb δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί την επιπλέον πρόσφυση που θα του έδιναν τα σλικ κι έπεσε πίσω από τον Ogier.
Οι συνθήκες πάντως χειροτέρεψαν περαιτέρω για τους πιο πίσω οδηγούς, οπότε ο Loeb κρατά την 3η θέση, 1,8” μπροστά από τον Elfyn Evans (M-Sport Ford). O Neuville είναι 5ος, μπροστά από τον Sordo και τον Esapekka Lappi (Toyota) που έκανε ένα τρομακτικό τετακέ με 6η, κι αυτός στην Ε.Δ.13.
Πίσω από τον Lappi, στην 8η θέση, είναι ο Tanak και ακολουθεί ο Craig Breen (Citroen), που είπε πως «έκανε την πιο φρικτή ειδική της ζωής του» το πρωί. Τη δεκάδα κλείνει ο πάλι απογοητευτικός Andreas Mikkelsen (Hyundai) ενώ τελευταίος από τους εργοστασιακούς WRC είναι ο Teemu Suninen (M-Sport Ford).
Στην κατηγορία WRC2, ο αρχικά επικεφαλής Eric Camilli με το νέο VW Polo R5 (φωτ. κάτω) αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα με το κιβώτιο κι έχει πέσει στην 43η θέση. Πρώτος έχει πλέον περάσει ο Kalle Rovanpera (Skoda), που έκανε μάλιστα 2ο χρόνο γενικής στην τελευταία υπερειδική Salou, στη Βαρκελώνη.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ
Θ. | ΠΛΗΡΩΜΑ | ΟΜΑΔΑ | ΑΥΤ/ΤΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 2h35m01.8s |
2 | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | M-Sport Ford WRT | Ford | 4.7s |
3 | Sebastien Loeb, D.Elena | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 8.0s |
4 | Elfyn Evans, D.Barritt | M-Sport Ford WRT | Ford | 9.8s |
5 | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 12.7s |
6 | Dani Sordo, C.del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 16.5s |
7 | Esapekka Lappi, J.Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 46.5s |
8 | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | Toyota | 1m00.7s |
9 | Craig Breen, S.Martin | Citroen Total Abu Dhabi WRT | Citroen | 1m37.9s |
10 | Andreas Mikkelsen, A.Jager | Hyundai Shell Mobis WRT | Hyundai | 2m07.3s |