Πότε ένα EV μπορεί να θεωρηθεί πιο φιλικό προς το περιβάλλον;
Η Volvo, η οποία προσφέρει στη γκάμα της πανομοιότυπα αυτοκίνητα με ηλεκτρικούς ή θερμικούς κινητήρες, δημοσίευσε μια νέα έρευνα που συγκρίνει το περιβαλλοντικό αντίκτυπο των EV και των συμβατικών αυτοκινήτων.
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προωθούνται μαζικά από κυβερνήσεις και κατασκευαστές ως η πράσινη λύση της αυτοκίνησης. Παράλληλα, το προσδόκιμο ζωής των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μειώνεται συνεχώς, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί στους συνεχώς αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.
Κατά τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γνωστό ότι δεν εκπέμπονται ρύποι, γεγονός που τα κάνει να δείχνουν ως μια πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση, συγκριτικά με τα αυτοκίνητα που κινούνται από θερμικά μοτέρ. Ωστόσο, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, για να υπολογιστεί το συνολικό αποτύπωμα στο περιβάλλον ενός αυτοκινήτου πρέπει να συνυπολογιστούν και πολλοί άλλοι παράγοντες, πέρα από τις εκπομπές ρύπων του κατά την οδήγηση.
Μια ακόμα απάντηση στο τι ισχύει στην πραγματικότητα, αν δηλαδή τα ηλεκτρικά είναι όντως μια «πράσινη λύση» ή ένα trend της εποχής, προσθέτει με νέα ερευνά της η Volvo.
Η Σουηδική φίρμα, δίνει τη δική της απάντηση στο καυτό ερώτημα της εποχής δημοσιεύοντας μια έρευνα στην οποία συγκρίνει το αποτύπωμα άνθρακα των ηλεκτρικών και συμβατικών εκδόσεων του XC40, κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. H μελέτη αυτή συνυπολογίζει το αποτύπωμα των υλικών, της κατασκευής, της χρήσης σε διάστημα 200.000 km, του ανεφοδιασμού και της απόρριψη τους στο τέλος της ζωής τους.
Το αποτέλεσμα; H κατασκευή ενός C40 εκπέμπει 70% περισσότερους ρύπους από την κατασκευή ενός XC40 με θερμικό μοτέρ. Θυμίζουμε ότι και τα δύο μοντέλα κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο και βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα. Tα υλικά και τα εξαρτήματα των μπαταριών του C40 ή ενός XC40 Recharge ευθύνονται για το ένα τρίτο από το συνολικό τους αποτύπωμα άνθρακα στο περιβάλλον.
Αυτό σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν στους ιδιοκτήτες τους έχοντας ήδη επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. H πλάστιγγα αρχίζει να γέρνει όμως προς τα ηλεκτρικά όσο τα χιλιόμετρα χρήσης αυξάνονται. Το πότε το αποτύπωμα στο περιβάλλον θα εξισωθεί εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μέθοδο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία θα ανεφοδιάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Μετά από χρήση 200.000 km το αποτύπωμα άνθρακα του ηλεκτρικού C40 θα είναι 15% λιγότερο από αυτό ενός XC40 με κινητήρα βενζίνης, με την εξίσωση του να έρχεται στα περίπου 110.000 km. Για έναν χρήστη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου η παραγωγή ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι μεγαλύτερη, το αποτύπωμα ανέρχεται σε 30% λιγότερο και η εξίσωση έρχεται στα 77.200 km.
Σε περίπτωση που ο χρήστης φροντίσει να φορτίζει την μπαταρία του C40 με ρεύμα που προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το αποτύπωμα του στα 200.000 km θα είναι 50% λιγότερο από αυτό του συμβατικού, με το συνολικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα να εξισώνεται στα 48.280 km.
Αν και σε βάθος Voχρόνου τα ηλεκτρικά είναι πράγματι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, η μελέτη αυτή δείχνει για ακόμα μια φορά ότι το πόσο «πράσινο» είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πώς έχει παραχθεί ή ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται τόσο για την κατασκευή του όσο και για να γεμίζει τις μπαταρίες του.
[Πηγή: Volvo]