Πόση αυτονομία πρέπει να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Υπάρχει μαγικός αριθμός στην αυτονομία που πρέπει να παρέχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Και αν ναι, ποιος είναι;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πληθαίνουν και γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικά, με την αυτονομία που παρέχουν όμως, να εξακολουθεί να είναι η κυριότερη ανησυχία για όσους σκέφτονται να κάνουν το βήμα, αλλά και το πεδίο για πολλούς κατασκευαστές να διαφημίσουν την ανωτερότητά τους έναντι του ανταγωνισμού.
Και είναι λογικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να προωθούν και να επενδύουν στην αυτονομία του EV τους, από τη στιγμή που το δίκτυο φόρτισης είναι ακόμα περιορισμένο -όχι μόνο σε μας αλλά παγκοσμίως- και οι χρόνοι φόρτισης υπερβαίνουν κατά πολύ το χρόνο ανεφοδιασμού με υγρά καύσιμα.
Ποιος είναι όμως ο μαγικός αριθμός; Τα χιλιόμετρα που ιδανικά θα πρέπει να καλύπτει με μια μόνο φόρτιση ένα EV; Η BMW δείχνει ότι δεν είναι διατεθειμένη να εμπλακεί στη «μάχη» της αυτονομίας και δηλώνει απ’ τώρα ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να υπερβαίνει τα 600 km αυτονομίας.
«Τα 1000 km αυτονομίας είναι κάτι που δεν έχουμε στόχο ως BMW για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας. Στοχεύουμε στα 600 km αυτονομίας για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά μας και τα 100 km για τα plug-in υβριδικά» δήλωσε ο επικεφαλής του προγράμματος i4 της BMW, David Ferrufino, σε συνέντευξή του στο αυστραλέζικο WhichCar.
«Για παράδειγμα η BMW i3, που είναι αυτοκίνητο πόλης δεν χρειάζεται 600 km, όμως η BMW iX και η BMW i4 χρειάζονται. Πέραν από την εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών υπάρχει τεράστια πρόοδος στις υποδομές φόρτισης» πρόσθεσε ο Ferrufino εξηγώντας γιατί η γερμανική φίρμα δεν σκοπεύει μεγαλώσει πέρα απ’ αυτών των ορίων την αυτονομία των μοντέλων της.