Πώς θα ήταν η BMW 1 Series τη δεκαετία του 1980;
Ανακατεύουμε μπόλικο 1974 με Lancia Beta HPE και Volkswagen Scirocco, σοτάρουμε με ολίγη από Ε30, et voilà πώς θα μπορούσε να είναι μια αρχέγονη BMW 1 Series.
Η BMW 1 Series ξεκίνησε την εμπορική της πορεία το 2004, σε 3θυρη και 5θυρη , αλλά και σε κουπέ και κάμπριο. Σήμερα βρίσκεται στην τρίτη γενιά της, η οποία μετράει πλέον πέντε χρόνια παρουσίας στην αγορά.
Πώς θα ήταν όμως η BMW 1 Series αν είχε βασιστεί στην E30, την εμβληματική γενιά της 3 Series που μας χάρισε την πρώτη M3; Κι είχε καταφτάσει περίπου δύο δεκαετίες νωρίτερα;
Απολαύστε την 125i, περίπου 20 χρόνια νωρίτερα από την επίσημη παρουσίαση της BMW 1 Series
Η BMW E30 αποτελεί τη δεύτερη γενιά της BMW 3 Series και κατασκευάστηκε από το 1982 έως το 1994. Αντικατέστησε την E21 κι είχε μια ευρεία γκάμα αμαξωμάτων. Περιελάμβανε εκδόσεις δίθυρου κουπέ και κάμπριο, ενώ ήταν η πρώτη 3άρα που κατασκευάστηκε σε 4θυρη μπερλίνα και βάγκον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο σφυρί υπέροχη BMW E30 M3 Evolution II, μία από τις 501
Τώρα, ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής ανέλαβε να μας λύσει την απορία για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει μια E30 που θα ήθελε να κοντράρει το Volkswagen Scirocco και τη Lancia Beta HPE. Ένα χρονικό άλμα προς τα πίσω βέβαια, καθώς η E30 με τα άλλα δύο έχουν δέκα χρόνια διαφορά.
Και δεν είναι ότι η BMW δεν είχε ήδη παρουσιάσει κάποιο χάτσμπακ, αφού υπήρχε η 02 Touring από τη δεκαετία του 1970. Η φανταστική 125i χρησιμοποιεί τον 6κύλινδρο σε σειρά M20, που φόρεσε η BMW τόσο στη σειρά E30, όσο και στην 5άρα E28 κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ O Misha σκίζει στο Ring μια BMW E30 M3 με μοτέρ από S2000 [video]
Από 2,5 lt αποδίδει 170 ίππους και θα έδινε επιδόσεις φωτιά για την εποχή. Με σπριντ 0-100 km/h σε περίπου 7”, σίγουρα η πρώιμη 1 Series θα προσέφερε περισσότερη ισχύ, καλύτερες επιδόσεις και περισσότερους κυλίνδρους από οποιοδήποτε Golf GTi της περιόδου. Και βέβαια, την κίνηση στον σωστό άξονα.
Για να είμαστε ακριβείς, υπήρξε χάτσμπακ έκδοση της Ε30, μόνο που φορούσε τα μούτρα της Ε36! Ναι, η Compact με τον κωδικό «E36/5» κατέφτασε το 1993 κι ενώ από εμπρός έμοιαζε με τις υπόλοιπες Ε36, φορούσε τη φθηνότερη ανάρτηση της Ε30 και το -ξεπερασμένο πλέον- εσωτερικό της.