Πώς να προστατέψετε το EV σας από τον καύσωνα;
Βρισκόμαστε ήδη σε κόκκινο συναγερμό λόγω του επερχόμενου πολυήμερου καύσωνα. Και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αρέσουν οι ακραίες συνθήκες του είδους.
Με την έλευση του καύσωνα, προφανώς η κοινή λογική προεξάρχει και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρκάρετε στη σκιά. Αυτή είναι η πιο βασική συμβουλή, αλλά σαφώς και η πιο σημαντική. Παρόλο που η στάθμευση του EV στη σκιά σας μπορεί να σας αναγκάζει να παρκάρετε μακριά από τη δουλειά σας, κάντε το ούτως ή άλλως. Είναι σημαντικό. Θα περπατήσετε λίγα μέτρα, ενδεχομένως και να… ζαβλακωθείτε, αλλά το αυτοκίνητό σας θα σας χρωστά μεγάλη χάρη.
Σε ημέρες καύσωνα, υπάρχουν δύο τρία σημαντικά πράγματα που χρειάζεται να κάνετε για να προφυλάξετε το ηλεκτρικό σας
Η στάθμευση στη σκιά μια ιδιαίτερα θερμή μέρα θα βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας του ηλεκτρικού σας και θα προστατεύσει την μπαταρία από υπερθέρμανση. Το αμερικανικό Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας εκτιμά ότι η στάθμευση ενός ηλεκτρικού οχήματος εκτεθειμένο στο άμεσο ηλιακό φως μπορεί να προκαλέσει αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας έως και 7 °C.
Η άλλη τεχνική είναι να διατηρείτε την μπαταρία του ηλεκτρικού σας οχήματος φορτισμένη μέχρι το 80%. Πράγματι, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να επιταχύνουν την μείωση της μέσης ζωής της μπαταρίας.
Μια μπαταρία φορτισμένη μεταξύ 20 και 80% θα παρατείνει τη διάρκεια της ζωής της. Πάνω από το 80% για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είναι πολύ πιθανό να υποβαθμιστεί ταχύτερα. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο αν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χρυσός οδηγός, οδηγώντας ντάλα ήλιο
Αν και ακούγεται «κάπως», προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό με φειδώ. Όπως γνωρίζετε, αυτή η δυνατότητα μπορεί να μειώσει δραστικά την αυτονομία του ηλεκτρικού σας. Είναι καλύτερο να προετοιμάσετε την ατμόσφαιρα της καμπίνας πριν μπείτε μέσα, κατά προτίμηση όσο είναι ακόμα συνδεδεμένο στην πρίζα, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του χρόνου που χρειάζεται για τη λειτουργία του κλιματιστικού.
Η πίεση των ελαστικών παίζει το δικό της ρόλο. Οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν «φούσκωμα» των ελαστικών. Αυτό δεν είναι απαραίτητα καλό εάν έχετε ήδη την τάση να φουσκώνετε οριακά προς τα πάνω τα λάστιχα για να μειώσετε το πέλμα και συνεπώς την τριβή, προκειμένου να βελτιστοποιήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας.
Η πίεση των ελαστικών θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά και να ρυθμίζεται εάν και όταν απαιτείται. Κάθε μοντέλο έχει μια «συνιστώμενη πίεση» που μπορείτε να τη βρείτε στο εγχειρίδιο χρήσης.
Τελευταία συμβουλή, αποφύγετε την ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα σε μια ημέρα καύσωνα. Είναι προτιμότερο να επιλέγετε τις πιο ψυχρές ώρες της ημέρας για γρήγορη φόρτιση. Στη μέση της ημέρας, ορισμένοι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC μπορούν να επιβραδύνουν την ταχύτητα φόρτισης για διαχείριση της ζήτησης, γεγονός που βοηθά στην αποφυγή της υπερθέρμανσης.