
Πώς η εμπλοκή στη Formula 1 απογείωσε τη μάρκα Alpine;
Η Alpine χάνει χρήματα εμπλεκόμενη στη Formula 1, αλλά θα τα πάρει πίσω ποικιλοτρόπως.

Η μετονομασία της ομάδας Renault Formula 1 σε Alpine έχει συμβάλλει καθοριστικά στην οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας και της αξίας της αυτόνομης μπράντας. Τη στιγμή που ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια σειρά από επτά σπορ ηλεκτρικά και να εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ.
Τάδε έφη Luca de Meo, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Renault. «Ακόμα κι αν έχουμε χάσει κάποια χρήματα στη F1, πρέπει να το εκλάβουμε ως ένα είδος επένδυσης», δήλωσε. «Τριπλασιάσαμε τις πωλήσεις της Alpine A110, παρότι βρίσκεται στο τέλος του κύκλου ζωής της. Κανονικά, οι πωλήσεις στο τέλος του κύκλου ζωής ενός μοντέλου μειώνονται. Κι αν υπολογίσετε την αξία της μάρκας Alpine σήμερα σε σύγκριση με πριν από τέσσερα χρόνια, έχουμε μελέτες κι αναλύσεις που δείχνουν ότι έχει επίσης τριπλασιαστεί».
Οι Γάλλοι βλέπουν τη μεγάλη εικόνα και θεωρούν τους εαυτούς τους άκρως κερδισμένους
«Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι η F1 έδωσε τεράστια ώθηση στην αναγνωρισιμότητά μας, αν κι όχι αντίστοιχα τρανταχτά αποτελέσματα στην πίστα. Συνολικά, πρόκειται για μια πολύ καλή επένδυση μάρκετινγκ». Ο ανταγωνισμός και μερικές νίκες απέναντι σε καθιερωμένα ονόματα μπροστά σε περίπου 750 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, αξίζει τον κόπο, πιστεύει ο de Meo: «Η F1 είναι η κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Βρίσκεσαι να ανταγωνίζεσαι την Aston Martin, τη Ferrari, τη Mercedes-Benz».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alpine A110 R Ultime, 345 ίπποι αλλά κοστίζουν έως €330.000
Το ότι το κοινό είναι όλο και νεότερο και πιο γυναικείο είναι επίσης ένα σημαντικό θετικό για την Alpine. Το 1/3 των θεατών είναι τώρα κάτω των 35 ετών, κάτι που αντανακλάται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ενώ περίπου το 40% των θαυμαστών είναι γυναίκες, από μόλις 8% μόλις το 2017.
Ο 57χρονος συμπλήρωσε: «Κάποια μέρα, οι νεότεροι οπαδοί της F1 θα γίνουν αγοραστές, επομένως επενδύουμε στο μέλλον. Μια μάρκα που δεν μιλάει στους νέους θα είναι νεκρή σε 20 χρόνια. Άλλωστε προσφέρουμε προϊόντα που είναι δυνητικά προσβάσιμα στους νέους. Δείτε το A290. Πόσα νεαρά κορίτσια βλέπετε σε ένα MINI; Τα δύο μοντέλα ανήκουν ακριβώς στην ίδια κατηγορία».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H ηλεκτρική Alpine A110 θα είναι ελαφρύτερη από τα σπορ ICE
«Χαίρομαι που βλέπω τη Formula 1 να μεγαλώνει όσον αφορά το κοινό, να νεωτερίζει, να απευθύνεται σε περισσότερους από τους απλά πωρωμένους με τα αυτοκίνητα. Διότι έτσι προσεγγίζουμε περισσότερους ανθρώπους, κάτι που είναι καλό για κάθε άθλημα και για όσους εμπλέκονται σε αυτό».