Πωλείται μοναδική Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 με υπογραφή Pininfarina
Η μοναδική Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Coupé 2+2 διά χειρός της Pininfarina επανέρχεται στην επιφάνεια για να πουληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 18 Αυγούστου.
Πολλοί γνωρίζουν τη καροσερίστικη δουλειά του Pininfarina από τη Ferrari, τη Maserati, την Peugeot…
Αλλά το όνομα της Mercedes-Benz απέχει πολύ από το να συνδυάζεται στο μυαλό μας όταν ανακαλούμε στη μνήμη μας τις πολλές συνεργασίες του διάσημου Ιταλού κοροσερίστα-κατασκευαστή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι δέκα κούκλες του Pininfarina που δεν είναι Ferrari
Παρόλα αυτά, υπάρχει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο από τη Στουτγάρδη με την υπογραφή «Pininfarina» και αυτό το μοναδικό στο είδος του μοντέλο πρόκειται να δημοπρατηθεί.
Η Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 by Pininfarina κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας για πελάτη το 1970, ύστερα από πολλές αρνήσεις
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60, οι μεγάλες μπερλίνες της Mercedes-Benz περιελάμβαναν τις Typ W108 (στάνταρ) και W109 με το μακρύ μεταξόνιο. Η δεύτερη διατέθηκε στην έκδοση 300 SEL 6.3 με έναν V8 250 ίππων κάτω από το καπό. Μια έκδοση που έγραψε Ιστορία, καθώς έγινε η πρώτη Mercedes-Benz που προετοίμασε η AMG για να γίνει η αγωνιστική 6.8, το Κόκκινο Γουρούνι.
Το 1968, ένας Ολλανδός επιχειρηματίας ήθελε να παραγγείλει μια καμπριολέ έκδοση της Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 στην κατασκευάστρια. Τύπος αμαξώματος που δεν υπήρχε στον κατάλογο. Η Στουτγάρδη αρνήθηκε.
Στη συνέχεια, ο επιχειρηματίας ζήτησε ένα αντίστοιχο κουπέ, με τη Mercedes-Benz να αρνείται και πάλι. Έφτασε δε στο σημείο, να επικοινωνήσει με τον μηχανικό και πρώην οδηγό της Mercedes, Rudolf Uhlenhaut, «πατέρα» της 300 SLR «Uhlenhaut Coupé», για να παραγγείλει ένα σασί έτοιμο προς χρήση που θα είχε τροποποιήσει ο ίδιος.
Αλλά ο Uhlenhaut απάντησε κι αυτός αρνητικά.
Αν και δεν είναι μια από τις πιο χαριτωμένες δημιουργίες του Pininfarina, η αλ’ ιτάλια Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 επιδεικνύει ένα σαφώς διαφορετικό και πολύ πιο μοντέρνο στιλ από το ορίτζιναλ μοντέλο.
Τα εμπρός φώτα, πάντα κάθετα, στεγάζονται σε ορθογώνια διαμερίσματα. Ανάμεσά τους, μια φαρδιά ορθογώνια γρίλια αντικαθιστά την «τετράγωνη» εισαγωγή αέρα που ήταν τυπική της W109.
Η μακριά και ψηλή οροφή αυτού του κουπέ θυμίζει λίγο Rolls-Royce και μάλιστα για μάλιστα για συγκεκριμένο λόγο: Ο πελάτης ζήτησε συγκεκριμένα η θέση οδήγησης να είναι τόσο ψηλή όσο και στις λιμουζίνες της βρετανικής φίρμας. Οι πίσω κολόνες είναι πιο κεκλιμένες από τις ορίτζιναλ και τα πίσω φώτα πιο ορθογώνια.
Στο εσωτερικό, το καπιτονέ καφέ δέρμα συνδυάζεται με το ξύλο και το πίσω κάθισμα είναι αφαιρούμενο, κατόπιν αιτήματος πελάτη. Μηχανικά το αυτοκίνητο παρέμεινε ως είχε.
Η Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 by Pininfarina παρουσιάστηκε στο κοινό από το σταντ του Ιταλού καροσερίστα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1970 και στη συνέχεια παραδόθηκε στον αγοραστή του τον Φεβρουάριο του 1971.
Παρά τις προσπάθειες που έγιναν για την απόκτησή του και το συνολικό κόστος που ισοδυναμεί με «83 Volkswagen Σκαραβαίους» σύμφωνα με την περιγραφή του αυτοκινήτου, ο πρώτος ιδιοκτήτης του συμφώνησε να το αποχωριστεί το 1973 επειδή η μοναδική αυτή Mercedes-Benz δεν άρεσε στη… γυναίκα του. Το κουπέ έκτοτε παρέμενε πάντα στην Ολλανδία.
Σήμερα το αυτοκίνητο «έχει βράσει στο ζουμί του», οπότε απαιτείται επισκευή τόσο στο αμάξωμα όσο και στα μηχανικά μέρη του.
Ο συνοδευτικός φάκελος περιλαμβάνει την αλληλογραφία που έδωσε ο πρώτος ιδιοκτήτης με τη Mercedes-Benz, τον Uhlenhaut και τον οίκο Pininfarina. Καθώς και τα έγγραφα που σχετίζονται με τη μετασκευή του στην ιταλική καροτσερία.
Αυτή η μοναδική Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 by Pininfarina θα βγει στο σφυρί από τον οίκο Bonhams στις 18 Αυγούστου 2023 στο πλαίσιο της Monterey Car Week στην California. Με τη τιμή της πλειοδοσίας να εκτιμάται ανάμεσα στις 400.000 και 600.000 δολάρια ή περίπου 365.000 έως 547.000 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία
[Πηγή και φωτογραφίες Bonhams]