Πωλείται η Citroën SM του σχεδιαστή της, Robert Opron
Μια Citroën SM του ’74, που ανήκε κάποτε στον σχεδιαστή της Robert Opron, πωλείται σε δημοπρασία του οίκου Bonhams στις 10 Οκτωβρίου στο Βέλγιο και μπορεί να πιάσει τα 100 χιλιάρικα.
Στις 29 του Μαρτίου που μας πέρασε έφυγε από τη ζωή ο Robert Opron, μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του γαλλικού σχεδιασμού αυτοκινήτων. Ήταν ο άνθρωπος πίσω από τις Citroën GS, SM και CX και αυτός που δημιούργησε ένα πραγματικό γραφείο σχεδιασμού στη Renault.
Μια SM που ανήκε προσωπικά στον Γάλλο δημιουργό λοιπόν θα δημοπρατηθεί στην ετήσια δημοπρασία του οίκου Bonhams στο Knokke-le-Zoute του Βελγίου στις 10 Οκτωβρίου. Πρόκειται για ένα γκρι αυτοκίνητο του 1974 σε άριστη κατάσταση. Με μοτέρ V6 2,7 λίτρων σχεδιασμού Maserati και εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού (από το 1972), απέδιδε οκτώ άλογα παραπάνω από τα καμπιρατεράτα μοντέλα, φτάνοντας έτσι τους 178 ίππους. Με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς με ένα χειροκίνητο 5άρι σασμάν.
Με τελική ταχύτητα σχεδόν 230 km/h, η Citroën SM ήταν το ταχύτερο προσθιοκίνητο της εποχής του. Επιδόσεις που υποστηρίζονταν τόσο από τη σιλουέτα που υιοθετούσε το στιλ φάστμπακ κουπέ με τη χαρακτηριστική φούσκα του Opron όσο και από τις τεχνολογικές καινοτομίες του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Citroën SM 1970-1975 [video]
Κατά πώς μας λέει ο οίκος Bonhams, ο Robert Opron έκανε με αυτήν την SM περίπου 74.000 km και την κράτησε στην κατοχή του μέχρι το 2006 πριν την πουλήσει. Το αυτοκίνητο στη συνέχεια πέρασε στα χέρια της οικογένειας Peugeot και πουλήθηκε ένα χρόνο αργότερα με 76.230 km στο οδόμετρο σε έναν συλλέκτη που το κράτησε για επτά χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων του πρόσθεσε περίπου άλλα 18.000 km.
Το 2014, την αγόρασε ένας λάτρης των Citroën και ανέθεσε στο συνεργείο του Guy Stoeckel, ειδικού της φίρμας με έδρα την Αλσατία, την αποκατάστασή της που κράτησε τρία χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Citroën GSA 1979-1986
Εκτός από την αποκατάσταση του αυτοκινήτου, το σύστημα χρονισμού τροποποιήθηκε για μεγαλύτερη αξιοπιστία. Αυτή η αποκατάσταση, όπως και το ιστορικό των διαφόρων ιδιοκτητών του αυτοκινήτου, είναι πλήρως τεκμηριωμένα.
Ιδιοκτησία του ανθρώπου που τη σχεδίασε για τριάντα δύο χρόνια λοιπόν, πέρασε με τη σειρά από τρεις συλλέκτες, υπέστη πρόσφατα προσεκτική αποκατάσταση και διαθέτει πλήρες ιστορικό…
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Citroën DS21 1969: Science-fiction
Με άλλα λόγια, αυτή η SM διαθέτει και την ιστορική αξία και τη συλλεκτική φροντίδα έτσι ώστε να αποτελεί ένα καθ’ όλα εξαιρετικό δείγμα. Το οποίο εξηγεί εν πολλοίς την εκτίμηση της πλειοδοσίας που υπολογίζεται μεταξύ 70.000 και 100.000 ευρώ.