Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970: Με πλεονέκτημα τη γοητεία
Όμορφα σχεδιασμένο, κομψό αλλά χωρίς επιτήδευση, το καμπριολέ 204 σε προσκαλούσε για αποδράσεις κάτω από τον ήλιο. Πραγματικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ήταν παράλληλα εύκολο και στιβαρό στην καθημερινότητα όπως… ένα Peugeot.
Πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο για το Sochaux, το 204 που λαναρίστηκε το 1965 έσφυζε από καινοτομίες: Αλουμινένιος κινητήρας τοποθετημένος εμπρός και εγκάρσια, δισκόφρενα εμπρός, ανάρτηση με τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς…
Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση, το ραντεβού του με την επιτυχία δεν άργησε να έρθει. Και μέσα στο καταιγισμό νέων μοντέλων εκείνη την εποχή, το 204 εμπλούτισε την γκάμα του με μια έκδοση κουπέ και μια καμπριολέ, μόλις από την επόμενη χρονιά, το 1966.
Σπιτικός σχεδιασμός
Η εμφάνιση αντίστοιχων εκδόσεων ήταν μια εσωτερική πρακτική, μια παράδοση, που η φίρμα είχε εγκαινιάσει κιόλας από τη δεκαετία του ’30. Παράλληλα, διακήρυττε τη βούληση του Sochaux να παραμένει μια φίρμα ανεξάρτητη έναντι του Pininfarina.
Οργανώνοντας το δικό της κέντρο σχεδιασμού, παρείχε στο εαυτό της τα μέσα για να ελέγχει απόλυτα την παραγωγή και να περιορίζει τις δαπάνες.
Με επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι του Παρισιού το 1966, το 204 Coupé και Cabriolet, παρόλο που υιοθετούσαν το μοτέρ, την «πρόσοψη» και την πλατφόρμα (κοντύτερη κατά 29 πόντους) της μπερλίνας, ήταν σαφώς διαφορετικά σε όψη, το καθένα κατά το είδος του.
Έτσι, αν το κουπέ υιοθετούσε μια σιλουέτα μάλλον ανδροπρεπή, το καμπριολέ εξέφραζε μια φινέτσα σαφώς θηλυκή που σχεδόν σε έκανε να ξεχνάς το κόμπακτ μέγεθος ενός αυτοκινήτου που έφτανε τα 3,73 m.
Με κοντό τον τρίτο όγκο και ενδυναμώνοντας το εξευγενισμένο προφίλ απλώς με ένα νικελένιο σιρίτι, έπαιζε το δίχως άλλο το χαρτί της σαγήνης, εκφράζοντας την ίδια στιγμή αξιοσημείωτη αυτοπεποίθηση.
Αυτή η διακριτική γοητεία ήταν, δυστυχώς, ζευγάρι με μια προφανή συστολή όσον αφορούσε τις επιδόσεις και τον καλλωπισμό του 204. Μόλις πιο φιλόξενο, χάρη στα καθίσματα πομπωδώς αναφερόμενα ως «μπάκετ», το εσωτερικό θύμιζε σχεδόν αυτό της μπερλίνας, με το λεβιέ του σασμάν στην κολόνα του τιμονιού.
Μόνο το ταμπλό ξεχώριζε, μέχρι το 1968, με το γκρουπ των οργάνων που φιλοξενούσε τρία στρογγυλά καντράν. Στη συνέχεια, τόσο το καμπριολέ όσο και το κουπέ, φόρεσαν τον πίνακα οργάνων με το μακρόστενο ταχύμετρο και ανασχεδιασμένο τιμόνι.
Καλή εμπορική καριέρα
Με τη δελεαστική τιμή των 118.000 δρχ. στη Ελλάδα, περίπου 20% παραπάνω από τις 99.000 δρχ. που στοίχιζε η μπερλίνα, το καμπριολέ 204 είχε απαράμιλλη γοητεία σε αυτά τα χρήματα ειδικά όταν από την επόμενη χρονιά εφοδιάστηκε με ένα χαρντ-τοπ (έξτρα).
Η εμπορική καριέρα του απέφερε διεθνώς λίγο παραπάνω από 18.000 αυτοκίνητα. Αυτά μέχρι την άνοιξη του 1970, εποχή που το 204 Cabriolet βγήκε στη σύνταξη, πιεζόμενο για το καινούργιο 304…
Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, το 204 Cabriolet αντιπροσωπεύει ελάχιστη συλλεκτική αξία. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τιμή του είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τα κομμάτια σε πολύ καλή κατάσταση ανεβαίνουν συχνά πάνω από τις €20 χιλιάδες, φτάνοντας ακόμη και στις 25. Αλλά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση ακόμα και με €15 χιλιάδες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot Coupé 203 1952-1954
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 403 1955-1967
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 404 1960-1975 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 204 Coupé 1967-1970
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 1968-1983 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 Coupé 1969-1983
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 104 1972-1988 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 604 1975-1985 [video]
Το 204 Cabriolet με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.130 cc
Ισχύς 53 PS/5.800 rpm
Ροπή 82,9 Nm/3.000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 17,6”
Επιτάχυνση 0-1.000 m 39” @ 123 km/h
Τελική ταχύτητα 142 km/h
Ρεζερβουάρ 42 lt
Βάρος 850 kg
Παραγωγή 18.000 αυτοκίνητα (1966-1970)
Τιμή σήμερα Από €15.000 έως €25.000 (καλή έως πολύ καλή κατάσταση)