Πάπαλα το υδρογόνο; Πτώση 54% οι πωλήσεις των Toyota FCEV

Πάπαλα το υδρογόνο; Πτώση 54% οι πωλήσεις των Toyota FCEV

Η Toyota έχει στηρίξει πολλά στο υδρογόνο, αλλά κατά πώς φαίνεται, είναι ένα στοίχημα που δεν θα της βγει.

υδρογόνο

Τα FCEV, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, έχουν προβληθεί από κάποιες εταιρείες ως το μέλλον της αυτοκίνησης. Με την Toyota να αποτελεί αναμφισβήτητα τον μεγαλύτερο υποστηρικτή της τεχνολογίας.

Η BMW, η Hyundai κι η Honda είναι οι υπόλοιποι κατασκευαστές που διαθέτουν ήδη -ή θα το κάνουν στο κοντινό μέλλον- ένα αυτοκίνητο υδρογόνου προς πώληση. Όλες υπόσχονται ότι ένα FCEV μπορεί να γεμίζει καύσιμο τόσο εύκολα και γρήγορα όσο η πλήρωση βενζίνης ή πετρελαίου σε ένα συμβατικό μοντέλο εσωτερικής καύσης. Με μηδενικές επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.

Το υδρογόνο προβλήθηκε ως η απάντηση στα BEV. Αλλά ενώ αυτά σπάνε κάθε ρεκόρ πωλήσεων, το Toyota Mirai πάει άκλαφτο

υδρογόνο

Αλλά το 2024 δεν ήταν καλή χρονιά για το υδρογόνο. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η τιμή του υδρογόνου έχει εκτοξευθεί στα ύψη και πολλά πρατήρια έχουν κλείσει, δυσκολεύοντας πάρα πολύ στην καθημερινότητα τους ιδιοκτήτες που πίστεψαν στις υποσχέσεις της Toyota κι επέλεξαν το Mirai. Το μοναδικό υδρογονοκίνητο που πωλείται αυτήν τη στιγμή, μαζί με το Hyundai Nexo. Υπάρχει και το Honda CR-V e:FCEV, το οποίο όμως είναι plug-in hybrid, οπότε μπορεί να φορτιστεί με ρεύμα και δεν ακινητοποιείται χωρίς υδρογόνο, όπως το Mirai και το Nexo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψήνεστε για ντόνατς υδρογόνου από τον Akio Toyoda; [video]

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε μόλις 1.702 FCEV παγκοσμίως από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο. Νούμερο κατά 54% μειωμένο σε σύγκριση με πέρυσι. Παρότι μάλιστα εφάρμοσε τεράστια έκπτωση $40.000, προκειμένου να προσελκύσει αγοραστές. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Δεκέμβριος είναι συνήθως ένας μήνας χαμηλών πωλήσεων λόγω των χειμερινών διακοπών, το 2024 θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η χειρότερη χρονιά για τις πωλήσεις FCEV Toyota από το 2017.

υδρογόνο

Στην Ιαπωνία, οι FCEV πωλήσεις ανήλθαν σε μόλις 661 μονάδες για τους 11 μήνες του 2024. Πέρυσι, η Toyota πούλησε 4.023 FCEV παγκοσμίως. Το 2022 ταξινόμησε 3.924 Mirai, ενώ η καλύτερη χρονιά της ήταν το 2021 με 5.918 αυτοκίνητα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ουκρανοί μετέτρεψαν Toyota Mirai σε «βόμβα υδρογόνου» [video]

Τα τελευταία οκτώ χρόνια, μόνο το 2020 διέθεσε λιγότερα από 2.000 τεμάχια. Και βέβαια, την εφετινή χρονιά. Κατά την οποία, η Shell έκλεισε 55 πρατήρια υδρογόνου στην πολιτεία της California, προξενώντας πονοκέφαλο στους κατόχους. Κι αναγκάζοντάς τους να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φουλάρουν το Mirai τους. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube