Το παιχνίδι θα κριθεί στην ενεργειακή επάρκεια
Η Honda ήρθε σε συμφωνία με την κινέζικη CATL για την απόκτηση μπαταριών, συνολικής ενεργειακής χωρητικότητας 123 γιγαβατώρων!
Το παιχνίδι όλο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα παιχτεί, στις μπαταρίες τους. Όποιος κατασκευαστής καταφέρει να έχει την απαιτούμενη «ενεργειακή επάρκεια» για τα μοντέλα του, θα έχει και το πάνω χέρι. Ειδικά όταν «κυκλοφορήσουν» και οι νέας γενιάς μπαταρίες στερεάς κατάστασης.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, βλέποντας τι «έρχεται», προχωρούν στην κατασκευή μονάδων παραγωγής μπαταριών. Προκειμένου να μην εξαρτώνται -απόλυτα- από τους κολοσσούς του είδους, όπως για παράδειγμα τον Κινέζο γίγαντα CATL, που ειδικεύεται στην κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
Μέχρι όμως να φθάσουν στο σημείο μερικής «απεξάρτησης», θα πρέπει να τα έχουν «καλά» με τις εν λόγω εταιρείες. Η Honda λοιπόν, ήρθε σε συμφωνία με την CATL, εξασφαλίζοντας μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 123 GWh, από το 2024 έως το 2030, αποκλειστικά για τις ανάγκες της κινέζικης αγοράς.
Επί του παρόντος, η Honda, διαθέτει στην Κίνα δύο ηλεκτρικά μοντέλα, παραλλαγές ουσιαστικά του HR-V, τα E:NS1 και E:NP1. Αμφότερα, χρησιμοποιούν μια μπαταρία 68,8 kWh. Εάν η Honda χρησιμοποιούσε τις 123 GWH των μπαταριών της CATL για να κατασκευάζει μόνο τα Ε:NS1 και E:NP1, θα μπορούσε να διαθέσει στην αγορά 1,78 εκατ. μονάδες.
Αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά με μικρότερα πακέτα μπαταριών. Ωστόσο, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι τα ηλεκτρικά Honda που «έρχονται», ειδικά για την κινέζικη αγορά, θα εφοδιάζονται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh, προκειμένου να προσφέρουν μεγάλη αυτονομία ώστε να κοντράρουν και τους εγχώριους κατασκευαστές που κατά βάση εφοδιάζουν με τέτοιες τις ηλεκτρικές τους προτάσεις.
Σε περίπτωση που τα μελλοντικά Honda EV’s έφεραν μπαταρίες 100 kWh, η συμφωνία με την CATL θα επέτρεπε ουσιαστικά την πώληση 1,23 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν το πόσο σημαντική φαντάζει η ενεργειακή επάρκεια και αυτονομία των κατασκευαστών για το άμεσο μέλλον.
Ένα μέλλον που δεν είναι τόσο μακριά όσο ενδεχομένως φαντάζεται κανείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει το που βαδίζουμε, είναι αυτό της κινέζικης αγοράς. Εκεί όπου το μήνα Νοέμβριο το 36,3% των συνολικών πωλήσεων ήταν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κι όταν η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως ζητά αυτού του είδους τα μοντέλα, τότε όλοι οι κατασκευαστές οφείλουν να υπακούσουν. Εάν θέλουν να επιβιώσουν...