Όμιλος Stellantis θα φτιάχνει και το Leapmotor B10 στην Ευρώπη
Προκειμένου να παρακαμφθούν τα μέτρα που επιβάλλει η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά, ο Όμιλος Stellantis εξετάζει την παραγωγή του Leapmotor B10 στην Πολωνία.
Το Leapmotor B10 καταφτάνει και θα κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκό εργοστάσιο, συγκεκριμένα στο πολωνικό του Stellantis στο Tychy. Στόχος είναι να παρακαμφθούν οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβαρύνουν τα κινεζικά ηλεκτρικά.
Στην έκθεση Auto Athina 2024, είδαμε από κοντά το αστικό μοντέλο T03, ανταγωνιστή του Dacia Spring. Και το C10, ένα ηλεκτρικό SUV με μήκος άνω των 4,7 m. Τώρα, αναμένεται και το Leapmotor B10, ένα κομψό C-SUV που στην Κίνα αρχίζει από τα €13.000. Προφανώς δεν θα πωλείται τόσο στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά η κατασκευή του στο πολωνικό εργοστάσιο θα «ντριμπλάρει» τους δασμούς.
Με εμφάνιση που θυμίζει μικρή Cayenne κι εφόσον τιμολογηθεί σωστά, το Leapmotor B10 θα αποτελέσει ένα ακόμα όπλο στη φαρέτρα του Ομίλου Stellantis
Ο ιδρυτής της κινεζικής εταιρείας, Zhu Jiangming, υποστηρίζει ότι το B10 είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας που σχεδιάστηκε εξαρχής ως παγκόσμιο προϊόν. «Το Leapmotor B10 ενσαρκώνει το όραμά μας για ένα ηλεκτρικό μέλλον — προσφέροντας όχι μόνο ανώτερη απόδοση κι έξυπνη συνδεσιμότητα, αλλά και καθιστώντας αυτό το μέλλον προσβάσιμο στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα Leapmotor T03 και C10 ήρθαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές
Την ίδια στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι επιθυμεί να είναι «στη σωστή πλευρά της Ιστορίας όσον αφορά τη συμβολή στην επίλυση του ζητήματος της υπερθέρμανσης του πλανήτη». Πρόσφατα ανέκυψε ζήτημα σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τον προεδρικό θώκο όταν λήξει το τρέχον συμβόλαιο του Πορτογάλου το 2026. Κι ενώ αρχικά είχε δηλωθεί ότι ενδέχεται να ανανεωθεί η θητεία του, πλέον ανακοινώθηκε ότι θα αποχωρήσει από το πόστο του.
Εν τω μεταξύ, η θέση του CEO είναι ένα μόνο από τα ζητήματα που έχει να επιλύσει ο Όμιλος. Όταν έγινε η συγχώνευση της PSA με την FCA το 2021, είχε γνωστοποιηθεί ότι οι 14 μάρκες θα είχαν μια 10ετή περίοδο χάριτος για να σταθεροποιήσουν την παρουσία τους στην αγορά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί και για πόσο αντέχει να πατώνει η Maserati;
Το καλοκαίρι που μας πέρασε, ο Carlos Tavares έκανε αιχμηρές δηλώσεις. Αναφέροντας ότι «όποια φίρμα δεν είναι κερδοφόρα, θα πωλείται ή θα καταργείται». Ως αποτέλεσμα της μείωσης των κερδών του Ομίλου κατά 48% τους πρώτους έξι μήνες του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Με το καμπανάκι να χτυπά κυρίως για τη Maserati.
Τώρα, ο ισχυρός άντρας του Stellantis επανήλθε, στο πλαίσιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, δηλώνοντας ότι οι κρίσιμες αποφάσεις θα παρθούν «στα επόμενα 2-3 χρόνια». Δηλαδή επιβεβαιώνοντας ότι ο αντικαταστάτης του θα κληθεί να «βγάλει το φίδι από την τρύπα».
Στις 14 εταιρείες που αφορά η συγχώνευση, θα πρέπει πλέον να λογίζουμε και τη Leapmotor. Που έχοντας κινεζική καταγωγή, ενδέχεται να αποδειχθεί ένας «ενδοεταιρικός κανίβαλος».