Οι πρώτοι και... οι τελευταίοι στον τομέα της ηλεκτροκίνησης
Ποιος ηγείται, ποιος εξελίσσεται και ποιος... αγκομαχά να ακολουθήσει τις επιταγές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία;
Μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε, κατατάσσει τους παγκόσμιους κατασκευαστές σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα προσπάθειές τους στην ανάπτυξη, κατασκευή και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η έρευνα εξετάζει την πρόοδό τους (από τη μετάβαση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση) και καθορίζει εάν η εταιρεία είναι ηγέτης σε αυτόν τον τομέα, εάν βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο ή εάν έχει αργήσει χαρακτηριστικά να ακολουθήσει τις νέες αυτές επιταγές.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές εμφανίζουν τη μικρότερη ανάπτυξη, ενώ μόνο η Tesla και η BYD μπορούν να θεωρηθούν ως ηγέτες στην ηλεκτροκίνηση.
Η έκθεση συντάχθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT- International Council on Clean Transportation) και αναφέρεται ως «Παγκόσμια Βαθμολογία» για το 2022.
Με βάση τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από την μελέτη, η Tesla και η BYD είναι οι μόνοι «ηγέτες» μεταξύ των 20 κορυφαίων κατασκευαστών στον κόσμο. Δώδεκα εταιρείες έλαβαν τον τίτλο «Transitioners», που σημαίνει ότι βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο, με τις BMW και Volkswagen να ηγούνται σε αυτήν την κατηγορία. Τέλος, στην κατηγορία «Laggards», στους υστερήσαντες δηλαδή, συγκαταλέγονται πέντε ιαπωνικές φίρμες και μία ινδική!
Προκειμένου να καταλήξει σε αυτήν την κατάταξη και βαθμολογία το ICCT, εξέτασε το μερίδιο αγοράς κάθε κατασκευαστή, την τεχνολογία που χρησιμοποιεί καθώς και το στρατηγικό του πλάνο. Η Tesla βέβαια είναι η μόνη φίρμα στην λίστα που κατασκεύαζε και συνεχίζει προφανώς να κατασκευάζει μόνο EV. Αντίθετα η BYD παίζει –ακόμα- σε όλα τα ταμπλό, όντας μάλιστα και εκ των ηγετών στην ηλεκτροκίνηση.
Φαίνεται επίσης ξεκάθαρα ότι πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές κινούνται και πράττουν με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση και ειδικά αυτοί οι οποίοι βρίσκονται στο μεταβατικό στάδιο, σύμφωνα με την έκθεση του ICCT, σύντομα θα εξελιχθούν αποκλειστικά σε κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιπλέον, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Toyota έχει καθυστερήσει σημαντικά να μεταβεί στη νέα εποχή, αν και σύμφωνα με το πόρισμα της έκθεσης κερδίζει την υψηλότερη θέση στην κατάταξη μεταξύ... των «αργοπορημένων», με τη Honda και τη Nissan να ακολουθούν.