Ο υπεύθυνος σχεδιασμού της BMW δίνει εξηγήσεις
Ο Ολλανδός Adrian van Hooydonk δικαιολογεί τις αποφάσεις που πάρθηκαν για τη σχεδιαστική ταυτότητα της βαυαρικής φίρμας.
Ο Adrian van Hooydonk, υπεύθυνος σχεδιασμού της BMW, μίλησε στο Autocar για τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της βαυαρικής φίρμας η οποία έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα στους φίλους του αυτοκινήτου.
Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει όλο το σίριαλ, να πούμε ότι οι περισσότερες αντιδράσεις έχουν να κάνουν με το μέγεθος της γρίλιας της BMW η οποία καταλαμβάνει πλέον το μεγαλύτερο κομμάτι της μάσκας και έχει ξενίσει τους πιο ρομαντικούς θαυμαστές της φίρμας.
Η συζήτηση αυτή έρχεται αρκετά χρόνια μετά από την εποχή Chris Bangle, ο οποίος μπορεί σχεδόν να προκάλεσε εξέγερση των φίλων της BMW με τις επιλογές του όμως κατάφερε να ανεβάσει σημαντικά τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της. Μέσα στα χρόνια που ακολούθησαν, η BMW επέστρεψε σε μια πιο συντηρητική προσέγγιση μέχρι την πρόσφατη αλλαγή της σχεδιαστικής της ταυτότητας.
Ο Ολλανδός σχεδιαστής που βρίσκεται στην BMW από το 1992 δήλωσε:«Δεν είμαι ψυχολόγος όμως γνωρίζω πως η BMW είναι μια μάρκα που δεν έχει μόνο πελάτες αλλά και θαυμαστές. Γνωρίζουν όλη τη σχεδιαστική ιστορία μας και έχουν ισχυρή άποψη πάνω σε αυτήν. Δεν πιστεύω πως αυτό είναι κάτι κακό, σημαίνει πως έχουμε πραγματική σύνδεση με αυτούς τους ανθρώπους σε συναισθηματικό επίπεδο.»
«Γνωρίζω πως υπάρχει μια συζήτηση με τους θαυμαστές μας επειδή όταν συνήθισαν και αγάπησαν αυτό που κάναμε, εμείς ξεκινήσαμε ήδη να το αλλάζουμε. Σαν εταιρεία, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε. Τη στιγμή που θα μείνουμε στάσιμοι θα γίνουμε εύκολος στόχος. Η αγορά είναι πολύ ανταγωνιστική σήμερα, περισσότερο από ποτέ. Αλλά το δύσκολο πράγμα είναι να κάνεις αλλαγές όταν είσαι επιτυχημένος. Όταν αποτυγχάνεις, οι άνθρωποι θα σου πουν αμέσως πως χρειάζεται να κάνεις αλλαγές, όμως τότε θα είσαι σε κατάσταση πανικού.»
Όσον αφορά το πρωτότυπο BMW Concept 4 Series Coupé που είδαμε πρόσφατα στην Έκθεση Γενεύης, ο Hooydonk δήλωσε: «Είναι ένα σπορ coupé, και εξ'ορισμού πρέπει να έχει πολύ εκφραστικό σχεδιασμό, και αυτό είναι εμφανές περιμετρικά του οχήματος, όχι μόνο στο εμπρός μέρος. Όμως δεν έχει υπερβολικά πολλές γραμμές ή στοιχεία - δεν είναι ένα σύνθετο σχέδιο. Αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε για όλα τα αυτοκίνητά μας: να έχουμε λιγότερα στοιχεία, έτσι ώστε κάθε ένα από αυτά να παίζει σημαντικότερο ρόλο.»
Υπερασπιζόμενος των επιλογών του για την ανανεωμένη έκδοση της ναυαρχίδας BMW 7 Series, ο σχεδιαστής δήλωσε πως το γεγονός ότι ξεχωρίζει ήταν μέρος του αρχικού brief: «Το αυτοκίνητο (BMW 7 Series) άρεσε στο κοινό, όμως έλεγαν ότι είναι μεγάλο και ότι μοιάζει πολύ με το προηγούμενο, οπότε γιατί να αγοράσουν το καινούριο; Τώρα (μετά την ανανέωση) όλοι το έχουν προσέξει και η παραγωγή του έχει σημειώσει σημαντική αύξηση.»
Πηγή: Autocar