O Kalle Rovanperä με εργοστασιακό Toyota WRC το 2020
Ο 18χρονος Φιλανδός θα κάνει του χρόνου το μεγάλο βήμα προς την κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Ο Rovanperä θα γίνει έτσι ο νεότερος εργοστασιακός οδηγός πλήρους απασχόλησης στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Ο μάνατζερ του νεαρού Φιλανδού θα ενεργοποιήσει μια παράγραφο του διετούς συμβολαίου του με τη Skoda για να τον αποδεσμεύσει από την τσέχικη ομάδα στο τέλος της χρονιάς.
Πηγές του έγκυρου βρετανικού Autosport λένε ότι ο Rovanperä θα οδηγεί ένα τρίτο Yaris WRC από την αρχή του 2020.
Όλες οι πλευρές αρνούνται ότι η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί, όμως ο μάνατζερ του νεαρού, ο Timo Jouhki, πιστεύει πως ο Rovanperä, που προηγείται στη βαθμολογία της κατηγορίας WRC2 Pro, είναι έτοιμος για το μεγάλο βήμα.
«Η Skoda ήταν πολύ, πολύ καλή με τον Kalle», δήλωσε ο Jouhki στο Autosport. «Έχει κάνει πολλές δοκιμές και η ομάδα ήταν ένα εξαιρετικό μέρος γι’ αυτόν, όμως τώρα έχει έρθει η ώρα.
«Θέλαμε να δούμε πώς προοδεύει στις σημειώσεις, στη συνεργασία με την ομάδα, τη φυσική του κατάσταση, το χειρισμό των ΜΜΕ και όλα αυτά τα πράγματα. Κι έχει κάνει πρόοδο σε όλους τους τομείς. Μάλιστα έχει προοδεύσει περισσότερο από όσο νομίζαμε. Ο στόχος ήταν να αποκτήσει εμπειρία από όλα τα ράλι. Μέχρι το τέλος της σεζόν θα έχει αγωνιστεί σε κάθε ράλι».
Ο επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Tommi Mäkinen, είπε ότι είναι «λιγάκι πρόωρο» να αρχίσει να μιλάει για τους οδηγούς της επόμενης χρονιάς, αλλά πρόσθεσε ότι θα ξεκινούσε να σκέπτεται για το 2020 από τώρα.
Ο Rovanperä έχει ήδη δοκιμάσει το Yaris WRC, οδηγώντας το για πρώτη φορά σε δοκιμές αντοχής το 2017. Από τότε οργιάζουν οι φήμες ότι θα πάει στην Toyota. Ο ίδιος είπε ότι είναι έτοιμος να μεταπηδήσει στην κορυφαία κατηγορία World Rally Car.
«Αν η χρονιά συνεχίσει να πηγαίνει έτσι, τότε πιστεύω ότι μπορούμε να πάμε στα μεγάλα αυτοκίνητα», δήλωσε στο Autosport. «Μπορούμε να πάμε εκεί και να μάθουμε ή να εκμεταλλευτούμε την οψιόν με τη Skoda και να μείνουμε άλλη μια χρονιά, επειδή απομένουν πολλά να μάθουμε από τις συνθήκες στα ράλι. Είδα στην Πορτογαλία και τη Σαρδηνία ότι η πρώτη φορά σε έναν καινούργιο αγώνα είναι πάντα δύσκολη. Οπότε, είτε θα μάθω με τη Skoda είτε θα πάω στο μεγάλο αυτοκίνητο».
Ο Rovanperä φρόντισε να μην αποκαλύψει ποιο είναι το «μεγάλο αυτοκίνητο» που εννοούσε.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για τον Rovanperä και από τις M-Sport και Hyundai, αλλά η Citroën θα διατηρήσει τους Ogier και Lappi.
Η είδηση ότι ο Rovanperä θα πάρει το τιμόνι του ενός από τα τρία Yaris WRC, θα έχει αντίκτυπο στην αγορά των οδηγών, αν και οι κινήσεις θα καθοριστούν βασικά από το αν ο Ott Tanak θα παραμείνει στην Toyota.
Αν ο Εσθονός παραμείνει, μάλλον θα πρέπει να αρχίσουν να ανησυχούν οι Meeke και Latvala. Ίσως η φημολογία περί Rovanperä να αποτελεί κι ένα τέχνασμα της ομάδας για να τους ξυπνήσει…
[Πηγή: Autosport]