Ο Donald Trump κατήργησε το σχέδιο Biden για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Με το καλημέρα, ο Donald Trump έβαλε τέλος στις επιδοτήσεις για φορτιστές EV και στο στόχο να αποτελούν τα EV το 50% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έως το 2030.
Ο νέος Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Donald J. Trump, ξεκίνησε άμεσα τη θητεία του με σημαντικές παρεμβάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, υπογράφοντας εκτελεστικά διατάγματα που καταργούν πολιτικές του Joe Biden υπέρ των ηλεκτρικών (EV).
Αν και δεν υπήρχε κάποια νομικά δεσμευτική «εντολή» για τα EV, ο Trump αποφάσισε να ακυρώσει την προώθηση πολιτικών που στόχευαν στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο Donald Trump λέει ότι θέλει να «προωθήσει την πραγματική επιλογή των καταναλωτών» όσον αφορά τα αυτοκίνητα
Ένα από τα βασικά διατάγματα, που υπεγράφη τη Δευτέρα 20/1, αφορά την κατάργηση του στόχου της προηγούμενης κυβέρνησης να αποτελούν τα EV το 50% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έως το 2030. Παρά το γεγονός ότι ο στόχος αυτός δεν είχε νομική ισχύ, είχε υποστηριχθεί από πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Trump, στο εκτελεστικό του διάταγμα, κάνει λόγο για την ανάγκη προώθησης της «αληθινής καταναλωτικής επιλογής», θεωρώντας ότι οι πολιτικές υπέρ των EV δημιουργούν αδικαιολόγητες επιδοτήσεις και στρεβλώσεις της αγοράς. Παράλληλα, η νέα κυβέρνηση εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής φορολογικής ελάφρυνσης ύψους $7.500 για την αγορά EV, αν και αυτό δεν αναφέρθηκε ρητά στο διάταγμα.
Η νέα διοίκηση ανακοίνωσε όμως την άμεση διακοπή της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης EV. Το 2021, ο Biden είχε δεσμεύσει $7,5 δισεκατομμύρια για την κατασκευή έως και 500.000 φορτιστών έως το 2030. Ωστόσο, το διάταγμα Trump ορίζει ότι «όλοι οι κρατικοί οργανισμοί πρέπει να διακόψουν αμέσως τη διάθεση των σχετικών κεφαλαίων» και να επανεξετάσουν τις διαδικασίες για επιχορηγήσεις και δάνεια.
Ο Trump αναμένεται επίσης να χαλαρώσει τα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων και οικονομίας καυσίμου. Έχει ζητήσει άμεση αναθεώρηση της ανάπτυξης εγχώριων ενεργειακών πόρων που, σύμφωνα με τον ίδιο, περιορίζουν την επιλογή των καταναλωτών όσον αφορά τα αυτοκίνητα.
Πηγές αναφέρουν ότι η νέα κυβέρνηση επιδιώκει να επαναφέρει τα πρότυπα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών στα επίπεδα του 2019, επιτρέποντας περίπου 25% περισσότερες εκπομπές ανά μίλι οδήγησης σε σχέση με τα τρέχοντα όρια του 2025.
Η νέα πολιτική του Trump φέρνει αντιδράσεις τόσο από περιβαλλοντικούς φορείς όσο και από ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και υποδομών φόρτισης.