Ο Βεδουίνος της Rinspeed ήταν μια 911 Dakar πριν την ώρα της

Ο Βεδουίνος της Rinspeed ήταν μια 911 Dakar πριν την ώρα της

Μπορεί η 911 Dakar να μας φαίνεται πλέον φυσιολογική ή έστω αποδεκτή, αλλά η ιδέα είχε πρωτοπαρουσιαστεί πριν δύο δεκαετίες.

Σχεδόν 20 χρόνια πριν παρουσιαστεί η Porsche 911 Dakar, η ελβετική Rinspeed Design δημιούργησε ένα από τα πιο cool πρωτότυπα όλων των εποχών. Ονομάστηκε «Βεδουίνος» κι ήταν μια 911 της γενιάς 996 που μετεξελίχθηκε σε 4θέσιο shooting brake. Το οποίο μπορούσε να μετατραπεί σε διθέσιο pick-up με το πάτημα ενός κουμπιού.

Σε αντίθεση με την 911 Dakar που είναι εργοστασιακή παραγωγή, ο Βεδουίνος μπορούσε να ξεφύγει λίγο, αφού όλα δικαιολογούνται σε ένα πρωτότυπο. Έτσι, φορτώθηκε με έναν τόνο κρύσταλλα Swarovski, οροφή και ράγες στην πόρτα του χώρου αποσκευών από χρώμιο. Αλλά κι ένα τιμόνι που θυμίζει το yoke των Tesla. Εν ολίγοις, είχε την απαραίτητη κακογουστ..., εεεε, εκκεντρικότητα για να απευθυνθεί σε βαθύπλουτους Σαουδάραβες.

Όταν ακόμα ένα χωμάτινο σπόρτσκαρ ήταν κάτι παράλογο, η Rinspeed προείδε το μέλλον

911 Dakar

Καθώς βασιζόταν στην 996 911 Carrera 4, είχε κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Η Rinspeed βελτίωσε τον κινητήρα προσθέτοντας δύο τούρμπο, αλλά κυρίως, τροποποιώντας τον ώστε να καταναλώνει φυσικό αέριο. Οξύμωρο αν σκεφτούμε το κοινό στο οποίο απευθυνόταν, αλλά ήθελε να περιορίσει τους ρύπους και να δώσει μια οικολογική διάσταση στο εγχείρημά της. Είπαμε, οι Έλβετοι ήταν 20 χρόνια μπροστά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Toyota Crown Landscape είναι η 911 Dakar του φτωχού

Με 420 ίππους στις 6.000 rpm και 560 Nm στις 2.700, είχε 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο με κρυστάλλινη διακόσμηση. Ο Βεδουίνος των 1.640 kg μπορούσε να πιάσει τα 100 km/h σε 5,9” και να τελικιάσει στα — ηλεκτρονικά περιορισμένα — 250 km/h.

911 Dakar

Γκάζια είχε κι η 911 Turbo της εποχής και μάλιστα ανώτερα. Αυτό που έκανε πραγματικά συναρπαστικό τον Βεδουίνο ήταν το μοναδικό του αμάξωμα. Υπό κανονικές συνθήκες, η 911 Dakar της Rinspeed ήταν ένα 4θέσιο shooting brake, παρέχοντας περισσότερο χώρο στους πίσω επιβάτες από μια 996.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Lamborghini Huracán Sterrato εν ώρα εργασίας... στο χώμα! [video]

Οι περίεργες λωρίδες χρωμίου πόναγαν βέβαια τα μάτια, αλλά με το πάτημα ενός κουμπιού και 10υπομονής, η οροφή κι η πόρτα του χώρου αποσκευών αναδιπλώνονταν, δημιουργώντας μια καρότσα. 

911 Dakar

Αλλά δεν ήταν μόνο σόου και καθόλου ουσία. Κάθε άλλο, χάρη στην ειδικά σχεδιασμένη ανάρτηση της Eibach, ο Βεδουίνος στεκόταν 15 cm ψηλότερα από το έδαφος από μια εργοστασιακή 996.

Ο οδηγός μπορούσε να ρυθμίσει και τη σκληρότητα της ανάρτησης και δεδομένου ότι το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά, το βάρος ήταν απόλυτα λογικό.

911 Dakar

Αν η Rinspeed μπόρεσε να δει δύο δεκαετίες μπροστά και να μας προσφέρει μια 911 Dakar όταν ακόμα ο πλανήτης δεν ήταν αρκετά ώριμος, καλά θα κάνουμε να παρατηρούμε με προσοχή τις δημιουργίες της. Ίσως είναι η κρυστάλλινη σφαίρα της αυτοκίνησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube