Νικητής ο Verstappen σε αγώνα-διαφήμιση στον Καναδά

Νικητής ο Verstappen σε αγώνα-διαφήμιση στον Καναδά

Σε έναν από τους θεαματικότερους αγώνες των τελευταίων ετών, ο Max Verstappen πανηγύρισε την 6η νίκη της χρονιάς, με τους Norris και Russell να συμπληρώνουν το βάθρο. Καταστροφή για την Ferrari με δύο εγκαταλείψεις.

Max Verstappen Canadian GP

Μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα, με μεικτές συνθήκες, αλλαγές στο προβάδισμα και safety car, o Max Verstappen πανηγύρισε την 60η νίκη της καριέρας του, με τον Lando Norris να τερματίζει δεύτερος, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας της ατυχίας του.

Όπως αναμενόταν, η βροχή που έπεσε στην πίστα λίγο πριν την εκκίνηση έδωσε στον αγώνα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όλοι οι οδηγοί, πλην των δύο Haas επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Τα φώτα έσβησαν και ήταν φανερό πως προτεραιότητα των οδηγών ήταν να παραμείνουν στην πίστα.

Έτσι ο poleman George Russell παρέμεινε εύκολα στην πρώτη θέση. Μεγάλοι χαμένοι της εκκίνησης, οι δύο οδηγοί της RB, που δεν μπόρεσαν να διατηρήσουν την 5η (Ricciardo) και 8η θέση (Tsunoda). Αντίθετα, ιδιαίτερα ευνοημένοι στο πρώτο σκέλος ήταν οι δύο οδηγοί της Haas με τα βρόχινα ελαστικά. Μέσα σε μόλις τέσσερις γύρους, ο Magnussen από τη 14η θέση έφτασε στην 4η, με το Hulkenberg από τη 18η θέση να σκαρφαλώνει στην 8η.

Στο καθηλωτικό GP του Καναδά, ο Max Verstappen πανηγύρισε την έκτη του φετινή νίκη, τερματίζοντας μπροστά από τους Norris και Russell

Max Verstappen Canadian GP

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι θα είναι τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026

Οι συνθήκες στην πίστα ήταν ιδιαίτερες, ωστόσο γύρο με τον γύρο βελτιώνονταν, με τον Verstappen να φτάνει τον Russell αλλά να μην μπορεί να τον προσπεράσει. Μάλιστα, ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, στον 17ο γύρο έκοψε το σικέιν της πρώτης στροφής, επιτρέποντας στο Lando Norris να κολλήσει πίσω του.

Την ίδια στιγμή, ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Charles Leclerc, μετά κόπων και βασάνων ανέβηκε μόλις στην 9η θέση, με τη Scuderia να αντιμετωπίζει πρόβλημα στην κινητήρια μονάδα, αναγκάζοντας τον Leclerc να χάνει μισό δευτερόλεπτο στον γύρο στην ευθεία. Η πίστα σιγά-σιγά στέγνωνε, αλλά η πρόβλεψη για νέες ψιχάλες δεν άφηνε τις ομάδες να περάσουν σε σλικ ελαστικά.

Εκείνη τη στιγμή, η McLaren είχε μακράν το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα, με τον Norris, με τη βοήθεια του DRS να περνά τον Verstappen στη δεύτερη θέση. Αξίζει να αναφέρουμε πως μερικούς γύρους νωρίτερα, η Red Bull πίεζε τους αγωνωδίκες να επιτρέψουν τη χρήση του DRS!

 

 

Ο Βρετανός πιλότος της McLaren ήταν σε άλλο ρυθμό και μόλις στον επόμενο γύρο (22ο), προσπέρασε τον Russell, ο οποίος υπέπεσε σε οδηγικό λάθος (ένα από τα πολλά που έκανε στον αγώνα), δίνοντας την ευκαιρία στον Verstappen να τον προσπεράσει άκοπα.

Οι μάχες στην πίστα ήταν πολλές, με τους Alonso και Hamilton να μονομαχούν για την 5η θέση, σταθερά από την αρχή του αγώνα. Στην κορυφή, ο Norris κυριολεκτικά πετούσε, ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά του από τον Verstappen που έμοιαζε ανήμπορος να τον ακολουθήσει.

Οι ισορροπίες του αγώνα όμως άλλαξαν, εξαιτίας του Logan Sargeant. O πιλότος της Williams έχασε τον έλεγχο στον 25ο γύρο, ενεργοποιώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάνοντας ένα ανέλπιστο δώρο στον Verstappen. Κι αυτό γιατί σε αντίθεση με τον Norris που είχε περάσει το pit-lane, μπόρεσε να περάσει, όπως και οι υπόλοιποι, σε νέο σετ ενδιάμεσων.

Στο pit-lane, οι μηχανικοί της Mercedes-AMG έδωσαν ρέστα, καθώς λίγο έλειψε να βγάλουν τον Russell μπροστά από τον Verstappen. Αυτό που δεν μπόρεσαν για ελάχιστα χιλιοστά να κάνουν στην πρώτη περίπτωση το έκαναν στον Lewis Hamilton, βγάζοντας τον εύκολα μπροστά από τον Alonso.

O μεγάλος άτυχος, Norris, μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο, επιστρέφοντας στην 3η θέση, πίσω από τους Verstappen και Russell. Και μέσα σε όλα αυτά, αξίζει να αφιερώσουμε μερικές αράδες στην Scuderia Ferrari. Αν και στα χαρτιά, αλλά και βάσει δηλώσεων, η πίστα ταίριαζε με τις αναβαθμίσεις του μονοθέσιου, ήταν φανερό πως στην πραγματικότητα τίποτα δεν πήγαινε καλά για το Maranello.

Canadian GP

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιο ιστορικό ρεκόρ σημειώθηκε στο GP του Μονακό;

O Leclerc, που βρισκόταν στη μάχη των βαθμών μπαίνει στα pits. To μονοθέσιο σβήνει και όλοι περιμένουμε εγκατάλειψη. Αντ΄αυτού όμως, οι μηχανικοί ενημερώνουν τον Leclerc πως έφτιαξαν το πρόβλημα με τον κινητήρα.

Ποια είναι η επιλογή της Ferrari ως προς τα ελαστικά; Σλικ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι συνεχίζουν με τα ενδιάμεσα. Η πρώτη σκέψη είναι πως η Ferrari, για να ρεφάρει το χαμένο έδαφος θέλει να προχωρήσει σε διαφορετική στρατηγική.

Το παράδοξο της υπόθεσης; Οι άνθρωποι της Scuderia γνώριζαν πως θα ξαναπιάσει βροχή! Και μάλιστα άμεσα. Τι είπαν στον Μονεγάσκο; Πως «η βροχή θα έρθει σε δύο γύρους, οπότε προσπάθησε να μείνεις στην πίστα για να έχεις πλεονέκτημα μετά». Μάλλον πίστευαν πως μετά τη βροχή, η πίστα θα στέγνωνε ως δια μαγείας!

Στην σκληρή πραγματικότητα όμως, ο Leclerc έχανε 16” στον γύρο, με αποτέλεσμα να ζητήσει επιτακτικά να βάλει εκ νέου τα ενδιάμεσα για να εγκαταλείψει στον 43ο γύρο, βάζοντας τέλος σε αυτόν τον μαρτυρικό αγώνα.

Μετά από αυτή τη σύντομη παρένθεση επανερχόμαστε στη δράση, όπου ο Verstappen είχε πάρει ανάσα από τον Russell, με τις δύο McLaren να μην έχουν τον καταιγιστικό ρυθμό που είχαν πριν. Οι πέντε πρώτοι οδηγοί παρέμεναν σε απόσταση αναπνοής και οποιοδήποτε λάθος θα μπορούσε να ανατρέψει για μια ακόμα φορά τις ισορροπίες.

 Canadian GP

Η ώρα για τα σλικ ελαστικά είχε φτάσει (χωρίς εμπνεύσεις τύπου Ferrari), με τον Hamilton να είναι ο πρώτος οδηγός της πεντάδας που πέρασε στη σκληρή γόμα. Στον 45ο γύρο ήρθε η σειρά του Piastri, με τον Αυστραλό να παραμένει εύκολα 4ος.

Έναν γύρο μετά, ακολούθησαν οι Russell και Verstappen, με το Norris να αποφασίζει να τα παίξει όλα για όλα. Κράτησε δύο γύρους παραπάνω τα ενδιάμεσα, και με τρομερούς γύρους, προσπάθησε να βγει μπροστά από τον Verstappen.

Και το κατάφερε για μερικά δευτερόλεπτα! Ωστόσο στην έξοδο του pit-lane υπήρχε ακόμα μπόλικο νερό, ο Norris γλίστρησε στην επιτάχυνση, κι έτσι ο Verstappen επανήλθε στην πρωτοπορία.

 

 

Σε κάθε περίπτωση όμως, η εκπληκτική οδήγηση του Norris είχε αντίκρισμα, καθώς βρέθηκε μπροστά από τον Russell. Ο αγώνας όμως είχε πολύ ψωμί ακόμα. Ο Russell, είχε φέρει τα ελαστικά του σε καλύτερη θερμοκρασία, κερδίζοντας πάλι τη 2η θέση.

Ωστόσο, το δεύτερο μεγάλο λάθος του Russell, στον 51ο γύρο έδωσε τη δυνατότητα στον Norris να ανακτήσει και πάλι τη 2η θέση. Με τον Max Verstappen να τρίβει τα χέρια του, ανοίγοντας τη διαφορά στα 5”. Δείχνοντας πως η «γκρίνια» του για την ανάρτηση αποτυπωνόταν στο χρονόμετρο.

Ο τρομερός αυτός αγώνας συνέχισε να κρατά τεντωμένες όλες μας τις αισθήσεις. Ο Perez που σχεδόν είχαμε ξεχάσει κατά τη διάρκεια του αγώνα, έχασε εντελώς μόνος του τον έλεγχο, καταστρέφοντας την πίσω αεροτομή της Red Bull. Αυτό ήταν το κερασάκι στην τούρτα σε έναν καταστροφικό αγώνα για τον Μεξικανό που έμεινε εκτός Q2 των κατατακτηρίων δοκιμών, μόλις λίγες μέρες μετά την ανανέωση της συνεργασίας του με την αυστριακή ομάδα.

Κι ενώ όλοι περίμεναν την εμφάνιση του SC, για να εκμηδενιστούν οι διαφορές, ο Perez μπόρεσε να φτάσει στα pits. Στιγμές αργότερα όμως, ήρθε η σειρά του Sainz. Ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο της Ferrari, έκανε τετ α κε και κατέληξε πάνω στη Williams του Alex Albon, o οποίος βρισκόταν σε τροχιά βαθμών.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας επανήλθε στην πίστα για μια ακόμη φορά, οι όποιες διαφορές εξανεμίστηκαν και οι πιλότοι της Mercedes-AMG φόρεσαν φρέσκο σετ ελαστικών (μέση ο Russel, σκληρή ο Hamilton), ώστε να είναι έτοιμοι για να εξαπολύσουν την τελική τους αντεπίθεση.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και όλοι ήμασταν έτοιμοι για τους τελευταίους 12, συγκλονιστικούς γύρους. Ο Verstappen προσπαθούσε να ανοίξει τη διαφορά του από τον Norris, τη στιγμή που στη μάχη της 3ης θέσης γινόταν κυριολεκτικά χαμός!

Ο Russell προσπάθησε να περάσει τον Piastri, οι δυο τους έχασαν σχεδόν ακούμπησαν, ο Russell έχασε το ρυθμό του, με τον Lewis Hamilton να βγαίνει κερδισμένος από τη μάχη αυτή.

 

 

Στον επόμενο γύρο, ο Russell πέρασε τον Piastri, με την Mercedes να βλέπει τους οδηγούς της στις θέσεις 3-4. Προς τιμήν της μάλιστα, επέτρεψε στους οδηγούς της να μονομαχήσουν ελεύθερα, υπό την προϋπόθεση ότι θα το έκαναν καθαρά.

Έτσι λοιπόν, δύο γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Russell, αν και πάτησε σε σημείο που είχε ακόμα νερό, κατάφερε να φρενάρει άψογα, προσπερνώντας τον Hamilton (έδειξε μεγάλη ψυχραιμία και ωριμότητα στη μάχη), κερδίζοντας έτσι την 3η θέση, φέρνοντας για πρώτη φορά φέτος την Mercedes στο βάθρο.

 Canadian GP

Και κάπως έτσι, μετά από έναν εκπληκτικό αγώνα, βγαλμένο από τα παλιά, ο Verstappen, που φλέρταρε με τον «Τοίχο των Πρωταθλητών» δυό γύρους πριν το φινάλε, πανηγύρισε την 6η νίκη της σεζόν και 60η της  καριέρας του, με τον φανταστικό Lando Norris να τερματίζει 2ος, ανεβαίνοντας για μια ακόμα φορά στο βάθρο.

Hamilton, Piastri, Alonso, Stroll, Ricciardo, Gasly και Ocon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα, με τους τρεις τελευταίους να εκμεταλλεύονται τις εγκαταλείψεις και με μεστή οδήγηση κάτω από δύσκολες συνθήκες να χαρίζουν πολύτιμους βαθμούς στις ομάδες τους.

Ήταν μακράν ο πιο συναρπαστικός αγώνας της χρονιάς, που θα θυμόμαστε για καιρό. Όλοι εκτός από τη Ferrari. Η επόμενη στροφή του πρωταθλήματος θα βρεις πιλότους και ομάδες στη Βαρκελώνη, το τριήμερο 21-23 Ιουνίου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube