Νέο Suzuki Jimny, λανσάρισμα τον Ιούλιο
Μπορεί η Suzuki να ξεκίνησε τις προωθητικές ενέργειες στην Ιαπωνία, αλλά το νέο Jimny δεν θα κάνει πρεμιέρα για το κοινό πριν από τον Ιούλιο.
Όπως μπορούμε να μάθουμε από τη φωτογραφία που ποσταρίστηκε στο λογαριασμό @suzukinfluencer στο Instagram, στις 7 (κατά άλλες πηγές στις 5) Ιουλίου, η ιαπωνική εταιρεία θα τραβήξει επίσημα το πέπλο από το ολοκαίνουργιο Jimny.
Οι φωτογραφίες όμως αποκαλύπτουν και τις δύο εκδόσεις του Jimny, με το στάνταρ μοντέλο και το «Sierra». Με αυτή την τελευταία ονομασία, η Suzuki αναφέρεται σε έναν κινητήρα υψηλότερης χωρητικότητας στην περίπτωση του ιαπωνικού μοντέλου. Και μιλώντας για μοτέρ, η μεγάλη χωρητικότητα προφανώς αφορά το ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο 1.2 Dualjet, καθώς εκτός από αυτό και το 3κύλινδρο 1.000άρι τούρμπο Boosterjeat δεν έχουμε υπόψη μας άλλον υποψήφιο κινητήρα για την γκάμα.
Βέβαια αυτά μιλώντας για Ευρώπη, καθώς το Jimny με τα γιαπωνέζικα spec που είδαμε πριν από λίγες ημέρες σε φωτογραφίες στο web, θα διαθέτει στην γκάμα και 3κύλινδρο μοτέρ 660 cc με 54 άλογα. Κινητήρας που θα μπορούσε να ανεβάσει ακόμα και 80 άλογα αν δεν τον στόμωναν οι κανονισμοί για τα kei cars.
Στην Ευρώπη τα δύο μοτέρ θα συνδυάζονται με χειροκίνητο 5άρι σασμάν, ενώ κάποια αυτόματη επιλογή θα διατίθεται έξτρα. Ενώ στα προαιρετικά θα μπορούσε να περιληφθεί και το μικρο-υβριδικό σύστημα SHVS.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, αυτή η νέα, τέταρτη γενιά του Jimny θα διατίθεται τόσο ως αποκλειστικά πισωκίνητη όσο και ως τετρακίνητη, η τελευταία και με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού. Παρότι όμως το αυτοκίνητο θα διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαροποιούν τους φανατικούς του off-roading –και κλασικό σασί, το Jimny θα έχει και συστήματα όπως hill-descent control, hill-start assist και ESP με ειδικό χωμάτινο set-up.
Οι φωτογραφίες του εσωτερικού που έχουν διαρρεύσει, δείχνουν σύστημα HVAC με τρεις περιστροφικούς επιλογείς, ενσωματωμένο σύστημα infotainment με οθόνη αφής και δύο αναλογικά καντράν εκατέρωθεν μιας ψηφιακής οθόνης για τον πίνακα οργάνων. Φαίνονται επίσης δύο τετράγωνοι και δύο στρογγυλοί αεραγωγοί, όπως και ο λεβιές του σασμάν (βλ. γκάλερι). Οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας είναι η μεγαλύτερη εξέλιξη στο νέο Jimny όσον αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας.
Όσον αφορά το εξωτερικό, η τέταρτη γενιά Jimny είναι μια μίξη κυβικών όγκων της Mercedes-Benz G-Class και του Jeep Renegade. Το κάθετο, καλαίσθητο στιλ όμως αποκτά μια δική του αισθητική ταυτότητα, μόλις παρατηρήσεις τα τετράγωνα τόξα των τροχών και τα φουσκωμένα φτερά. Οι κοντοί και στιβαροί στην όψη προφυλακτήρες και το μεγάλο ύψος δίνουν το απαραίτητο άρωμα «off road» στο γιαπωνέζικο 4x4.
Να θυμίσουμε ότι η τρίτη γενιά Jimny βρίσκεται στις εμπορικές επάλξεις από το 1998 και το 20χρονο ντιζάιν του ελάχιστα ρετουσαρίστηκε σε αυτά τα χρόνια. Από την άλλη μεριά, να παρατηρήσουμε για τις βολές που δέχεται από πολλούς το αισθητικό αποτέλεσμα της τέταρτης γενιάς, ότι η Suzuki κινήθηκε μάλλον επί τη βάσει του «form follows function».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Jimny MY 2015
Ως εκ τούτου, ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να αντιπροσωπεύει την αξία του off-roading μάλλον επιβάλλει ένα στιβαρό «κουτί» με ανύπαρκτους προβόλους: Για να βλέπεις και να ξέρεις πού τελειώνει το αυτοκίνητο, μην αφήνοντας κομμάτια πίσω σου σε κάθε δύσκολο πέρασμα.