Νέο Peugeot e-Rifter: Το επιβατικό βανάκι έγινε και ηλεκτρικό
Το επιβατικό βανάκι της Peugeot φόρεσε ηλεκτρομοτέρ και έγινε e-Rifter. Κάτω από το καπό υπάρχει το γνωστό μας ηλεκτρικό πακέτο από το e-208.
Λίγες εβδομάδες ύστερα από το e-Partner, ήρθε η σειρά του Peugeot e-Rifter. H επιβατική έκδοση του γαλλικού βαν διαθέτει πλέον στην γκάμα και αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Το τεχνικό φύλλο του αυτοκινήτου είναι πανομοιότυπο με αυτό του Peugeot e-208. Δηλαδή έχουμε να κάνουμε με το ηλεκτρομοτέρ των 100 kW (136 PS) και των 260 Nm. Οι επιδόσεις του κυμαίνονται λοιπόν σε μέτριο επίπεδο, με το e-Rifter να χρειάζεται 11,2” για το σπριντ των 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 km/h.
Μέτρια είναι και η επίδοση της αυτονομίας, καθώς το e-Rifter φοράει την μπαταρία του γαλλικού σουπερμίνι. Έτσι με ενεργειακή χωρητικότητα 50 kWh, η θεωρητική αυτονομία κατά WLTP σε μικτό κύκλο είναι 280 km. To βανάκι της Peugeot διαθέτει ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Έτσι σε ένα Wall Box η μπαταρία χρειάζεται 7,5 ώρες για να γεμίσει.
Η Peugeot προτείνει και φορτιστή ισχύος 11 kW που τον χρεώνει έξτρα, αλλά σαφώς θα βολεύει περισσότερο όσους έχουν ηλεκτρική εγκατάσταση με τριφασικό ρεύμα. Και μέσω του κατάλληλου Wall Box, η φόρτιση δεν θα ξεπερνά τις πέντε ώρες. Ακόμα καλύτερα για όσους έχουν πρόσβαση σε ταχυφορτιστή DC 100 kW, φυσικά όχι ακόμα στην Ελλάδα, οπότε το 80% της μπαταρίας φορτίζεται σε 30’.
Όσον αφορά την ανάκτηση ενέργειας, υπάρχει ρύθμιση πιο έντονης επιβράδυνσης όταν αφήνεις το γκάζι, αλλά δεν πρόκειται για σύστημα οδήγησης «one pedal».
Στον τομέα της εμφάνισης τίποτα δεν αλλάζει, με την πρίζα να καταλαμβάνει τον χώρο όπου στα θερμικά Rifter βρίσκεται η τάπα και το στόμιο του ρεζερβουάρ. Στο εσωτερικό όμως υπάρχει ένα πραγματικός νεωτερισμός. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγωνίου 10”.
Ανασχεδιασμένη είναι και η κεντρική κονσόλα με νέο λεβιέ για το κιβώτιο, ηλεκτρικό χειρόφρενο και θέση για επαγωγική φόρτιση του smartphone. Η οθόνη αφής στο κέντρο έχει ενσωματώσει ενδείξεις για την ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου, ενώ ο χρήστης μπορεί να
μπορεί να βλέπει τη θέση των τερματικών ή να προγραμματίσει τη προθέρμανση της καμπίνας.
Το e-Rifter θα είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη, 4,4 ή 4,75 m. Και τα δύο δε, έχουν την επιλογή 7θέσιας καμπίνας με τρία ανεξάρτητα καθίσματα στη δεύτερη πίσω σειρά. Οι μπαταρίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα, ως εκ τούτου η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ παραμένει αμετάβλητη, με 775 lt κάτω από την εταζέρα για το στάνταρ μοντέλο των 4,4 m με τις πέντε θέσεις.
Εδώ επιλέγουμε να αναφέρουμε από τον έξτρα εξοπλισμό δύο στοιχεία. Το ένα έχει να κάνει με τον ευήλιο του αυτοκινήτου, με μια μεγάλη γυάλινη οροφή, και ένα πρακτικό με μια ημιδιαφανή «πλωτή αψίδα» για την εναπόθεση αντικειμένων.
Τώρα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, θα υπάρχει προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, ειδοποίηση προσοχής του οδηγού, αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, εποπτεία τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας 180°, είσοδος hands-free κ.λπ. Η Peugeot θα προσφέρει επίσης τη βελτιωμένη έκδοσης του συστήματος έλεγχου ελκτικής πρόσφυσης Grip Control.
Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Peugeot e-Rifter θα ξεκινήσει το δεύτερο μισό του 2021. H τιμή του αυτοκινήτου θα αργήσει να ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία.