Το νέο Kia EV5 κοστίζει τα μισά από το Tesla Model Y
Οι αρχικές εκδόσεις του EV5 είναι εξοπλισμένες με μπαταρία της BYD 64,2 kWh κι έχουν αυτονομία 530 km.
Οι λεπτομέρειες τιμολόγησης για το ολοκαίνουργιο Kia EV5 ανακοινώθηκαν στην Κίνα κι αποκαλύπτουν ότι το εισαγωγικό μοντέλο πωλείται σχεδόν στη μισή τιμή σε σχέση με το πισωκίνητο Tesla Model Y που ξεκινά από 266.400 γιουάν, ίσο με περίπου €34.400 σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Η Kia παρουσίασε το νέο EV5 στην Κίνα την περασμένη Παρασκευή και επιβεβαίωσε ότι το βασικό σύστημα μετάδοσης κίνησης θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις. Το 530 Light, το 530 Air και το 530 Land.
Με διαστάσεις όσο το θερμικό Sportage, το νέο Kia EV5 τιμάται κάτω από €20 χιλιάρικα στην Κίνα. Λίγο παραπάνω από τα μισά σε σχέση με το φθηνότερο Model Y δηλαδή
Το εισαγωγικό μοντέλο ξεκινά από μόλις 149.800 γιουάν (€19.350), ενώ η μεσαία έκδοση είναι στα 159.800 γιουάν (€20.600), με την κορυφαία Land να τιμάται 174.800 γιουάν (€22.600).
Το βασικό μοντέλο φοράει την μπαταρία LFP Blade της BYD με χωρητικότητα 64,2 kWh, ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 PS) και 310 Nm, με αυτονομία 530 km κατά το γενναιόδωρο κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών.
Οι εκδόσεις Light, Air και Land αφορούν διαφορετικό εξοπλισμό, αλλά όλες φέρουν το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Για όσους αναζητούν πρόσθετη ισχύ κι αυτονομία, η Kia θα διαθέτει το EV5 με μεγαλύτερη μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου 88 kWh με τον ίδιο κινητήρα των 218 PS, αλλά με την εντυπωσιακή αυτονομία των 720 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αποκάλυψη για το Kia EV5, το ηλεκτρικό αντίστοιχο του Sportage
Η εταιρεία αναμένεται επίσης να προσφέρει το EV5 με δύο ηλεκτρομοτέρ, όπου ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας των 218 PS συνδυάζεται με έναν πίσω κινητήρα 95 PS και την ίδια μπαταρία των 88 kWh. Λεπτομέρειες για τις τιμές των δύο παραλλαγών δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.
Το Kia EV5 αντλεί εμφανή σχεδιαστική έμπνευση από το μεγαλύτερο EV9 κι έχει μήκος 4.615 mm, με μεταξόνιο 2.750 mm.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι παρόμοιες με το θερμικό Kia Sportage, αν κι οι χώροι της καμπίνας υπερτρερούν.
Ο σχεδιασμός της καμπίνας μοιάζει πολύ με του EV9, με το νέο ψηφιακό ταμπλό της μάρκας να ενσωματώνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, έναν πίνακα ελέγχου του κλιματισμού 5 ιντσών και μια οθόνη για το infotainment 12,3 ιντσών.
Επιπλέον, υπάρχει ένα τιμόνι τεσσάρων ακτίνων -τη στιγμή που το ανανεωμένο Hyundai Tucson επιστρέφει στην 3άκτινη διάταξη- και κουμπιά αφής στο ταμπλό για τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και τον έλεγχο του κλιματισμού.