Νέο Hyundai Initium με κυψέλη καυσίμου και αυτονομία 650 km
Το νέο πρωτότυπο Hyundai Initium υπόσχεται ότι θα κινείται οικολογικά καταναλώνοντας υδρογόνο.
Μπορεί οι Κορεάτες να βρίσκονται στην πρωτοπορία της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν περιορίζονται στις μπαταρίες. Το πρωτότυπο Hyundai Initium αποτελεί μια υδρογονοκίνητη ματιά στο μέλλον.
Η έκδοση παραγωγής του Hyundai Initium αναμένεται να καταφτάσει το 2025 και να αντικαταστήσει το Nexo. Το σημερινό μοντέλο FCEV που προσφέρει η κορεατική εταιρεία και που μαζί με το Toyota Mirai, αποτελούν στην πράξη τα μοναδικά μοντέλα με κυψέλη υδρογόνου που πωλούνται. «Initium» σημαίνει «απαρχή» στα λατινικά, επικοινωνώντας την πρόθεση της Hyundai να γίνει «πρωτοπόρος στην ενέργεια του υδρογόνου».
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους ιδιοκτήτες FCEV, οπότε και του Hyundai Initium, είναι ο ανεφοδιασμός, λόγω του περιορισμένου δικτύου
Είναι επίσης το κατάλληλο όνομα για να μας συστήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Art of Steel» της Hyundai, προτού εφαρμοστεί σε μοντέλα παραγωγής. Το γωνιώδες αμάξωμα του SUV συνδυάζει στιλιστικά στοιχεία από το πλήρως ηλεκτρικό Ioniq 5 και το θερμικό Santa Fe. Με φωτιστικά σώματα που θυμίζουν έντονα pixel, αν και κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν ότι η έκδοση παραγωγής θα διαθέτει μικρότερους τροχούς, κανονικές ράγες οροφής και πιο συμβατικές μονάδες φωτισμού σε σχέση με το πρωτότυπο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Hyundai ετοιμάζει άρμα μάχης με κυψέλες υδρογόνου
Η Hyundai δεν αποκάλυψε το εσωτερικό, αλλά υπόσχεται μια ευρύχωρη καμπίνα. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς θα έχουν πρόσβαση σε άφθονο χώρο και το πίσω κάθισμα θα ανακλίνεται. Το Hyundai Initium θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και μεγάλες δεξαμενές υδρογόνου που θα επιτρέπουν αυτονομία πάνω από 650 km. Για σύγκριση, το απερχόμενο Nexo αποδίδει 162 ίππους κι έχει 612 km αυτονομίας κατά EPA.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα βελτιωμένα νούμερα επιτεύχθηκαν αυξάνοντας την απόδοση των κυψελών καυσίμου και τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το Initium θα μπορεί επίσης να τροφοδοτεί ενέργεια σε οικιακές και προσωπικές συσκευές μέσω της λειτουργίας V2L.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ουκρανοί μετέτρεψαν Toyota Mirai σε «βόμβα υδρογόνου» [video]
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους ιδιοκτήτες FCEV είναι ο ανεφοδιασμός, λόγω του περιορισμένου δικτύου. Για τον λόγο αυτό, η Hyundai δημιούργησε ένα νέο λογισμικό χάραξης διαδρομής που βοηθά τον οδηγό να βρει πρατήρια υδρογόνου κατά μήκος της απόστασης, ελέγχοντας τη διαθεσιμότητά τους και την κατάσταση λειτουργίας τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τρελή έκπτωση $40 χιλιάδων στο Toyota Mirai υδρογόνου
Επιπλέον, το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πόσα οχήματα περιμένουν στην ουρά στον σταθμό υδρογόνου που ενδιαφέρει τον οδηγό.
Η ανάπτυξη του FCEV της Hyundai ξεκίνησε πριν από 27 χρόνια, αν και το πρώτο αποκλειστικά μοντέλο κυψελών καυσίμου υδρογόνου -το Nexo- εμφανίστηκε μόλις το 2018. Όταν καταφτάσει το πρώτο 6μηνο του 2025, η έκδοση παραγωγής του Hyundai Initium θα σηματοδοτήσει το επόμενο κεφάλαιο στην προσπάθεια των Κορεατών στην εναλλακτική ηλεκτροκίνηση.